Tripje door het Bergisches Land

DrRabbit

Rookie
14 okt 2011
18
27
GLD
Hallo,

Ik was van plan om dit weekend een tripje naar en door het Bergische land te maken van 1 of 2 dagen. Ik woon redelijk dicht bij de grens in de buurt van Arnhem, dus qua afstand is het relatief dichtbij. Heeft iemand nog tips of beter een gpx route (tomtom rider) voor een leuke rond rit? Het plan is om eerste stukje wat meters te maken via de snelweg en dan richting Ennepetal te gaan en vanaf die omgeving een route te starten.
 
Moggu,

Ben er nooit geweest, maar was van plan om in augustus ook wens die kant op te gaan ik volg dus met interesse

Gr Wilco
 
Ik heb nog wel iets in het archief.
Vanuit de Achterhoek.
Bij Dinxperlo de 3 op en in de buurt van Solingen begint dan het feest :]

Ik zal vanavond eens kijken.
Of stuur ff een pb met je mailadres.
Dan mail ik de gpx.
 
Ik heb de rit door omstandigheden een dag eerder gemaakt dan origineel gepland en zal hier onder een kort verslagje doen.

Vertek
Rond 8:15 richting Duitsland vertrokken. Iets later dan misschien de bedoeling was, maar vanochtend was het 6 graden, wat ik zelf wel vrij frisjes vond en heb rustig aan de motor bepakt/gepakt. De vooruitzichten zijn echter prima, een graad of 18 met zon, dus met de temperatuur komt het wel goed. Ik heb ervoor gekozen om via de snelweg zo snel mogelijk naar het interessante gebied toe te rijden. Vanaf mijn huis betekend dat iets van 120 km aan Autobahn. Vanaf daar is het de bedoeling om de rondrit route op te pakken, echter kwam ik eerst in de buurt van Hagen uit. Daar maar eens een beetje opwarmen en een bakje koffie gedaan. Terug bij mijn motor, zag ik, dat ik een ‘Verwarnung mit Festsetzung eines Verwarnungsgeldes’ briefje heb gekregen. Ik had net binnen het voetgangersgebied geparkeerd met op 50 meter een koffie tentje. Verder leek het wel zondagochtend, want er was bijna niemand te zien. Dus verder niet bij nagedacht dat ik daar niet mocht parkeren.

Rondrit
Het papiertje bestuderen we thuis wel, laten we dat de pret niet drukken. Vanaf hier de route opgepakt en het leuke rijden kan gaan beginnen. Het stedelijk gebied zo snel mogelijk verlaten en inderdaad de mooie weggetjes liggen hier voor het oprapen. Het was een mix van (hele) kleine wegen met leuke bochten en wat bredere wegen met lange doordraaiers, maar de afwisseling vind ik juist prima. Ondertussen is de zon gaan schijnen, wat in combinatie met het frisse lente groen, een heerlijke rit maakte.
Aan het einde de route omgezet naar Cafe Hubraum (dank aan het forum voor de tip), waar je prima kan zitten, eten, drinken en vooral motoren kieken. Het zonnetje scheen heerlijk dus hier een lange pauze gehouden.

motor.jpg
cafe.jpg


Terug reis
Rond een uur of half vijf, besloten om langzaam noordwaarts te rijden richting thuis. Vrijdagmiddag en het begin van Pinksteren is natuurlijk geen goede combinatie. Ik had de TomTom op vermijden van snelwegen gezet, echter het stedelijk gebied te noorden van het Bergische land en de drukte maakt het geen fijn stuk. Veel verkeer en stoplichten. Na een tijdje toch maar besloten om de snelweg op te gaan. Door wat files rijd het allemaal niet heel vlot, maar dat liever dan elke keer stil staan voor stoplichten. Waarom heeft de navigatie geen optie op vermijden van stoplichten en steden 😉?
In de buurt Emmerich begint het toch wel te knagen en besluit ik een eettentje op te zoeken en rustig het laatste stukje binnendoor te rijden. Rond 21:00 weer thuis.

Conclusie; Een leuk gebied op relatieve korte afstand. En ik moet wat meer tijd besteden aan het maken van goede routes. Dit was voor mij de eerste keer dat ik zelf de route heb gemaakt voor een langer tripje. Ik heb geprobeerd in mydrive een deel van route(s) van MaximusII te combineren met mijn eigen stuk, maar kreeg dat niet zo snel voor elkaar. Ik heb nog de gpx mijn ritje toegevoegd.

selfie2.jpg
rondrit-wuppertal.png


GPX viewer
 

Bijlagen

  • Wuppertal - Rondrit.gpx
    277,6 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan