Het nieuwe model van Triump. De 900/1200 serie basis/ GT/ GT pro/ Rally/ Rally pro.
Aanvankelijk leek het prima om in te voegen in het bestaande Tiger topic. Daar zijn echter zoveel types dat berichten over deze net uitgekomen motor ondergesneeuwd worden en bezitters en toekomstige bezitters dit niet gaan vinden. Daarom dit topic. Het is immers een echt nieuw model met nieuw frame, subframe, nieuwe ontwikkelde motor en electronica.
dus hier een beschrijving, goede punten, zwakke punten, ervaringen, foto’s en modificaties.
Het eerste garantie gevalletje al gehad bij 6000 km, het asje van de gearbox naar schakelvork roestte. Ik denk exemplarisch want het vervangen onderdeel blijft wel zwart ipv roestbruin.
Na een klein onderuitje in Luxemburg toch gekozen voor de tankbeugels. de schade viel trouwens mee, wat krasjes op de handkap, kwaliteit dus!
als je kiest voor de tankbeugels, dan worden daar de mistlampen op gemonteerd. Ze staan dan verder uit
elkaar, dan de standaard montageplaats, wat ik een mooier gezicht vind.
De fabrieksbanden (Bridgestone A41 Battlax) zijn niet slecht, maar kies binnenkort toch voor de banden van Pirelli, De Scorpion Rally Street of Scorpion Trail 2. Addendum 06-01-2023: Na zoeken en vergelijken waarschijnlijk de Dunlop Traimax Meridian.
Na 10.000 km toch gekozen om weer te kiezen voor een Osco kettingsmeersysteem.
Binnenkort de zijkoffers van Triump, expedition. Foto’s en ervaringen volgen.
Het verbruik: In review van verschillende bladen wordt gejubeld over een verbruik van 1op 22 en meer. Dat is erg positief, in de sportstand haaal ik 1 op 18, wat nog best netjes is. Bij normaal rijden is een krappe 1 op 19 te halen. De tank is 21 liter, en de reserve springt erg snel aan. Bij 280 km ongeveer. Je kunt dan nog 100 km rijden. Addendum 19/03: Met reservetankje in koffer leeg gereden. Er ging 19,7 in, bij 318 kilometer op de dagteller stond ik stil. Dit was wel in de winter met rijden veel bebouwde kom.
Het Bluetooth CONNECTIVITY SYSTEM leek feilloos te werken, navigatie ook. Maar hij stopte mijn muziek, ook als alle instellingen goed staan. Dus die BT module is toch minder goed dan gedacht. Zeker als je al een navigatie systeem hebt, is het minder zinvol. Er is in het scherm geen grafische kaart zichtbaar, het zijn eenvoudig aanwijzingen, maar als je zonder navigatie rijdt, is het wel een nuttige toevoeging.
Het instrumentarium, mooi weergegeven en naar eigen smaak in te stellen, kleur, schermen en wat je snel oproepbaar wilt hebben in de zichtbare vlakken. Het kan in het begin afleiden, althans, bij mij.
De quickshifter: zat er toevallig op en was er niet specifiek naar op zoek, maar wil nooit meer zonder. En geen klapje verkeerd.
Aanvankelijk leek het prima om in te voegen in het bestaande Tiger topic. Daar zijn echter zoveel types dat berichten over deze net uitgekomen motor ondergesneeuwd worden en bezitters en toekomstige bezitters dit niet gaan vinden. Daarom dit topic. Het is immers een echt nieuw model met nieuw frame, subframe, nieuwe ontwikkelde motor en electronica.
dus hier een beschrijving, goede punten, zwakke punten, ervaringen, foto’s en modificaties.
Het eerste garantie gevalletje al gehad bij 6000 km, het asje van de gearbox naar schakelvork roestte. Ik denk exemplarisch want het vervangen onderdeel blijft wel zwart ipv roestbruin.
Na een klein onderuitje in Luxemburg toch gekozen voor de tankbeugels. de schade viel trouwens mee, wat krasjes op de handkap, kwaliteit dus!
als je kiest voor de tankbeugels, dan worden daar de mistlampen op gemonteerd. Ze staan dan verder uit
elkaar, dan de standaard montageplaats, wat ik een mooier gezicht vind.
De fabrieksbanden (Bridgestone A41 Battlax) zijn niet slecht, maar kies binnenkort toch voor de banden van Pirelli, De Scorpion Rally Street of Scorpion Trail 2. Addendum 06-01-2023: Na zoeken en vergelijken waarschijnlijk de Dunlop Traimax Meridian.
Na 10.000 km toch gekozen om weer te kiezen voor een Osco kettingsmeersysteem.
Binnenkort de zijkoffers van Triump, expedition. Foto’s en ervaringen volgen.
Het verbruik: In review van verschillende bladen wordt gejubeld over een verbruik van 1op 22 en meer. Dat is erg positief, in de sportstand haaal ik 1 op 18, wat nog best netjes is. Bij normaal rijden is een krappe 1 op 19 te halen. De tank is 21 liter, en de reserve springt erg snel aan. Bij 280 km ongeveer. Je kunt dan nog 100 km rijden. Addendum 19/03: Met reservetankje in koffer leeg gereden. Er ging 19,7 in, bij 318 kilometer op de dagteller stond ik stil. Dit was wel in de winter met rijden veel bebouwde kom.
Het Bluetooth CONNECTIVITY SYSTEM leek feilloos te werken, navigatie ook. Maar hij stopte mijn muziek, ook als alle instellingen goed staan. Dus die BT module is toch minder goed dan gedacht. Zeker als je al een navigatie systeem hebt, is het minder zinvol. Er is in het scherm geen grafische kaart zichtbaar, het zijn eenvoudig aanwijzingen, maar als je zonder navigatie rijdt, is het wel een nuttige toevoeging.
Het instrumentarium, mooi weergegeven en naar eigen smaak in te stellen, kleur, schermen en wat je snel oproepbaar wilt hebben in de zichtbare vlakken. Het kan in het begin afleiden, althans, bij mij.
De quickshifter: zat er toevallig op en was er niet specifiek naar op zoek, maar wil nooit meer zonder. En geen klapje verkeerd.
Bijlagen
-
DEE692A5-287F-4791-8A5E-E45A7D754B9B.jpeg204,1 KB · Weergaven: 113
-
6382849B-5D02-4293-853B-AF5B5CAD4813.jpeg431 KB · Weergaven: 108
-
EAE0DBB5-D837-4B47-93A6-E43B60C2529A.jpeg335,7 KB · Weergaven: 127
-
C5DB1D3C-73DF-4F4D-8B35-D0308F03C05C.jpeg640,8 KB · Weergaven: 113
-
02550FF1-5A3E-4FBD-AEF8-131A6D66B5D3.jpeg633,5 KB · Weergaven: 114
-
8D2C4908-313F-45C7-8D39-B6CC944F314D.jpeg163,7 KB · Weergaven: 112
-
FD4AC948-1D47-424F-BC01-2889FF62D715.jpeg350,3 KB · Weergaven: 110
-
F46A63E2-26FD-4A6E-85D0-CDEDA5651295.jpeg285,5 KB · Weergaven: 101
-
46B4ACE4-D161-41D1-BB38-B986A84808E3.jpeg515,3 KB · Weergaven: 102
Laatst bewerkt: