Triumph 675R, aankoopadvies gevraagd

DutchRider83

Rookie
6 aug 2017
3
0
Goedemorgen allemaal,

Ik wil voor het eerst een supersport motor kopen, nu heb ik een interessante Daytona Triumph 675R gevonden echter heeft die 32000km op de teller. Ik zie vele vragen mbt kilometers her en der, maar nooit in combinatie met eerder vernoemde motor.

Nu is mijn vraag, is dit aantal km's te hoog of is het misschien verstandiger om te zoeken naar een motor met minder kilometers?
 
Laatst bewerkt:
'vraag over SuperSport motor kopen' > 'Triumph 675R, aankoopadvies gevraagd'
 
Volgens mij is het belangrijkste dat de motor technisch in orde is, en dat de prijs klopt met de staat van de motor.

Je kunt altijd een aankoopkeuring laten doen.
 
Goedemorgen allemaal,

Ik wil voor het eerst een supersport motor kopen, nu heb ik een interessante Daytona Triumph 675R gevonden echter heeft die 32000km op de teller. Ik zie vele vragen mbt kilometers her en der, maar nooit in combinatie met eerder vernoemde motor.

Nu is mijn vraag, is dit aantal km's te hoog of is het misschien verstandiger om te zoeken naar een motor met minder kilometers?

mijn straat fiets heeft er 33000 km,loopt nog goed,
Ploffen kunnen ze allemaal en plotseling zoals mijn daytona 675 circuitmotor -O-
Zonder enige voortekenen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reactie, hij staat momenteel bij een motorzaak, prijs is ongeveer 7500,-

@downsider, uit welk jaar kwam je daytona? ;(

enig idee wat zo'n beetje het max is wat je kan halen bij een goed onderhouden daytona?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reactie, hij staat momenteel bij een motorzaak, prijs is ongeveer 7500,-

@downsider, uit welk jaar kwam je daytona? ;(

enig idee wat zo'n beetje het max is wat je kan halen bij een goed onderhouden daytona?

Ik heb er 2 uit 2006 (geen R-en)

Ach het ding is nu donormotor kan gebeuren na 6 jaar als circuit slet(dient die ook nog en doel :) ).
De straat motor nu circuitfiets

te behalen kilometers,geen idee,hoeveel geld wil je erin steken?
alles slijt en gaat kapot

Ik denk dat een R van de 1e generatie een collectors item gaat worden ,moet je wel lang wachten :+

full

:P
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet spreken over triumph, maar de meeste moderne motoren moeten naar mijn mening met goed onderhoud allemaal wel een ton kunnen halen. Mijn CB400 uit 1992 kon dat, mijn VFR uit 1994 kon dat, mijn ER-5 uit 2000 kon dat. Ik zou niet inzien waarom jou droommotor dit niet zou kunnen (mits goed onderhoud)
 
Ik kan niet spreken over triumph, maar de meeste moderne motoren moeten naar mijn mening met goed onderhoud allemaal wel een ton kunnen halen. Mijn CB400 uit 1992 kon dat, mijn VFR uit 1994 kon dat, mijn ER-5 uit 2000 kon dat. Ik zou niet inzien waarom jou droommotor dit niet zou kunnen (mits goed onderhoud)

Wat je aanhaalt zijn motoren uit de periode dat de jappen,mijns inziens , de degelijkste motoren bouwden.
Ik had een gsxr 750 uit 1990. 130000 kilometer kogelvrij

Heb wel de indruk dat die motoren beter zijn als de latere generaties
 
Wat je aanhaalt zijn motoren uit de periode dat de jappen,mijns inziens , de degelijkste motoren bouwden.
Ik had een gsxr 750 uit 1990. 130000 kilometer kogelvrij

Heb wel de indruk dat die motoren beter zijn als de latere generaties

Bij 130000 de kogel gekregen?
 
Ik heb het het aangedurfd om een truimph street r uit met bijna 50k op de teller te kopen blok is volgensmij hetzelfde. als het onderhoud gedaan is gewoon doen.
 
Wat je aanhaalt zijn motoren uit de periode dat de jappen,mijns inziens , de degelijkste motoren bouwden.
Ik had een gsxr 750 uit 1990. 130000 kilometer kogelvrij

Heb wel de indruk dat die motoren beter zijn als de latere generaties

Bedoel je dat na 130000 km alle kogels uit de lagers waren, of dat hij al 130000 km draait zonder kogels in de lagers :?
 
Ik heb het het aangedurfd om een truimph street r uit met bijna 50k op de teller te kopen blok is volgensmij hetzelfde. als het onderhoud gedaan is gewoon doen.

De daytona heeft "hetere "nokkenassen en dus 123 i.p.v. 100 pk
 
Bedoel je dat na 130000 km alle kogels uit de lagers waren, of dat hij al 130000 km draait zonder kogels in de lagers :?

Wat jij wil :)

Het feit is het ding bleef lopen,gaf hem nog regelmatig op zijn lazer (12500 echte RPM).
Nog 106 pk AHAW olieverbruik ca 1:3000 :]
 
Wow heb zelf een Ducati die al de 36000km gehaald heeft :+
Tja of een Engelsman dat gaat halen? _O-

Geen Panicale of 1198 waarschijnlijk... O-)

Panicale na 7000 circuit km's zuigers vervangen omdat de zuigers te veel ruimte hadden.

1198 na 15.000 km's (weg en circuit) gebroken zuiger met alle gevolgen van dien.

Ik en een maat destijds hadden allebei een 1198 gekocht voor op de weg en circuit dagen buitenland. Na twee maanden had ik het idee dat de mijne steeds meer begon te trillen. Volgens mijn maat verbeelde ik me dat, waarop de zijne tijdens een ritje in de buurt, met een grote knal en olie brakend tot stil stand kwam. Oja toen had ie ook wat trillingen gevoeld... :+
Bleek dus een gebroken zuiger die door het carter naar buiten was gekomen. Volgens een monteur van een zaak die veel aan Ducati's werkt, niet een zeldzaam geval. :X :N
Ik heb mijn 1198 (23.000 km) daar gelijk achter gelaten voor een redelijke prijs. Deze hebben ze gelijk open gehaald na mijn trilling verhaal en ervaring van mijn maat. En idd de zuiger van de achterste cilinder vertoonde mogelijk beginnende scheurtjes.
Na 4 maanden en 2 circuitdagen Ducati gereden te hebben vond ik het mooi geweest.

Mijn maat kocht echter (nadat hij finacieel weer op adem was) een Panicale met 6000 km. Bij 7000 hebben we hem preventief open gehaald (samen met de bovengenoemde monteur) om alles eens na te meten....... ;(

Ik denk dat je beter een Engelse fiets (waarvan het blok trouwens in India gebouwd wordt), dan een italiaan, kunt kopen. ;)

Maar wil je serieus circuit km's maken is een Jap toch het beste. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan