Triumph 900/1200 GT/ Rally/Pro. De nieuwe serie

Vandaag even bij de dealer langsgereden om te kijken of er al wat spulletjes opgezet waren en om 'm even aan mijn man te laten zien :o Geprobeerd wat foto's te maken, maar dat lukte niet echt, was weinig ruimte. In januari rijden! :] Zondag jarig, dus dubbel cadeautjes *O*Geen make-upjes, luchtjes, sieraden of smeerseltjes voor mij, hooguit voor m'n motor.


20221222_132912.jpg
20221222_132921.jpg
20221222_132930.jpg
20221222_132942.jpg
 
Vandaag even bij de dealer langsgereden om te kijken of er al wat spulletjes opgezet waren en om 'm even aan mijn man te laten zien :o Geprobeerd wat foto's te maken, maar dat lukte niet echt, was weinig ruimte. In januari rijden! :] Zondag jarig, dus dubbel cadeautjes *O*Geen make-upjes, luchtjes, sieraden of smeerseltjes voor mij, hooguit voor m'n motor.


Bekijk bijlage 1832855Bekijk bijlage 1832857Bekijk bijlage 1832858Bekijk bijlage 1832859
Ziet er gelikt uit! Maar je hebt de motor gekocht, en laat hem nu aan je man zien? Dat hoor ik niet vaak! 😄
 
Ziet er gelikt uit! Maar je hebt de motor gekocht, en laat hem nu aan je man zien? Dat hoor ik niet vaak! 😄
Ja, dat klopt. We hebben het er natuurlijk wel over gehad, maar als hij zelf nog een motor zou kopen, zou hij voor een andere kiezen. Eentje met minder vermogen en DCT bijvoorbeeld. Tijdens het proefrijden had het voor hem ook geen zin om mee te gaan. Hoe dan? Met de auto erachteraan of achterop de motor bij mij? :+ Met het financiële aspect bemoeit hij zich ook niet. Heel handig, nooit ruzie.

Misschien koopt hij zelf ooit nog wel een motor, maar voorlopig niet, denk ik. Als hij wil, kan hij ook zo de motor van onze zoon (S1000 XR) pakken, maar hij heeft er gewoon geen zin meer in. We hebben een jaar of twee geleden nog wel een keer een Tracer gehuurd en samen een paar dagen gereden en ook had ik een keer een Multistrada voor een weekend gewonnen, waar hij toen op gereden heeft. Dat vond hij wel weer even leuk, maar hij heeft naar mijn eigen Tracer nooit een hand uitgestoken.
 
Vandaag mocht ik hem eindelijk ophalen *O* Wat een fantastische motorfiets! :} Meteen even 130 km gereden en ervan genoten, ondanks dat het wat frisjes was. Lekker het verwarmde zadel en de handvatverwarming aan gehad. De quickshifter is een genot en ook op lagere snelheden/toeren werkt hij heel soepel. De remmen zijn ook van een klasse apart. De Tracer had veel vermogen en lekker veel koppel, maar deze machine is toch echt wel weer een stapje hoger. Ik denk zomaar dat ik hier heel veel plezier mee ga hebben :]



 
Vandaag mocht ik hem eindelijk ophalen *O* Wat een fantastische motorfiets! :} Meteen even 130 km gereden en ervan genoten, ondanks dat het wat frisjes was. Lekker het verwarmde zadel en de handvatverwarming aan gehad. De quickshifter is een genot en ook op lagere snelheden/toeren werkt hij heel soepel. De remmen zijn ook van een klasse apart. De Tracer had veel vermogen en lekker veel koppel, maar deze machine is toch echt wel weer een stapje hoger. Ik denk zomaar dat ik hier heel veel plezier mee ga hebben :]



Bekijk bijlage 1837914
Van harte, en direct wat kilometers erop! veel plezier ermee! Dus nu een bestemming kiezen voor het voorjaar?
 
Van harte, en direct wat kilometers erop! veel plezier ermee! Dus nu een bestemming kiezen voor het voorjaar?
Dankjewel, ik ga in mei met mijn zoon (S1000 XR) via Frankrijk en Luxemburg naar 't Zwarte Woud in Duitsland. Fantastisch hotel in Hinterzarten waar we vorig jaar ook zijn geweest. Zo eentje waarbij het niet erg is als je een dagje niet kunt of wilt rijden.... *D
 
Dankjewel, ik ga in mei met mijn zoon (S1000 XR) via Frankrijk en Luxemburg naar 't Zwarte Woud in Duitsland. Fantastisch hotel in Hinterzarten waar we vorig jaar ook zijn geweest. Zo eentje waarbij het niet erg is als je een dagje niet kunt of wilt rijden.... *D
En, 1000 km beurt in aantocht?
 
Ik heb zojuist de hand guards protectors van Evotech gemonteerd. Te combineren met de OEM handkappen, voordeel is dat bij kleine valpartijen de rem- en koppelingshandel heel blijven. Dat scheelt een garage zoeken op vakantie. Er zijn goedkopere opties, maar ik vond deze het mooiste staan.

een beetje dom: ik dacht €50,- goedkoper uit te zijn door een bestelling in de UK te plaatsen. Was even vergeten dat dit niet meer bij de EU hoort en er dus importheffing, inklaring en douanekosten bij kwamen. Per saldo even duur, maar wel drie weken moeten wachten op bezorging. 🤣
 

Bijlagen

  • 619703DD-5EE3-4468-8F19-C7BA491F3378.jpeg
    619703DD-5EE3-4468-8F19-C7BA491F3378.jpeg
    129,8 KB · Weergaven: 44
  • E2C0213A-E012-4C1E-892C-AA3ADBF23FA8.jpeg
    E2C0213A-E012-4C1E-892C-AA3ADBF23FA8.jpeg
    302,1 KB · Weergaven: 44
  • 1FB35769-20DD-4A2F-883E-FC98585AF21F.jpeg
    1FB35769-20DD-4A2F-883E-FC98585AF21F.jpeg
    163 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Interessant. Ik heb de motor ook al eens neergelegd |((in stilstand) En de OEM handkappen dienen daar niet voor.
Dit lijkt een mogelijke optie, ipv barkbusters.

Wie verkoopt die in de EU?
 
Ik heb zojuist de hand guards protectors van Evotech gemonteerd. Te combineren met de OEM handkappen, voordeel is dat bij kleine valpartijen de rem- en koppelingshandel heel blijven. Dat scheelt een garage zoeken op vakantie. Er zijn goedkopere opties, maar ik vond deze het mooiste staan.

een beetje dom: ik dacht €50,- goedkoper uit te zijn door een bestelling in de UK te plaatsen. Was even vergeten dat dit niet meer bij de EU hoort en er dus importheffing, inklaring en douanekosten bij kwamen. Per saldo even duur, maar wel drie weken moeten wachten op bezorging. 🤣
Mooie oplossing, ik heb zelf de Barkbusters in de garage liggen om te monteren.
Dat bestellen in de UK is wel waardeloos ja, kost je kapitalen. Wil graag wat van PyramidPlastics maar dat is alleen maar te koop vanuit de UK :(
 
Kan er iemand eens nameten tot waar de barkbusters op het stuur komen op de 900R?
Ik heb op FB een post gezien waar er een probleem zou kunnen zijn als je niet het standaardscherm,maar een breder hebt.
Er waren ook comments over 'cracked TFT' en geraakte tanken....

Lijkt me allemaal bizar, maar misschien toch eerst eens nameten.
 
@robato28 heeft ze liggen en kan je wellicht wijzer maken
Kan er iemand eens nameten tot waar de barkbusters op het stuur komen op de 900R?
Ik heb op FB een post gezien waar er een probleem zou kunnen zijn als je niet het standaardscherm,maar een breder hebt.
Er waren ook comments over 'cracked TFT' en geraakte tanken....

Lijkt me allemaal bizar, maar misschien toch eerst eens nameten.
 
Net klaar met uitzieken na een forse buikgriep, vanaf morgen 6 dagen werken. Daarna misschien. Maarrrrrr, Youtube heeft een paar mooie filmpjes. Sowieso altijd mijn “place to go” voor ik iets ga installeren. RidgeRoamer schijnt een aardig filmpje te hebben. Heb overigens nog nooit iets gehoord over bovenstaande problemen met de BarkBusters.
 
Mijn Tiger is geleverd met een Givi scherm. Dat is breder, komt voorbij de originele 'vleugeltjes'.
Dus komen de BB beugels er misschien tegen.
 
Mijn Tiger is geleverd met een Givi scherm. Dat is breder, komt voorbij de originele 'vleugeltjes'.
Dus komen de BB beugels er misschien tegen.
Ah, oke, nee, dan heeft het ook weinig zin als ik mijn bevindingen over het plaatsen hier plaats.
 
Nieuwe Tiger 1200 Rally Explorer besteld, begin November bij Triumph Groningen. Helaas nog niet gearriveerd. Bij de 1200 heeft Triumph een steekje laten vallen. Dit betreft de montage van een navigatiesysteem boven de klokken. Mijn Garmin XT had ik bij de vorige motor (FJR 1300) boven de de meters zitten. De XT zat nog eens veilig gemonteerd in een kwalitatieve Touratech houder. Bevestiging zou dan aan het kunstig deel moeten komen voor de ruitverstelling. Dat is veel te zwaar. Bij de 900 zit er een metalen beugel. Hier zou het wel mogelijk zijn. Ik heb inmiddels wat voorbereidingen getroffen. In de schuur ligt al een grondplaat van SW-Motech te wachten. Deze is uitgebreid met een Givi kit, waardoor ik nu de grote 58 liter topkoffer kan gebruiken. Deze heb ik inmiddels al binnen. Was toevallig bij RAD in Brussel, waar ik een demo met minuscule krasjes kon overnemen voor € 315. Koopje. Verder ligt er nog de nieuwste uitvoering van SP-Connect te wachten voor montage. Deze SPC+ uitvoering is in rubber opgehangen, zodat de telefoon gevrijwaard blijft van trillingen en draadloos wordt opgeladen. Tot mijn verrassing zag ik al voorbij komen dat de Givi Toolbox zonder problemen kan worden gemonteerd aan de binnenkant van de linker originele kofferdrager. Die ga ik dus ook bestellen. Nog even afwachten dus op de aflevering. Oh ja, ik wilde zowiezo een motor met cardan. De BMW vind ik niet mooi, dus dan blijft er niet veel over. En motorbike is duur..
 
Nieuwe Tiger 1200 Rally Explorer besteld, begin November bij Triumph Groningen. Helaas nog niet gearriveerd. Bij de 1200 heeft Triumph een steekje laten vallen. Dit betreft de montage van een navigatiesysteem boven de klokken. Mijn Garmin XT had ik bij de vorige motor (FJR 1300) boven de de meters zitten. De XT zat nog eens veilig gemonteerd in een kwalitatieve Touratech houder. Bevestiging zou dan aan het kunstig deel moeten komen voor de ruitverstelling. Dat is veel te zwaar. Bij de 900 zit er een metalen beugel. Hier zou het wel mogelijk zijn. Ik heb inmiddels wat voorbereidingen getroffen. In de schuur ligt al een grondplaat van SW-Motech te wachten. Deze is uitgebreid met een Givi kit, waardoor ik nu de grote 58 liter topkoffer kan gebruiken. Deze heb ik inmiddels al binnen. Was toevallig bij RAD in Brussel, waar ik een demo met minuscule krasjes kon overnemen voor € 315. Koopje. Verder ligt er nog de nieuwste uitvoering van SP-Connect te wachten voor montage. Deze SPC+ uitvoering is in rubber opgehangen, zodat de telefoon gevrijwaard blijft van trillingen en draadloos wordt opgeladen. Tot mijn verrassing zag ik al voorbij komen dat de Givi Toolbox zonder problemen kan worden gemonteerd aan de binnenkant van de linker originele kofferdrager. Die ga ik dus ook bestellen. Nog even afwachten dus op de aflevering. Oh ja, ik wilde zowiezo een motor met cardan. De BMW vind ik niet mooi, dus dan blijft er niet veel over. En motorbike is duur..
Gefeliciteerd met je aankoop! Ik had ook wel cardan gewild, maar met Osco gaat het ook. Wel iets meer poetsen. Ook de 900 kan niet zomaar een nav hebben boven het lcd-scherm. Hier had ook ik een systeem voor laten monteren hoor.
 
Vandaag even een top winterrit! XT met MRA prima combinatie om snel wat routes te maken of te downloaden.
 

Bijlagen

  • 2DB2F924-A100-42AB-B02D-A3E498157ED7.jpeg
    2DB2F924-A100-42AB-B02D-A3E498157ED7.jpeg
    295,6 KB · Weergaven: 43
  • 018055CB-568A-4457-A961-03AC6619A8D3.jpeg
    018055CB-568A-4457-A961-03AC6619A8D3.jpeg
    91,7 KB · Weergaven: 40
  • 0C5A55D0-2D77-41C2-BA3A-225F0DD1257B.jpeg
    0C5A55D0-2D77-41C2-BA3A-225F0DD1257B.jpeg
    321,5 KB · Weergaven: 39
  • E825295F-175D-47FF-8EE2-701D7423280B.jpeg
    E825295F-175D-47FF-8EE2-701D7423280B.jpeg
    295,4 KB · Weergaven: 42
  • 127DAB16-2FD6-45C5-9DC8-2033ABCC5464.jpeg
    127DAB16-2FD6-45C5-9DC8-2033ABCC5464.jpeg
    274,9 KB · Weergaven: 40
Een mooie avondrit. In de duisternis zien scherm en gps er mooi uit. De lichtgevende schakelaars zijn ook duidelijk te vinden. Hier niet zichtbaar overigens
 

Bijlagen

  • 8D4D7162-3CA7-4085-B904-D26037B9242D.jpeg
    8D4D7162-3CA7-4085-B904-D26037B9242D.jpeg
    94,3 KB · Weergaven: 59
Hoi allemaal,
Begin Februari heb ik een 900 Rally Pro in het wit gekocht en Ik ben er heeelemaal weg van.
Ik heb er van alles bij zitten, waaronder: originele triumph koffers, extra Givi dolomiti koffers, Groene kappen + groene tank :)
Helaas heeft de vorige eigenaar de motor laten begrenzen en hier ben ik zelf niet zo blij mee...
Het ontgrenzen van de motor moet via de ECU (tuneECU) en het vervangen van een elektrische kabel naast je gashendel.
Heeft een van jullie hier toevallig ervaring mee? Bij de dealer vragen ze hier ongeveer 200,-, maar zelf klussen lijkt me een stuk leuker en leerzamer.
alvast bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan