Tripled op 3 wielen

niet iedereen heeft een MF verslaving JFJ... sommigen hebben er ook nog een normaal leven naast en komen alleen af en toe even visiten,

Komt ook wel een beetje door mijn vrije leven op het werk.
Vaak alleen en dat zijn jullie mijn enige vrienden... :/
 
Komt ook wel een beetje door mijn vrije leven op het werk.
Vaak alleen en dat zijn jullie mijn enige vrienden... :/

Dat ik niet zo snel reageer komt ook door m'n werk, gaat (te) veel vrije tijding zitten O-)
P.s. Ben jaloers op je vriendenkring, ze zijn er altijd voor je. :+
 
Hoi Tripled,

Welkom, om je gelijk antwoord te geven op je vraag;
Het blok nummer dat je noemt zegt, wat ik kan achterhalen, het volgende;

week / jaar / productienummer vd week - cilinderinhoud - kleppen - ?

dus:

Week - 27
Jaar - 1991
productienummer - 0010
cilinderinhoud - 800cc
kleppen per cilinder - 2

De letter 'D' ben ik nog niet uit, volgt nog.

Let wel, dit geld voor de krukkast. Op de carburateurs staan ook nummers, daar valt ook het e.e.a. uit af te leiden.
 
Hoi Tripled,

Welkom, om je gelijk antwoord te geven op je vraag;
Het blok nummer dat je noemt zegt, wat ik kan achterhalen, het volgende;

week / jaar / productienummer vd week - cilinderinhoud - kleppen - ?

dus:

Week - 27
Jaar - 1991
productienummer - 0010
cilinderinhoud - 800cc
kleppen per cilinder - 2

De letter 'D' ben ik nog niet uit, volgt nog.

Let wel, dit geld voor de krukkast. Op de carburateurs staan ook nummers, daar valt ook het e.e.a. uit af te leiden.


Hè lawaaimakers,

Thanks, dat is duidelijk.
Als ik het goed heb klant ik uit de opliggende cijfers 10 op de cilinders Opmaken dat het nikasil cilinders betreft?
 
Hè lawaaimakers,

Thanks, dat is duidelijk.
Als ik het goed heb klant ik uit de opliggende cijfers 10 op de cilinders Opmaken dat het nikasil cilinders betreft?
:? :?
De 10 op de cilinder zou zeggen dat het een 1000cc is....
Zou kunnen, 1000 cilinders passen ook op een 800 krukkast mits de cilindervoet het zelfde is. Het verschil zit in de boring (de slag is het zelfde)
Nikasil is dacht ik van af '80-.81,maar daar kan ik ook naast zitten.

Edit: De 'D' is het land van herkomst/bestemming.

Ben toch wel heel benieuwd naar de carburateurnummers, dan is de sproeier bezetting te achterhalen (hoop ik) :)
 
Laatst bewerkt:
10 betekend nikasil 1000 cc cilinders, die kunnen best op een r80 onderblok. 1 is 1000 cc oude cilinders zonder nicasil.

Volgens mij staat d D niet voor Duitsland maar voor de tolerantie (boormaat), maar dat weet ik niet zeker. Het is in ieder geval zeker geen R60 in het echie.

Staat hij op kenteken als een R60 dan kan het een probleem zijn qua vermogen. Een R100 heeft tussen de 60 en 70 PK (oud of nieuw) en dat is meer dan 15% meer dan de originele R60 (Ong. 35 pk).


Gewoon lekker mee rijden
 
Zover ik kan terugkijken komen nikasil cilinders voor het eerst
in 1983 / 84 voor .
D= 84,8 E = 8,2 :?
Als het productie jaar 1991 zou zijn klopt het luchtfilterhuis niet :N
 
10 betekend nikasil 1000 cc cilinders, die kunnen best op een r80 onderblok. 1 is 1000 cc oude cilinders zonder nicasil.

Volgens mij staat d D niet voor Duitsland maar voor de tolerantie (boormaat), maar dat weet ik niet zeker. Het is in ieder geval zeker geen R60 in het echie.

Staat hij op kenteken als een R60 dan kan het een probleem zijn qua vermogen. Een R100 heeft tussen de 60 en 70 PK (oud of nieuw) en dat is meer dan 15% meer dan de originele R60 (Ong. 35 pk).


Gewoon lekker mee rijden
De constructie is niet zwaarder. De eerste R100's hadden ook de gladde versnellingsbak. Later zijn de versterkingsribben er op gekomen. Mijn indruk is: "het gaat wel, maar het kan beter".
 
Hallo allemaal, dank voor jullie nuttige informatie.

Vorige eigenaar gaf aan dat het een R80 was met 1000 cc cilinders en R80 cilinderkoppen.
Verder gaf hij aan dat de cilinders 'ijzeren bussen" hadden, géén nicasil.

De nummers op de Bing carburateurs zijn links 64/32/353A en rechts 64/32/354A.

Ik heb vandaag weer lekker genoten van het span. Zowel zoon als dochter wilden graag mee (na elkaar, dochter voor een korte rit, zoon wel wat langer :] ).

Welke voor en nadelen zien jullie in de gekozen samenstelling van het blok?

+ piccie van de achterkant
full
 
Jammer als het geen nicasil is, maar mij lijkt het ideaal :}
Grote emmers, met niet te grote carburateurs geeft een hoop trekkracht, dat is precies wat je wilt.

Ik las laatst een verhaal op een Duits forum dat R80 koppen niet op een 1000 zouden passen, maar jij bewijst het tegendeel. Vermoedelijk had die Duitser het over een power boxer zuigerset.
Let even op of hij niet erg makkelijk gaat pingelen onder belasting. Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
 
Als er 10 op de cilinders staat is het toch echt nicasil voering. Anders had er een 1 opgestaan.

De combi zal inderdaad bullig genoeg zijn. de R80 koppen hebben iets kleinere kleppen (-2 mm) zodat je bij hoge toerentallen misschien in ademnood komt maar daar zou ik me niet druk over maken. Met een span kom je toch niet in die toeren.

De 1000 cc cilinders geven je een bende koppel onderin, de carbs zijn dan weer wel van een R80 dus theoretisch iets te klein voor de cilinderinhoud. Als je mengsel goed is (bougies mooi koffiekleurig) en de motor niet overmatig warmloopt of pingelt niets aan doen.

de rest kan allemaal wel tegen deze ombouw. Ik vond de achterkant van de bak iets minder mooi dan de voorkant, iets te groot wit vlak allemaal. maar ja, het blijft een mooie combi. Misschien een beetje striping aanbrengen op de achterkant of een zwart vlak om het vlak wat te breken. Verder een super ding !!

Groet,

Benno
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat juist mooier dan die hoge kofferbakken. De Rally heeft dankij die lage achterkant een flinke kofferruimte. Ik vind dat ze deze rally mooi naar de motor hebben getrokken door die striping, spatbord en verlichting. Ook die beugel die er op staat kan er mooi bij. Die heb ik weggelaten.
 
JFJ, begrijp ik nu goed dat ik vanachter tegen een koelbox aan zit te kijken, maar dat jij het mooi vindt?
 
Ga je d'r lekker vóór rijden ;)

Ik vind het ook een mooie bak die goed bij de motor hoort ( maar ja, ik hou nou eenmaal van grote witte vlakken _O- _O- )
Ik refereerde meer naar de gevoelige smaak van JFJ. Ik zou inderdaad iets doen om de achterkant optisch minder lomp te maken, maar JFJ heeft altijd een uitgesproken mening over uiterlijkheden.
 
Ik refereerde meer naar de gevoelige smaak van JFJ. Ik zou inderdaad iets doen om de achterkant optisch minder lomp te maken, maar JFJ heeft altijd een uitgesproken mening goede smaak over uiterlijkheden.

Ja ik hou van laag aan de straat net als Kwastert en nog wel meer mensen.
Zoals ik al vaker zei hou ik niet zo van de zeewaardige vormen van veel bakken.
De RXen hebben nog een grotere koelbox dan _O-

Maar als jij zo'n achterkantje een koelbox vind ok, maar ik vind het stoer ;)

DSC_0366.jpg
 
Laatst bewerkt:
ben zwaar teleurgesteld door kwalificatie koelkast :+
vindt het span maar zwart/wit wordt beoordeeld. O-)

Ik hou het maar eens een weekje rustig hier })
Ik wil wat meer kleur in m'n motorleven; oranje, blauw, rood ennuh ja wit 8-)

ofwel met de oranje Speed Triple een weekje naar Frankrijk :]
heb er zin in, ennuh werk ze... _O-
 
Laatst bewerkt:
Laat ze maar lullen TRIPPLED, ze zijn allemaal jaloers ;) Wij hebben teminste koude tubes _O-
 
Yep, na de vakantie gaan we op zoek naar goede rem reactie, maar ook meer remkracht.
En nu motorpak aan en :] :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan