Tripled op 3 wielen

TRIPLED

Die hard MF'er
18 mei 2008
251
23
Vlijmen
hallo, ik ben Edwin.
Al enige tijd lees ik mee op het zijspan forum. :o
Aangestoken door het enthousiasme hier heb ik een ochtend zijspanles genomen wij Stewart.

Ik vond het een prachtige ervaring.
Dus op zoek gegaan naar een zijspan. Omdat ik niet zo technisch ben wilde ik iets wat is en waarmee ik naar verwachting zonder al te veel problemen kan rijden. :]

Vorige week vrijdag heb ik mijn span opgehaald in Eede (Zeeuws Vlaanderen) en naar Vlijmen gereden. De 'maidentrip' was bijna 200km.
:]
Inmiddels ben ik 550km verder en heb telkens weer zin om te rijden. :9~
De kinderen willen ook graag mee, leuk dus.

Het span:
Volgens kenteken is het een BMW R60/6 uit 1976.
De bak is een EZS rally.
Verder zijn er de nodige vraagteken :?
Hierbij een foto. (als het wil lukken :? )
full
 
hallo tripled.

is een mooie combinatie,geniet van elke kilometer.

moet zeker gaan lukken.
 
Goed geslaagde combinatie . . . en hoop dat je veel mooi weer krijgt . . .
 
Mooie sportieve bak, daar kun je in de toekomst wellicht nog een sportievere/modernere fiets aan vast knopen.
Veel plezier er mee!
 
Hoi Tripled, welkom!

Het is een mooi spul hoor, een stuk sportiever als de gemiddelde Ural bak.
Heb je ook een close up van de remklauw? Het gaat nu zo goed met foto's invoegen. :+
 
yep , is een hele mooie , enkel die linker spiegel ....ppfff , past er echt niet bij hoor :o))

Lijkt mij dat de linker en rechter spiegel de zelfde uitvoering zijn. Ik heb die ook, en je kan er goed me langs je schouders kijken. En das bij andere spiegels wel anders.
 
Hoi TRIPPLED welkom hier. Mooie bak hoor, heb hem ook en bevalt super. Groot bagageruim ;)
 
stoer... maar lijkt mij geen 600 cc
Het is allemaal niet zo goed te zien op de foto , maar een
R 60 / 6 heeft gewone carburateurs , en deze heeft vacuüm
carburateurs , niet dat dat iets zegt , maar het zou er op kunnen
wijzen dat het een blok is met meer dan 600 cc.
Aan het voordeksel te zien is het blok van veel later , maar er
zit nog wel een oud model luchtfilter op… begin jaren 80 ????
helaas heeft het fotootje te weinig pixels om te kunnen
lezen wat er op het blok staat ???
Mooie motor.. extra klokjes er op …. veel plezier er mee… :]
 
stoer... maar lijkt mij geen 600 cc
Het is allemaal niet zo goed te zien op de foto , maar een
R 60 / 6 heeft gewone carburateurs , en deze heeft vacuüm
carburateurs , niet dat dat iets zegt , maar het zou er op kunnen
wijzen dat het een blok is met meer dan 600 cc.
Aan het voordeksel te zien is het blok van veel later , maar er
zit nog wel een oud model luchtfilter op… begin jaren 80 ????
helaas heeft het fotootje te weinig pixels om te kunnen
lezen wat er op het blok staat ???
Mooie motor.. extra klokjes er op …. veel plezier er mee… :]
Je hebt gelijk, dat is geen R60. Het voordeksel is zeker later. De vacuümkamer lijkt wel van een 40mm carburateur. :?
Het kan ook geen R65 zijn, die hebben van die vlakke vacuümkamers.
Ik gok op een 800cc blok. Dat is een lekker vermogen om een span te trekken *O*
 
niet iedereen heeft een MF verslaving JFJ... sommigen hebben er ook nog een normaal leven naast en komen alleen af en toe even visiten,
 
Hoi allemaal, ik heb de weg naar het forum weer gevonden, na een hele dag afwezigheid.
:+

@JFJ
Mooie bak hoor, heb hem ook en bevalt super. Groot bagageruim

ik had de bak niet helemaal verwacht aan een R60 uit 1976, maar kon de combinatie niet laten staan toen ik hem had gezien ;)

Je hebt gelijk, dat is geen R60. Het voordeksel is zeker later. De vacuümkamer lijkt wel van een 40mm carburateur.
Het kan ook geen R65 zijn, die hebben van die vlakke vacuümkamers.
Ik gok op een 800cc blok. Dat is een lekker vermogen om een span te trekken

Blok zou een R80 zijn uit begin jaren 80. weet iemand of ik aan de hand van motorcode '27/91/0010 80 2V D' meer informatie kan vinden?

Op het R80 blok zijn cilinders met code 10 S geschroefd :Y , maar zou geen nikasil zijn.
Hierop zouden weer de R80 koppen zitten met daarom meer koppel :?

Effect is dat motor zonder problemen naar max toeren loopt in 5e versnelling en dan 130kmh loopt (op fietsteller en navigatie).
Mogelijk origninele R60 cardan.

Overigens 1e tank ongeveer 1 op 13 wat is daarvan te zeggen?

Maar is en blijft een leuk apparaat, hierbij een link naar een grotere foto. :]
x%2520061.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan