Triple XS

Je gaat er toch niet in hakken he??????? :N Deze een keer niet hoor, en zeker de kleur niet. Gewoon die pracht tank zo laten. Maar ja, kan je bij nou ook verwachten dat iets standaard blijft? 8-)
Het idee is verder wel leuk, maar geen slijptol.

:W
Er gaat (nog) niet gehakt worden hoor O-)
Idee gaat zeker wel verder uitgewerkt worden 8-)
 
En ik dacht dat ie em in plaats van Gijs van je had gekocht. Tot ik wat details zag, zoals kofferrek, zadel/zijkapje met zwarte letters en nog zo wat. ;)

Volgens mij horen die letters dus inderdaad origineel wit te zijn, aangezien die van ReeGais ook aan twee kanten witte heeft. (lijkt mij ook logischer t.o.v. de rest van de bestikkering)
Dat is zo ja ;) Het viel me pas op toen ik beide zijkapjes toevallig naast elkaar had liggen :+ 1 van de kappies is ook overgeschilderd (die met de zwarte stickers)
 
Even wat plaatjes :)
Uitlaat en valbeugels
beugelswa3.jpg

Carbs
carbsxz0.jpg

Draadjes
draadjesit8.jpg

2 verschillende kappies. De onderste is niet origineel
kappiesmw8.jpg

Kapotte knipperlichthouder. Is ooit getracht te lassen wat niet gelukt is, toen is het met popnagels opgelost.. O-) :X
knipperaz8.jpg

Kapot startknopje door vorige eigenaar leuk opgelost
knoppiesv4.jpg

Open luchtfilter
luchtfilternf5.jpg

Kaal motortje
kaalht8.jpg

Tellers
tellersew1.jpg

Voorvork
voorvorkul9.jpg

En vanmiddag inkopen wezen doen bij Roukema en daar gelijk deze maar gescoord
boek1va8.jpg

boek2hb4.jpg

Vanmiddag het luchtfilter, bougies, -kappen, -kabels en benzineleidingen vervangen. Morgen is de olie aan de beurt en dan de voorvork inspecteren en de remmetjes schoonmaken/nakijken.
Het zadel is ook aan een revisiebeurtje toe.
De achterknippers nog monteren, maar daarvoor moeten eerst de draadjes even vervangen worden.
Wel vanmiddag de nieuwe accu gevuld en op de lader gezet. Morgen zal en moet ie lopen :Y :Y

En nog ff een dipstick gebrikt
full
 
Laatst bewerkt:
Smooiman!

Voor je eigen veiligheid; hoe oud zijn de remleidingen (datum staat erin gedrukt) ?
Wedden dat ze nog origineel zijn... en dus 30 jaar oud?!
weet je dat je ze elke 5 jaar dient te vervangen?

Niet dat ik je meteen op kosten wil jagen, maar nieuwe leidingen geeft een wereld van verschil in remgedrag.
Kijk ook even naar je inlaatrubbers (tussen carbs en kop): die willen na verloop van tijd poreus worden en scheuren, wat valse lucht en dus arm lopen betekent.
En de triple wordt al heet genoeg, meer warmte vindt ze niet fijn...
Die luchtbox hoort dicht te zijn, anders teveel lucht -> arm mengsel.
Wees er zeker van dat je benzinekranen goed afdichten.
Electriek inspuiten met zuurvrije vaseline (alle verbindingen en connectors).
Scheelt veel problemen.
Goed aardepunt maken op frame.
Haal ook eens je achterbrug/ cardan uit het frame en spuit de lagering in met spuitvet, is zeker weten al járen niet meer gebeurd.
Even een weekendje de mouwen opstropen en punctueel alles afwerken verzekert je van een (blijvend!) goede motor.
Succes!
 
Smooiman!

Voor je eigen veiligheid; hoe oud zijn de remleidingen (datum staat erin gedrukt) ?
Wedden dat ze nog origineel zijn... en dus 30 jaar oud?!
weet je dat je ze elke 5 jaar dient te vervangen?

Niet dat ik je meteen op kosten wil jagen, maar nieuwe leidingen geeft een wereld van verschil in remgedrag.
Kijk ook even naar je inlaatrubbers (tussen carbs en kop): die willen na verloop van tijd poreus worden en scheuren, wat valse lucht en dus arm lopen betekent.
En de triple wordt al heet genoeg, meer warmte vindt ze niet fijn...
Die luchtbox hoort dicht te zijn, anders teveel lucht -> arm mengsel.
Wees er zeker van dat je benzinekranen goed afdichten.
Electriek inspuiten met zuurvrije vaseline (alle verbindingen en connectors).
Scheelt veel problemen.
Goed aardepunt maken op frame.
Haal ook eens je achterbrug/ cardan uit het frame en spuit de lagering in met spuitvet, is zeker weten al járen niet meer gebeurd.
Even een weekendje de mouwen opstropen en punctueel alles afwerken verzekert je van een (blijvend!) goede motor.
Succes!
Voorrem deed nog niks, dus die moet zowieso onder revisie (zit stiekem te denken aan 2 stalen remleidingen direct vanaf het reservoir)
Daarnaast moet de voorvork ook nog nagekeken worden, een van de poten is lek. Keerrringen liggen al klaar.

Valse lucht moet ook nog nagekeken worden. Luchtfilterbox is natuurlijk dicht ;) Was op het moment van de foto gedemonteerd om nieuw luchtfilter te plaatsen ;)
Benzinekranen dichten goed af.
electriek moet nog ingespoten/nagekeken worden. De verlichting deed het vorige week nog allemaal, maar vanmiddag niet meer (koplamp en achterlicht). Zekeringen zijn heel, dus ik denk dat ik ergens onder de tank wat losgedrukt heb, ik verdenk de aansluiting van de on/off schakelaar aan de rechterkant.
Achterbrug zal ik bijschrijven op het lijstje.
Tis de bedoeling dat het een zomer project wordt, samen met de kids (10 en 13) van mijn vriendin })
Alles zal dus rustig nagekeken en verbeterd worden (ik wil rijden!!!!!!) :]
 
Oke, hiero de videootjes.
Met de nieuwe accu/bougies/kabels/doppen startte ie metteen! :Y Was trouwens een wonder dat ie met de oude kabels aansloeg, zagen groen van de roest....
run1
run2
testing!!
Stationair loopt het nog niet helemaal, maar ik heb de carbs ook nog niet uit elkaar gehad (nog geen zin in O-) ) Wilde eerst kijken of de boel liep.

Uit de uitlaat hoorde ik een bijgeluid, ik hoop niet dat dat een lekkende klep is ofzo, bij de kop hoor ik het namelijk niet
uitlaatje

En als je dan aan het eind van de dag de afgetapte olie in een lege fles giet kom je dit tegen:
foutje.JPG

Damn.... :( :( :( (horen nog bij het oliefilter)
 
Laatst bewerkt:
Klinkt goed en ziet er goed uit! :Y 8-)

Nog een tipje voor als je stalen remleidingen wilt: Ik heb er laatst ook eentje vanaf de rempomp naar de remklauw gemonteerd op mijn XS400. Die had ik bij Noud's Motorbazaar vandaan. Ik kreeg daar goede service. Voor 2 leidingen betaal je geloof ik 79 euro. Op mijn XS maakte het in ieder geval een wereld van verschil!
 
Laatst bewerkt:
Tis de bedoeling dat het een zomer project wordt, samen met de kids (10 en 13) van mijn vriendin })

Hoe oud zijn ze ook alweer? :+ Je loopt een jaar achter hoor, maar dat is maar een detail.
Ze gaan het vast wel leuk vinden dat ze je mogen helpen. :Y Zeker als ik zeg dat die kleine eerst maar even moet helpen met sleutelen uit school, omdat ie dat ook moet leren, en dan pas z'n huiswerk hoeft te gaan doen. ;) Ach en hij heeft hard genoeg geleerd, want hij had een goed voor z'n topo hoor ik net. :}

Groetzelz
 
Hoe oud zijn ze ook alweer? :+ Je loopt een jaar achter hoor, maar dat is maar een detail.
Ze gaan het vast wel leuk vinden dat ze je mogen helpen. :Y Zeker als ik zeg dat die kleine eerst maar even moet helpen met sleutelen uit school, omdat ie dat ook moet leren, en dan pas z'n huiswerk hoeft te gaan doen. ;) Ach en hij heeft hard genoeg geleerd, want hij had een goed voor z'n topo hoor ik net. :}

Groetzelz
Solly :$ :$ 11 en 14?
Goed van zn topo!! *O*
 
Klinkt goed en ziet er goed uit! :Y 8-)

Nog een tipje voor als je stalen remleidingen wilt: Ik heb er laatst ook eentje vanaf de rempomp naar de remklauw gemonteerd op mijn XS400. Die had ik bij Noud's Motorbazaar vandaan. Ik kreeg daar goede service. Voor 2 leidingen betaal je geloof ik 79 euro. Op mijn XS maakte het in ieder geval een wereld van verschil!
Ik zal het onthouden! Binnenkort maar een mailtje aan wagen dan.
 
Hoe oud zijn ze ook alweer? :+ Je loopt een jaar achter hoor, maar dat is maar een detail.

Ai....daar maak je geen daverende indruk mee op het vrouwtje.. _O-
Remleidingen: je kunt (ik kan het zeker aanraden, maar kan gelukkig niet in je portemonnaie kijken) voor RVS-omvlochten teflonleidingen gaan.
Voordeel: je hoeft ze nooit meer te vervangen en je bent eindelijk van dat sponzige remgevoel af, tis net alsof iemand er 6-zuigerklauwtjes heeft ingefrot.
Nadeel; prijzig...tsja, maar vergis je niet in de prijs van origineel rubberleidingen..
Ga niet voor twee leidingen vanaf het stuur, da's niet mooi.
Gewoon eerst een kort stukkie tot aan de splitter onder de koplamp, en vanaf daar twee.
Achter uiteraard ook... ;)
Ben je meteen klaar.
Je komt complete sets wel eens op Ebay tegen, maar de plaatselijke motorboer kan ze ook leveren (Goodridge,Vesrah etc).

Die ring en veer behoren het filterelement tegen het blok aan te drukken zodat er geen vuil wordt doorgelaten.
Vergeet niet het oliefiltercompartiment apart bij te vullen voor je start, anders duurt het te lang voordat er overal olie komt (niet vragen...die ervaring heb ik al.. :( , kostte me een krukas).

Dat gerammel in de uitlaat betekent meestal een los schot, nix ernstigs.
Sleutel-ze!
 
Ai....daar maak je geen daverende indruk mee op het vrouwtje.. _O-
Oepsie O-)
Remleidingen: je kunt (ik kan het zeker aanraden, maar kan gelukkig niet in je portemonnaie kijken) voor RVS-omvlochten teflonleidingen gaan.
Voordeel: je hoeft ze nooit meer te vervangen en je bent eindelijk van dat sponzige remgevoel af, tis net alsof iemand er 6-zuigerklauwtjes heeft ingefrot.
Nadeel; prijzig...tsja, maar vergis je niet in de prijs van origineel rubberleidingen..
Ga niet voor twee leidingen vanaf het stuur, da's niet mooi.
Gewoon eerst een kort stukkie tot aan de splitter onder de koplamp, en vanaf daar twee.
Achter uiteraard ook... ;)
Ben je meteen klaar.
Mooi maakt me niet zoveel uit, als het maar remt. Zal er veel verschil zijn? Met 2 lange leidingen heb je maar 3 aansluitingen, met een 3-delige 5. Denk dat ik voor de 2-delige ga (prijsafhankelijk) Achter zou natuurlijk mee moeten vervangen worden....
Je komt complete sets wel eens op Ebay tegen, maar de plaatselijke motorboer kan ze ook leveren (Goodridge,Vesrah etc).

Die ring en veer behoren het filterelement tegen het blok aan te drukken zodat er geen vuil wordt doorgelaten.
I know, was ff balen toen ik ze tegenkwam :( :( Komt alle olie eruit zetten als ik het oliefiltercompartiment verwijder? Of blijft er een groot deel achter in carter en ingewanden?
Vergeet niet het oliefiltercompartiment apart bij te vullen voor je start, anders duurt het te lang voordat er overal olie komt (niet vragen...die ervaring heb ik al.. :( , kostte me een krukas).
Dat had ik in het wphb gezien ja en heb ik ook gedaan. Oliefilter geplaatst en toen gelijk gevuld met olie en daarna vast gezet, werkte prima.
Dat gerammel in de uitlaat betekent meestal een los schot, nix ernstigs.
Sleutel-ze!
Oef, gelukkig :)
 
I know, was ff balen toen ik ze tegenkwam :( :( Komt alle olie eruit zetten als ik het oliefiltercompartiment verwijder? Of blijft er een groot deel achter in carter en ingewanden?

Nee, alleen dat wat in het compartiment zelf zit, ongeveer een halve liter.

Niet dat een tweedelige leidingset minder is dan een driedelige, maar het oogt gewoon iets minder...jouw keuze.
Gebruik de lange banjo uit de splitter in je hoofdcylinder (die heb je toch niet meer nodig met een tweedelige set) en gebruik nieuwe koperringen.
 
Nee, alleen dat wat in het compartiment zelf zit, ongeveer een halve liter.
Dat scheelt weer :Y
Niet dat een tweedelige leidingset minder is dan een driedelige, maar het oogt gewoon iets minder...jouw keuze.
Gebruik de lange banjo uit de splitter in je hoofdcylinder (die heb je toch niet meer nodig met een tweedelige set) en gebruik nieuwe koperringen.
We zullen zien wat het worden gaat. Iemand een fotootje van een 2-delige set op een XS?
 
Wie weet welke bandenmaat gaat passen om voor- en achterwiel?
Gaat voor een 100/90-19 passen? En achter een 120/90-18? Gaat dat lukken?
 
Nee en nee; in ieder geval niet zonder aanpassingen...
Denk aan een vulring tussen achterwiel en cardan, een deuk in je cardantunnel slaan etc etc..
 
Nee en nee; in ieder geval niet zonder aanpassingen...
Denk aan een vulring tussen achterwiel en cardan, een deuk in je cardantunnel slaan etc etc..
Owkee. Wat is de maximale (nieuwe) maat die er wel zo inpast? De "oude" maten zijn 3.25/19 en 4.00/18.
Ik moet het even nakijken, maar ik dacht dat er nu namelijk een 120 band achterom zat. Zal volgende week even beter kijken.
 
Laatst bewerkt:
Owkee. Wat is de maximale (nieuwe) maat die er wel zo inpast? De "oude" maten zijn 3.25/19 en 4.00/18.
Ik moet het even nakijken, maar ik dacht dat er nu namelijk een 120 band achterom zat. Zal volgende week even beter kijken.

Voor ligt er bij de mijne (een "F" uit '79) een Bridgestone Exedra op, maat 100/90-19.
't heeft niet veel over tussen de spatbordsteunen maar het is wel voldoende. Achter heb ik een Metzeler ME99, 4.25/85-18. Past ook perfect. Ik rij al jaren met de maat 4.25/85-18, van verschillende merken en heb echt geen deuk in de cardantunnel geslagen.
 
aha, 100 en 120 zou wel moeten passen dan. :)
Zit aan deze:
h_am44_distanzia.jpg

Avon Distanzia

Of deze te denken:
k60r.jpg

Heidenau K60

})
 
Terug
Bovenaan Onderaan