Triump Trophy 1200

Hexa

MF'er
6 aug 2005
110
0
Zeeland (Noord Brabant)
Ik ben momenteel aan het rondkijken naar een leuke tourmotor (tot ca. 5.000,- Eur).
Nu viel mijn blik (nadat ik me heb laten afschrikken door de prijzen voor een PAN) op de Triump Trophy 1200.

Na aardig wat spit en leeswerk op het forum hier en op andere sites ben ik eigenlijk nog niet zoveel wijzer geworden.
Is er hier iemand die mij wat meer achtergrond info kan verschaffen over deze fiets?
Rijervaring ... min/pluspunten ... wat zijn een beetje normale bedragen voor zo;n fiets? Zijn er zaken waar ik op moet gaan letten als ik ga kijken?

Alvast merci...

Hexa
 
Goeie keus die Trophy. Ik weet niet of je Moto73 van afgelopen week hebt gelezen, maar daar staat een Trophy 900 in getest met 120.000km! Eigenlijk geen slecht woord over deze fiets. Het verschil met een 900 is eigenlijk maar 1 cilinder.
Een 1200 kan nog wel eens wat last hebben van de nokasketting: Deze slijt nogal snel en is, meen ik, geregeld al na 60.000 km op. Geen ramp, maar wel iets om rekening mee te houden.
Maar waarom om Trophy? Begrijp me niet verkeerd: Ikzelf rij een Sprint 900 met erg veel plezier, maar ik ben de laatste tijd me ogen aan het openhouden voor een K1100lt en deze zie je steeds vaker voor onder de €5000,- te koop staan. En die luxe van een cardan lijkt me wel erg lekker.

Succes in ieder geval!
 
Een BMW iel!!?? En een K1100lt zit juist zeer riant voor een bijrijder!
Ik zou gewoon op bijde fietsen gaan proefrijden en dan pas een keus maken.
 
Ok dus naast de nokkenas ketting na ca. 60.000 km moet ik nog letten op.....?

Ben ik ongeduldig of zijn er hier gewoonweg weinig trophy rijders? :)

Als ik namelijk rondkijk op de veilinsites ed zie ik wel een aantal verschillen in bedragen staan waar ik dan van zeg .. phew .. vast wat mis mee .. maar ja als je niet weet wat de sterke/zwakke punten zijn is het moeilijk beoordelen.

Ok als iemand nog iets weet dan hoor ik het graag.

merci,
Hexa
(voorheen Honda CB350F rijder)
 
Duidelijk voor de triumph gaan!!

BMW, half België en Nederland rijdt rond met BMW, kan je niet echt zeggen van een TRIUMPH.

Al eens de prijskaartjes vergeleken qua onderhoud? Kan ervan meespreken, mijn eerste motor was ook een BMW.
 
Of een motor met een ketting nog wel een tourmotor mag heten is de vraag. Voor de rest lijkt het mij een prima fiets. Zeker na het lezen van de laatste Moto73.

Als je de prijzen van een PAN of RT te hoog vindt, zou je ook nog naar een Kawasake GTR 1000 kunnen kijken.
 
Kijk Hier eens: phpbb.triumphriders.nl en stel daar je vraag. Ik denk dat je daar wat meer response zult krijgen. Het is nog een redelijk nieuw forum, dus veel staat er nog niet op, maar er zijn daar wel een aantal leden die er meer over kunnen vertellen.

En wat ik zeker zou doen wanneer ik veel kilometers zou maken: een Pro-oiler instaleren!!
 
Tx Jonne, ga ik zeker ff rondsnuffelen.

En doov heb jij ervaring met die Kawasaki GTR 1000.
Ik wist niet dat deze fiets bestond .. ziet er ook erug goed uit.
Nog zaken waar ik daar op moet letten ... wat mag het kosten etc :)
 
Tx Jonne, ga ik zeker ff rondsnuffelen.

En doov heb jij ervaring met die Kawasaki GTR 1000.
Ik wist niet dat deze fiets bestond .. ziet er ook erug goed uit.
Nog zaken waar ik daar op moet letten ... wat mag het kosten etc :)

Nope, geen ervaring. Mijn instructeur reed er op.
Heb begrepen dat de voorvering wat slapjes is, maar dat is op te lossen door dikkere olie in de veerpoten te doen.
 
Nou ik heb op een Triumph Trophy 900 gereden en ik moet zeggen het rijdt wel goed hoor. Ook proefritjes gemaakt op een BMW K 75 RT, BMW K 1100 LT en een Honda Pan European ST1100. Nou over die BMW's kan ik kort zijn. Dat vind ik persoonlijk helemaal niets. Er gebeurt weinig als ik het gas helemaal open draai. Dus die vielen beide af.

Bleven over de Triumph Trophy en de Pan European. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Pan European omdat deze een cardan heeft en geen ketting. Verder zijn het denk ik beide goede motoren, dus je moet gewoon je persoonlijke smaak de doorslag laten geven. Iniden je een Trophy koopt dan heb je een motor die je niet veelk ziet rijden. Exclusief, mooie engelse tellers. Prijs vriendelijk.

Als je voor de Pan kiest dan ben je wat duurder uit, alhoewel je kunt ook een goede Pan particulier kopen. Je ziet snel genoeg of het wat is. Anders laat je 'm gewoon keuren.

Veel succes met de aanschaf..
 
prima motor en niet te vergeten een schitterende motor(ik rij een trophy 900 )heb hem sinds mei 2004.Hiervoor 6 jaar een K 75 gereden,heel andere motor maar ook wel o.k.Heb met de Trophy nu 14000 km probleemloos gereden.Verbruik is ong. 1op18 dus dat hoge verbruik (wat ik wel gehoord en gelezen heb ) valt wel mee. Veel succes met je aankoop Gr Aaldert
 
Terug
Bovenaan Onderaan