Triumph 900 T400 "Steamer"

Oké dan hypoxie, toppie bedankt! Heb ze nu van mlm parts besteld, volgende dag waren ze in huis. Heb de brembo gesinterd all road gehaald moet goed zijn denk ik!
Nee die van mij loopt ook als een zonnetje, kurkdroog blok. Top motor. Zit alleen de denken aan andere voor veren. Ik ga in augustus op motor vakantie naar Italië. En in de bochten dipt hij wel erg in vind ik.

@ ghulst, ik zou het nog niet weten, heb er nog geen tijd voor gehad. Ik hoop dat het een kwestie van de kabel aandraaien achter in de teller. Hoop niet dat het tellerhuis weer stuk is.
Haha ja dat zal best! Die tellers zijn afgestemd op de grote van het wiel lijkt mij? 😂
 
De grootste winst te behalen met de voorvork is progressieve veren erin, maar ik denk dat de meesten dat al hebben.dat diepe inveren zal toch moeten blijven, want bij 250mm veerweg gaat hij toch echt wel een stukje naar beneden voordat de weerstand echt begint.
Je kunt nog wat experimenteren met iets dikkere olie, bv sae 15 ipv 10 en/of een wat kleinere luchtkamer.
Een mogelijkheid is de doppen ietsjes te lossen en dan wiel eruit en poten eruit, dop eraf, leeggieten en dan kun je wat diesel erin gieten , wat pompen en dan leeg gieten, dat een paar keer. Leeg gieten ,inschuiven en laten drogen. Dan olie erin , dikker of org. , en dan weer in elkaar zetten , kan handig zijn meteen ff nieuwe keeringen erin zetten.
Testen maar, mocht je hem iets stugger willen hebben (1 tegelijk) dop eraf wat cc's olie erbij en dan weer testrijden.
Andere optie , poten inleveren bij een "verenboer" en ze laten opfrissen, die halen hem helemaal uit elkaar, zal zo'n €250 kosten, en de eerste klus kost een uur prutsen en €25.
Maarrrrr, dat duiken blijf je toch wel houden wij deze veerwegen.
Zo, nou is het tijd voor een biertje *O*
 
Laatst bewerkt:
Haha ja dat zal best! Die tellers zijn afgestemd op de grote van het wiel lijkt mij? 😂
Dat is dan hetzelfde gebleven, want de snelheid die hij aangaf was prima (was gelijk aan GPS), maar de hoogste snelheid op de teller was 320 en dat ziet er indrukwekkend uit. ;)

De grootste winst te behalen met de voorvork is progressieve veren erin, maar ik denk dat de meesten dat al hebben.dat diepe inveren zal toch moeten blijven, want bij 250mm veerweg gaat hij toch echt wel een stukje naar beneden voordat de weerstand echt begint.
Ik denk niet dat de meeste dat al hebben hoor Hans. Dat is een uitgave die fanatiekelingen wel doen, maar de gemiddelde rijder niet. Het is wel een wereld van verschil. Ik heb er bij mij Wilbers in laten zetten en het was direct een veel strakker sturende machine.
 
Als ik het Duitse forum mag geloven was de in alle testraporten het eerste wat de testrijders aanbevolen. Als je na 20 jaar nog steeds met "fietspompen" (conclusie van de div testrijders 😁) rondrijdt kun je wel goed motorrijden 😂😂😂
 
Als ik het Duitse forum mag geloven was de in alle testraporten het eerste wat de testrijders aanbevolen. Als je na 20 jaar nog steeds met "fietspompen" (conclusie van de div testrijders 😁) rondrijdt kun je wel goed motorrijden 😂😂😂

Dit dus. Gewoon je gas erop houden in de bocht en je vork blijft gewoon uitgeveerd. :P
 
Nieuw opvouwhuis gekocht, echt een slaapplek en niet meer, wel een mooi klein pakje.

full
 
Dit dus. Gewoon je gas erop houden in de bocht en je vork blijft gewoon uitgeveerd. :P



Heh, weet je ik heb het nooit gemerkt eingelijk tot jullie hier over begonnen XD. Maar ik heb er eingelijk geen last van 🤔 maar ja een drukwisselaar erop en je kunt al nr banden continue op pompen met elke bocht? Maar is het zo vervelend dan? Ik schakel (weet ik mag niet) wel vaak in bochten vooral om die effe snel en scherp te kunnen nemen omdat ik dan net van een afslag ofzo kom maar heb niet het idee dat mijn motor nou grip verliest ondanks dat die voorwiel vrij aprubt weer omhoog in de vering schiet.
 
Kan iemand mij weer helpen!? Heb toch best wat problemen met de tiger.
Was vanmiddag aan het touren, en merkte dat mijn temperatuur hoog werd. Ging mijn koelvloeistof checken en die was bijna helemaal leeg! En toen ik de motor uit zette na de tour hoorde ik het koelvloeistof borrelen!
En terwijl de motor nog zo warm was bleef de ventilator niet draaien na het uitzetten van de motor.
Zat zelf te denken aan een kapotte water pomp.. want er komt geen witte rook uit Mn uitlaat. En zit geen condens of druppels aan mijn olie pijl. Dus geen kapotte koppakking lijkt mij? Iemand enig ervaring met dit euvel?
 
Vullen en bijhouden hoe snel je het kwijt raakt, dan weet je meer.
Ik moet er regelmatig ook een scheutje bijgooien, maar te weinig om dat eens vreselijk uit
te zoeken 🤔
 
Ff een weekendje Sauerland, lekker vroeg op pad , rustig en koel.
Tent en een hapje eten mee, dat is echt genieten. :]
 
Laatst bewerkt:
Technisch consult:


Welk type benzinefilter kan ik gebruiken ter vervanging? Volgens triumphworld is het aansluitslangetje 12.5 mm (PFKL1215685CLIP. HOSE DIA 12.5), maar alle universele vervanging filters beginnen rond de 5 a 6mm aansluiting. Daarnaast kost een origineel vervangingsfilter 44 britse ponden... Ik heb het vermoeden dat het of een speciaal dingetje is of dat ik iets niet goed begrijp.


Hoe zit dit met de tijger uit '98?
 
Kan iemand mij weer helpen!? Heb toch best wat problemen met de tiger.
Was vanmiddag aan het touren, en merkte dat mijn temperatuur hoog werd. Ging mijn koelvloeistof checken en die was bijna helemaal leeg! En toen ik de motor uit zette na de tour hoorde ik het koelvloeistof borrelen!
En terwijl de motor nog zo warm was bleef de ventilator niet draaien na het uitzetten van de motor.
Zat zelf te denken aan een kapotte water pomp.. want er komt geen witte rook uit Mn uitlaat. En zit geen condens of druppels aan mijn olie pijl. Dus geen kapotte koppakking lijkt mij? Iemand enig ervaring met dit euvel?
Misschien eens langs bij een radiateurenboer. Die kunnen de boel met een pomp op druk zetten, zodat je kunt zien of en soms ook waar het lekt. Een gaatje ergens in je koelsysteem kan er ook voor zorgen dat de druk oploopt en je koelvloeistof gaat koken. Het is in principe gemaakt om onder druk te functioneren en dat verhoogt het kookpunt. Is je drukdop nog goed? Vervangen kost niet veel, maar dan weet je wel dat je er een hebt die op het juiste moment opent. Doet de ventilator het wel als de motor loopt? Dan zijn je sensor en ventilator in ieder geval nog ok. (Ik heb ergens hier nog een gesmolten fan liggen...)
 
het is inmiddels opgelost, het was een combinatie van te oude koelvloeistof en het niet goed bijvullen hiervan.
ik had nog niet de kennis van het bij vullen dat je de motor moet laten lopen tot de termostaat aan sloeg waardoor je hem weer een beetje kon bijvullen.
en de ventilator doet het, had massa op massa gezet en fan draaien.
De tiger blijft nu weer mooi op temperatuur :D
toch bedankt!!
 
het is inmiddels opgelost, het was een combinatie van te oude koelvloeistof en het niet goed bijvullen hiervan.
ik had nog niet de kennis van het bij vullen dat je de motor moet laten lopen tot de termostaat aan sloeg waardoor je hem weer een beetje kon bijvullen.
en de ventilator doet het, had massa op massa gezet en fan draaien.
De tiger blijft nu weer mooi op temperatuur :D
toch bedankt!!
Kijk, dat is goed nieuws. Mooi dat het geregeld is. En inderdaad, goed ontluchten maakt echt een enorm verschil. ;)
 
Even een paar vraagjes, mocht iemand me een zetje geven in de goede richting :}
Bedoeling is om van de Steamer een baanmachine te maken.
Daarvoor ben ik op zoek naar:
1) Tuning motor: Ik las ergens de CDI + nokkenassen van een Speed triple (bouwjaren ?)
2) Voorwiel: graag een 17" versie. Achterwiel: breder (160 of meer) Dus laten herspaken + nieuwe velg ?
Of andere Triumph wielen die P&P zijn ? Eventueel met andere voorvork (die 1:1 past) mag ook...
3) Upgrade mogelijkheden huidige voorvork ? Enkel binnenwerk eventueel. Achtervering vind ik wel wat opties.
4) Upgrade mogelijkheden voorremmen ? (Plug & Play liefst)

2 t/m 4 lopen wat in elkaar over, dus ik sta open voor goede ideeën ;)
Dank !
 
Dat zijn nogal plannen. Ik heb zelf goede ervaringen met progressieve Wilbers veren in gereviseerde vorkpoten. Je kunt volgens mij de nokenassen en ECU van een Sprint pakken. Die zijn goedkoop te vinden. Als je een complete Sprint koopt, dan heb je ook meteen een 17" voorwiel en aangezien de tellers uitwisselbaar zijn, zou de as etc ook wel eens hetzelfde kunnen zijn. Pak er een van hetzelfde jaar en dan zou je redelijk goed moeten zitten.

Je kunt natuurlijk ook de weg van de Race-Tiger nemen:

Well. The tiger!
We were doing very well in the UK 6hrs endurance races, twins/triples.
We heard that Perfomance bikes mag was entering a spondon framed bike they called a SPUMPH. They were using the Mk1 frame, but it had a shortfall. you had to remove the engine to do a lot of service work to it. we had the Mk2 which was better although it was based around a GSXR1100 lump. The Triumph was much heavier throwing the weight distribution out the window. Wheel spin on the power and rear in the air on the brakes.
we decided to show it up by racing a Tiger to beat it.
Basically it was a speedy but with tiger bodywork. or in other ways a tiger with speedy running gear. race engine with 39mm flat slide carbs. 125bhp at the tyre.
Anyway needless to say we won the race. Funny how in the write up for Performance bikes they said how they came in runners up. but forgot to say they were beaten by a tiger.
After. that we kept it as a race bike for a while. Clive would take it out at Brands hatch. Funny seeing lads on CBR600's looking up to see this guy on a tiger, she was a big cat.
Was great fun at track days. Clive would pass guys on R1's When he went by he would sit up as high as possible. I have seen many a sport bike go into the gravel traps when there ego got the better of them.
It was sold a few years ago so don't know where it is now.
It prompted Brian Harris, Then stores manager at Jack Lilley to build his Tiger R

Pics the race tiger

attachment.php
 
Dank je voor de info, ghulst ! En leuk verhaal ook meteen erbij.
Ik ben inderdaad in dubio... misschien beter opzoek naar een Sprint...
 
Dank je voor de info, ghulst ! En leuk verhaal ook meteen erbij.
Ik ben inderdaad in dubio... misschien beter opzoek naar een Sprint...
LOL, als basis voor de verbouwing, of sowieso een sprint? Als je een plek nodig hebt om de Tiger dan kwijt te raken, dan heb ik nog wel een plekje in de schuur voor een wees. _O-
 
Nee, als basis voor de ombouw inderdaad. Op basis van vermogen, remmen en wielmaten.
Ben bij beiden bang dat het uiteindelijk gewicht nog altijd erg hoog zal liggen. Dan toch maar met een supermotard beginnen ? o_O
Bedoeling is dat het een scrambler achtig circuit én stad wapen wordt.
Twijfels twijfels... Maar het voorbereidende werk is minstens zo leuk !
Helaas, ook al is moeder de vrouw een andere mening toegedaan, zat plaats hier ! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan