Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Denk dat dat ze wel gaan worden danop het BMW GS forum zijn ze prima te spreken over de heidenau
Oke, morgen ff proberen. De borgpen zie je zo zitten, ergens tussen/bij de draadjes?Clipje los, hoesje eraf, borgpen eruit en schakelaar uit stuurhelft trekken.
Beetje friemelen met die borgpen meestal, kan lastig zijn.
Schakelaar is versleten, dus ff nieuwe scoren.Clipje los, hoesje eraf, borgpen eruit en schakelaar uit stuurhelft trekken.
Beetje friemelen met die borgpen meestal, kan lastig zijn.
Vanmiddag tussen de buien door het oliefilter er weer even onder vandaan geschroefd en het veertje en ring terug gemonteerd. Ik mis nu alleen nog de ring die tussen oliefilter en blok hoort te zitten. Is deze van wezenlijk belang of komt het niet zo nauw?En als je dan aan het eind van de dag de afgetapte olie in een lege fles giet kom je dit tegen:
[afbeelding]
Damn.... (horen nog bij het oliefilter)
Vanmiddag tussen de buien door het oliefilter er weer even onder vandaan geschroefd en het veertje en ring terug gemonteerd. Ik mis nu alleen nog de ring die tussen oliefilter en blok hoort te zitten. Is deze van wezenlijk belang of komt het niet zo nauw?
Ook nog de achterkant van het zadel gerenoveerd. Het plastic deel zat wezenlijk nog maar met 2 schroeven vast, de rest van de aansluitingen was afgebroken Met wat allustrip en schroefjes toch nog redelijk vast gekregen.
Kleine miscommunicatieTussen en fliterhuis en blok hoort in de groef een o-ring te zitten. Ik denk dat je die kwalijk weg kan laten, het levert geheid olielekkage op. Vergeet niet dat hier de volle smeeroliedruk op komt te staan. Zo'n o-ring wordt -als 't goed is- meegeleverd bij een nieuw filterelement. Ook zit er een o-ring tussen bout en filterhuis, in de groef van de bout. Ook dat ringetje wordt erbij geleverd.
Succes verder, mooi project.
Sites had ik al gevonden, thanx.Er zit maar een ring in als 't goed is, tussen veer en filterelement. Tussen de veer en de bodem van het filterhuis hoeft er geen.
By the way, heb je al eens gekeken op " triples.de " en " yamaha-triples.org "?
Daar is heel veel waardevolle informatie te vinden. Ga bij laatstgenoemde site naar " library " en vervolgens " parts manuals ", daar vind je tekeningen van alle onderdelen en hoe ze in elkaar zitten.
V.w.b. de lengte van de veerelementen: er worden wel eens kortere gebruikt, langere lijken mij niet zo gunstig voor de homokineet, die komt immers onder een grotere hoek te staan. Misschien heeft iemand anders er ervaring mee.
Dat is ook een idee, opnieuw verchromen. Wie weet het adres?er zijn hier wel een aantal mensen die het adres hebben van iemand die binnenpoten opnieuw verchroomd voor ongeveer 55 euro. dus dat is ook nog een optie.
het startknopje is een vakervoorkomend euvel.
en die datum van je remleidingen klopt. wordt eens tijd om nieuwe te monteren denk ik. ik zou voor staal of rvs omvlochten gaan. heb je meteen geen last meer van te oude leidingen
Ook is het startknopje afgebroken. Iemand die toevallig nog een rechter stuurhelft unit heeft liggen of een los startknopje, als deze tenminste uit te wisselen zijn?
Startknopjes worden los geleverd door Uwe Friedrich, die kun je vinden op de Duitse site: " triples.de ". (Ersatzteile / Neuanfertigungen). Die kan een heleboel onderdelen leveren en berekent redelijke prijzen. Ik heb er goede ervaringen mee.
Ook bij mij was indertijd het knopje gesneuveld, ik heb toen tijdelijk die van de claxon overgezet. Die is er natuurlijk na verloop van tijd ook uitgeschoten, logisch want dat materiaal was even oud.
Kan iemand mij vertellen waarom er 2 standen "contact aan" zijn op het contactslot van mijn XS?
In totaal heeft ie 4 standen. De ene uiterste stand is uit en de andere uiterste stand is parkeerstand. Daartussenin zijn 2 "aan" standen. Bij beide standen werkt alles (starten, verlichting, etc) Bij de 2e stand vanaf uit (meest linkse) brandt gelijk het achterlicht ook mee terwijl de verlichting op "off" staat.
Volgens het stroomschema wordt in stand 1 gekoppeld: R, Br en R/Y
In stand 2 worden gekoppeld: R, Br, R/Y, L en L/R
De D types hebben dit niet, maar de E types wel. Waarom is dat?
De conclussie is nog veel makkelijker, er zit geen stadslichie in! Zit alleen maar een groot/dimlicht voor.Ik heb het eens nagekeken bij de mijne (een "F" uit '79). De tweede "aan" stand is bedoeld om met "stadslicht" te rijden. De lichtschakelaar op de rechter stuurhelft heeft maar twee standen, aan en uit en daar schakel je groot- of dimlicht mee in. Bij jou gaat het kleine (4 Watt) lampje in de koplamp blijkbaar niet aan, bij de mijne wel. Meest voor de hand liggende conclusie: lampje stuk!
By the way: ik gebruik deze mogelijkheid eigenlijk nooit.
Owkee, heb niet op de koplamp gelet. Die zou dan moeten gaan branden als de motor draait?Rond 1978 werd het verplicht in de US dat met het starten van de motor ook de verlichting ging branden.
Om op de zaken vooruit te lopen werd dit schakelschema ook toegepast in andere afzetmarkten, maar in veel landen geldt die verlichtings-verplichting (nog) niet.
Op oudere modellen trof je dus zowel een on-off schakelaar aan als een tokkelaar voor dim- en grootlicht.
Als ik de motor start hoor ik in het begin een gegier/geratel komen van de nokkenasketting in de kop wat daarna weer gauw weg is. Moet de nokkenasketting nog op spanning komen dan? Ik zal de spanner binnenkort ook eens afstellen trouwens.
Oke. Mooie check om te horen of de olie rond komtNee, de olie moet efkes rond.
Bij mijn Japchop is dat ook erg hoorbaar; de eerste paar slagen zijn rauw, en plots wordt ze stil als de olie de kop heeft bereikt....altijd weer grappig.
Ik heb trouwens nog wel een voorvork liggen; niet de mooiste, wel bruikbaar (lichte pitting).