Triump Daytona 955 I 2006 , spannings problemen/ startmotor

glennonimo

Die hard MF'er
26 apr 2012
383
18
eergister besloten om de zomermotor weer in orde te maken nu het volgende:

Voor de winter Accu opgeladen en losgekoppeld , bij het aansluiten ging de verlichting aan (is automatisch op deze motor en de Benzine pomp ging aan ( ook normaal)

Echter bij indrukken van de start knop brandde de zekering direct door 30A!!!
Zo heet geworden dat het zekeringenblok ook schade heeft opgelopen....

Alles direct weer losgekoppeld en de Accu na laten kijken bij de motorzaak en nieuwe zekeringen gehaald.

Zekeringen blok losgemaakt en aan de onderkant bekeken waar de kabelboom zit, duidelijk is dat de dikke stroomkabels die naar de Startmotor lopen heet geworden zijn en de zekering aansluiting in het zekeringblok heeft doen smelten.

Ik ben van plan deze twee kabels via een bypass met een nieuwe zekering ertussen weer in orde te maken want het zekeringblok heeft op die plek teveel smeltschade.

Tips zijn welkom wat ik verder nog in de gaten moet houden en nalopen :
- bypass maken met 30A zekering ertussen , dus niet meer via het zekeringblok.
- dikke stroomkabel die op de starter zit loskopelen en kijken of er spanning opkomt
- startmotor controleren of die vast zit ( in de versnelling gezet en even het achterwiel gedraaid) of is een klap met die goeie oude hamer wat?

Dus nogmaals wat kan ik zelf nog meer nalopen, doen?

gr, G
 
Ok dat is bruikbare informatie, bedankt allen!
Ik had ff snel gekeken en i.d.d. , de 30 A zekering is die van de Accu zelf...
Dinsdag pas weer tijd om er verder naar te kijken :')

Staat me iets bij :
Ik heb een keertje een gesprekje/tip gehad van KAT motoren dat een typish kwaaltje bij ouder worden van dekabelboom er een zekere weerstand in ontstaat , maar precies weet ik het niet meer, in elk geval had hij ook een foefje om dat moeilijk starten te voorkomen maar wat me nu overkwam was wel erg extreem...

Bij mijn vorige Daytona 595 had ik er wel sporadisch last van ...
 
She's ok, *D bypass gelegd, laadstroom gecontroleerd, stukje gereden , weer gestart , lijkt alsof de startmotor teveel weerstand geeft, morgen ckeckn of de accu de spanning heeft vastgehouden
 
Terug
Bovenaan Onderaan