Tripled op 3 wielen

ik heb ook een lage met een koelbox, maar ik ben er ERRUG blij mee.

altijd kouwe tubes.
 
hoi allemaal,

ik ben weer terug na de 'tour de France'.
De eerste dag naar Mulhouse, via Ardennen, Eifel en Vogezen, allemaal lekker weer en 's avonds nog een terrasje gepakt in Mulhouse.
2e dag via de Jura naar Domaine l'amiral, van Tony Buitenhuis in de Ardeche. www.zonnig.com waar we om 18.30u warm werden onthaald. Was wel nodig ook want tot 15.00u prachtig weer, daarna stromende regen. Hier zouden we blijven en dan na enkele dagen weer in 2 dagen naar huis.
Maar gezien het slechte weer zijn we na een dag richting Bergerac gereden, tot 15.00u door de regen (en kou 6 graden). Maar vanaf 15.00u prachtig weer voor de rest van de week.
Ofwel 3.060 km op de triple in 7 dagen! En nog met plezier! :]

Maar zaterdagavond moest het span weer worden gestart en met dochterlief op pad.
BMW starte in 1 keer dus helemaal goed. Rijden was ook weer leuk.

Wel sloeg de motor makkelijk af. Ook vandaag weer bleef hij niet stationair lopen. ;(

Na de remmen van de Triple vallen de reacties van de remmen op het span weer des te meer op.

De voorkant komt omhoog bij remmen en ook de vertraging haalt het in de verste verte niet bij de Triple (logisch gezien het verschil in remmen, ondanks dat het allemaal brembo is). O-)

Wat is er aan de remmen te verbeteren (zonder dat ik er financieel op leegloop) .
Zijn hier standaard delen voor? Hoe kan ik het doen( ik ben niet zo technisch) of of waar kan ik dat laten doen? :?

hierbij een foto van de remconstructie.
full
 
Die Brembo's moeten hard genoeg kunnen remmen. Het omhoog komen bij het remmen komt omdat je remklauwen aan de swingarm gemonteerd zitten. Als de remklauwen op losse steunen zitten die scharnieren om de as en afgesteund zijn op het vaste deel van de voorvork heb je dat niet.
full

Als het goed is heb ik nog een paar van dergelijke steunen liggen, maar ik zou jouw vork van wat dichterbij moeten zien omdat bij jou de swingarm boven de as zit, en je daardoor wat beperkt bent met de ruimte.
 
Als het zou passen moet de as ook verlengd worden.

Tripled, kan je ook foto's van de voorkant maken? misschien is er genoeg ruimte om daar een scharnierbus tussen te plaatsen

Het afslaan heb ik met de R60 ook gehad. Oude vlotters die zwaarder geworden waren. Als je dan remt verzuipt hij. Nieuwe vlotters en afstellen en hij slaat niet meer af.
 
De steunen die ik heb liggen worden aan de binnenkant gemonteerd, dan hoeft de as dus niet verlengd te worden. Foto van de voorkant is een goed idee.
 
De eerste foto kan ik niet zien. Op de tweede lijkt het dat je niet heel veel ruimte hebt tussen de remschijf en de swingarm, er zit zo te zien wel ruimte tussen swing en wiellager. Wat maten en afmetingen zouden helpen, het span "live" zien ook.


De eerste foto kan ik nu wel zien.
 
Laatst bewerkt:
Als ik zie hoe dicht de schijf langs de swing arm loopt kan je daar geen rechte plaat in kwijt.
Een busje tussen het wiellager en de swing is wel te doen, maar dan zal de plaat omhoog een S moeten krijgen om langs de swing naar boven te buigen.
 
Juist omhoog heb je weinig ruimte omdat de swingarm boven de as ligt.
Maar op zich is het een leuke uitdaging.
 
Laatst bewerkt:
Zal van het weekend eens meten.
Hoe Worden de steunen op de as gezet? Met lagers? (ik had al gezegd dat ik niet zo technisch ben) ;)
 
Ja, dat is de truuk, de steunen moeten kunnen draaien om de as. Dat hoeft niet heel ingewikkeld, met een paar nylon busjes gaat het ook.
 
Dat met het aanpassen van de remmen gaat nog even duren.

Wel vanmiddag weer lekker gereden samen met m'n dochter.
Alleen loopt de beemer niet zo goed stationair, :(
Na de vakantie maar eens op zoek naar wat hulp om dat te verbeteren :?
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk eerst ontsteking en kleppen. Maar je zult het waarschijnlijk in de carburateurs moeten zoeken. Vlotters raken verzadigd en zakken dieper. Stationairsproeiers raken verstopt. Ga er maar aan staan. Eigenlijk moet je de carburateurs compleet uit elkaar trekken om het goed te doen. Moderne benzine is geen zegen voor carburateurfietsen.
 
Ik heb daar eigenlijk nooit last van. Liep na ombouw wel wat slecht, maar was met een flesje forte opelost en sindsdien altijd goed.
 
Bij mij is het juist net andersom.
De K1100 met injectie kan best moeilijk doen met slechte benzine, de GSX carburatie fiets lust alles, ook op tweetakt loopt die nog prima.
 
Mijn injectiefietsen slikken alles. Maar die hebben dan ook geen fijngevoelige drijvertjes en sproeiertjes. Het is gewoon "slikken kreng!"


Ik hoor van een Honda dealer dat de nieuwe generatie GW's na een winterstop rampzalig zijn. Dus daar zit waarschijnlijk ook veel ellende op i.v.m. de amerikaanse emissienormering.

Maar goed met mijn VOLVO met singlepoint injectie heb ik gelukkig. (afkloppen) nog geen gedoe gehad.
 
Tripled, wat is precies je probleem met niet lekker. Als het synchroniseren oid is dan kan ik je met de Carbtune wel helpen. Werden mijn eigen BMW's ook een stuk soepeler in de omgang van. Moet je wel in de buurt van Langeweg wonen natuurlijk.

Benno
 
Hoi Benno,

Is eigenlijk niet zo moeilijk.
Een van de kabels is los geweest, nu moet het weer goed worden afgesteld.
Maar ik heb er wat problemen mee het goed te krijgen.
Technisch niveau Clarkson (give me a hammer :+ ).
En ik zoek iemand die me kan helpen.
Langeweg is te doen vanuit Vlijmen, gewoon de Langstraat af.
Ik maak graag gebruik van je aanbod ( zoals gezegd na de vakantie)

Thanks, Edwin
 
Geen probleem, mail me maar tegen die tijd. Is zo gebeurd.

benno
Hoi Benno,

Ik ben weer terug van vakantie en wil graag gebruik maken van je aanbod als t nog geldt.
Hoe kom ik met je in contact?
Zie voor mijn mail mijn profiel.
Groet Edwin
 
Terug
Bovenaan Onderaan