Triumph 900 T400 "Steamer"

Deze is wel netjes inderdaad!
Ik heb op dit moment nog geen goede foto's van de mijne, heb um pas 3 weken. Eerst nog wat aanpassingen doen en dan zal ik wat foto's plaatsen!
Nou, de CDI is inmiddels gereviseerd door Carmo in Helmond. Tevens 1 bobine vervangen, de oorzaak van het probleem. Belofte maakt schuld dus gisteren meteen wat foto's gemaakt om met jullie te delen!
IMG_20210528_172412_edit_325112861214454.jpg
IMG_20210528_172551_edit_325382505486808.jpg
IMG_20210528_172518_edit_325313865613381.jpg
IMG_20210529_114646.jpg
 
Dat ziet er goed uit hoor! Heb je ergens een bouwverslag?
Lijkt me leuk om dat ding eens in het echt te zien. Sluit je je ook aan bij de Blom koffie date wanneer die plaatsvind?
 
Dat ziet er goed uit hoor! Heb je ergens een bouwverslag?
Lijkt me leuk om dat ding eens in het echt te zien. Sluit je je ook aan bij de Blom koffie date wanneer die plaatsvind?
Ja lijkt me leuk! Laat maar weten waar en wanneer, als ik kan en het is niet in Groningen ben ik erbij! Helaas geen bouwverslag..
 
Ziet er mooi uit die tiger! Is dat een bonneville tank? Past deze makkelijk op de middenbuis van het frame?

Gisteren in friesland deze gescoord:
DSC_2305.JPG
DSC_2307.JPG


Ik ben dus vanaf nu een Triumph verzamelaar :D
 
Nee is een tank van een Truxton 900, past er goed op ja! Bovenop staat van voor naar achter een racevlag, en helaas staat er Truxton op. Die vlag vind ik wel erg gaaf dus ben nog op zoek naar een nieuwe sticker zonder letters. Die nieuwe van jou is een Daytona toch?
 
Nee is een tank van een Truxton 900, past er goed op ja! Bovenop staat van voor naar achter een racevlag, en helaas staat er Truxton op. Die vlag vind ik wel erg gaaf dus ben nog op zoek naar een nieuwe sticker zonder letters. Die nieuwe van jou is een Daytona toch?
Het is een TT600. Voorloper van de Daytona 600 en 650. Volgens mij de laatste motoren met 4 cilinders in de Triumph range.
 
Maandag even langs Aussie gereden om een nieuw voorspatbord op te halen en gelijk een paar bakken koffie naar binnen te werken. Goed om te horen dat de Tiger klinkt zoals zal moeten. Bij het thuis wegrijden vond ik nog wel een vettig stuk rubber onder de motor. De hitte was de chain slider teveel geworden. Blom is zelfs goedkoper dan Tigerparts of andere winkels dus die staat nog in bestelling.
Ik werd ook weer een geattendeerd op Kat motoren. Daar moet ik binnenkort ook maar eens een kop koffie gaan halen.

Na wat prutsen zit het bordje er weer netje op, die tijger erop deed mij herinneren dat ik mij ook nog eens moest aanmelden voor de TOCN dus dat ook gelijk maar gedaan :)
IMG_1491.jpeg


Weten jullie trouwens waar dit houdertje op mijn motorblok voor is?

IMG_1473.jpeg


En ja, ik moet binnenkort echt eens gaan poetsen. Nu ik het van 3 verschillende mensen binnen een week heb gehoord wordt het toch wel eens tijd :)

Wanneer zouden jullie eens willen afspreken bij Blom? Alvast maar de eerste optie; zaterdag 3 of zaterdag 10 juli?
 
Ah. Dus die kan er zonder problemen afgehaald worden?

Twee andere vragen; wanneer de motor in de zon staat ruikt die behoorlijk naar benzine. Omdat die voor de deur staat is het soms behoorlijk heftig als je naar buiten stapt. Hebben jullie dat ook? Zo nee, wat kan ik eraan doen?

Mijn huidige hoes is nodig aan vervanging toe. Omdat ik alleen maar voor de deur kan parkeren en geen afdakje heb mag het best een degelijk ding zijn. Nu komen Verheul en Oxford redelijk goed naar voren maar zijn er nog goede alternatieven?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf twee weken geleden een nieuwe hoes gekocht bij louis.nl voor de de tiger, zodat ik de te kleine oude hoes op de tt600 kan gebruiken.

Zelf heb ik nooit last gehad van overmatige benzinegeuren en mijn tiger staat in de voortuin 2 meter van de deur. Wanneer zijn de carbs voor het laatst gecontroleerd? Kan het mogelijk daar vandaan komen? Vlotters die niet helemaal afsluiten?
 
Zaterdag de 3e komt mij niet uit, ben de 4e jarig en volgens mij heeft m'n vriendin een weekendje weg als verrassing geregeld. De 10e zou voor mij wel kunnen!
 
Leuk! Zullen we voor nu de 10e dan maar even aanhouden?

Uurtje of 10 bij Blom?

Wie komt er nog meer?
 
11 uur is voor mij ook prima. Als er meer gegadigden zijn dan hoor ik het graag zodat ik Blom ook even kan laten weten dat we komen
 
Datum staat natuurlijk niet vast. Voel je vrij om met een alternatieve datum te komen wanneer dat beter uitkomt.

Dan motor gerelateerd; lees ik het nu goed dat je, om de ketting en tandwielen te vervangen, je de olie moet aftappen?
De olie die ik dus net vernieuwd hebt mag er dan weer uit, kan die er ook weer in of moet daar dan ook gelijk weer nieuwe olie in?
 
Ja dat moet inderdaad, anders kom je niet bij je voortandwiel. Dat kapje waar je oliepeilstok in zit moet er af. Belachelijk ontworpen maar ja. Olie kan er gewoon weer terug in, geen probleem. Voortandwiel losmaken met dop 36, die heeft ook niet iedereen liggen.

Mijn T400 staat in Spanje dus dat wordt lastig voor een meeting :N
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan