Triumph 900 T400 "Steamer"

Gemak dient de mens

Hans, ik weet dat wolfgang de juiste pakking heeft maar verzendkosten zijn relatief hoog. Ik heb momenteel ook niks anders nodig van tigerparts. Vandaar dat ik andere opties zoek.
 
Hans, ik weet dat wolfgang de juiste pakking heeft maar verzendkosten zijn relatief hoog. Ik heb momenteel ook niks anders nodig van tigerparts. Vandaar dat ik andere opties zoek.
Dan zou ik voor de kleuterschool oplossing 😁gaan, een stuk pakkingpapier kopen en een afdruk van een deksel met een beetje olie of vet op de raakvlakken is prima te doen. Let wel op dat je de juiste dikte papier hebt.
 
Dan zou ik voor de kleuterschool oplossing 😁gaan, een stuk pakkingpapier kopen en een afdruk van een deksel met een beetje olie of vet op de raakvlakken is prima te doen. Let wel op dat je de juiste dikte papier hebt.
Ik had al snel op internet gezocht naar deze papiertjes en kwam inderdaad verschillende diktes tegen. Weer je toevallig de dikte van het origineel nog? Enige indicatie?
 
Ik had al snel op internet gezocht naar deze papiertjes en kwam inderdaad verschillende diktes tegen. Weer je toevallig de dikte van het origineel nog? Enige indicatie?
Ik zou niet aan dat gepruts beginnen. Het is best nog wel een dingetje om deze pakking goed passend te knippen. Voor die paar euro zou ik gewoon een originele bestellen. Maar goed dat moet ieder voor zich weten.
 
Ik zou niet aan dat gepruts beginnen. Het is best nog wel een dingetje om deze pakking goed passend te knippen. Voor die paar euro zou ik gewoon een originele bestellen. Maar goed dat moet ieder voor zich weten.
Waarschijnlijk heb je daar gelijk in, maar komt het zo nou met de vorm dan? Zoals hans als schreef uitsneden met een afdruk lijkt me toch niet te ingewikkeld? Ik zal er even op broeden. De tt600 moet ook nog wat aandacht krijgen en dat wil ik eerst doen.
 
Ik ga hier volledig af op de Google Chrome translate. Toch wat beter moeten opletten tijdens de Duitse les op school :)

Bedankt! Zo dan maar het hele setje bestellen en dan eens een weekend prikken om te gaan sleutelen. Zal ook eens naar zo’n dop kijken. Wel handig om die beschikbaar te hebben voordat je aan de slag gaat.
 
Waarschijnlijk heb je daar gelijk in, maar komt het zo nou met de vorm dan? Zoals hans als schreef uitsneden met een afdruk lijkt me toch niet te ingewikkeld? Ik zal er even op broeden. De tt600 moet ook nog wat aandacht krijgen en dat wil ik eerst doen.
Keuzes, keuzes, ik doe zulke dingen meer dan uit hobby, als het echt niet anders kan dan koop ik het, als ik alles meteen bij de dealer kocht of liet doen, kon ik geen motor rijden 😁
 
Wat je kan proberen is de motor rechts op z'n kant te leggen. Misschien hoeft de olie er dan niet uit. Tenzij je dat toch al van plan was natuurlijk.
 
Laat ik het de eerste keer maar volgens het boekje doen. Shortcuts zijn voor de de meer ervaren monteurs :)
 
Zojuist opgehaald, meld m'n tiger ook even aan.
Rijdt heel leuk :t

M'n eerste Engelse 3 cilinder en dat vind ik grote plus.
Allroad, grindpadje lijkt me ook een keer gaaf.
Zit een andere tank op, zwart.
Sw motech middenbok op, zit er vanaf fabriek niks onder of?

IMG-20210714-WA0005.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Hoi AAJB,

Welkom bij de club. Het zijn inderdaad erg leuke dingen.
De motor heeft wel wat beschadigingen zo te zien, is die technisch nog wel helemaal in orde?

Standaard zit er inderdaad geen middenbok op, zal vast een rare Engelse tik zijn. Je onderste bescherming heeft de kleur van de motor, dat schijnt iets te zijn van de eerdere modellen. Uit welk jaar komt die van jou?
Die verhoogde ruit zal ook wel lekker zitten. Misstaat ook zeker niet. Enig idee welk ruitje dat is?

Op de foto lijken er ook een paar schroeven bij de tank te missen, of zijn die van jou ook afgeslepen?
Mocht de tank verder goed zijn en je toch graag een tank in de juiste kleur wil hebben dan heb ik wel interesse om de zwarte versie van je over te nemen. Scheelt mij weer een hoop gedoe met het uitboren van de afgeslepen bouten :)
 
Hoi AAJB,

Welkom bij de club. Het zijn inderdaad erg leuke dingen.
De motor heeft wel wat beschadigingen zo te zien, is die technisch nog wel helemaal in orde?

Standaard zit er inderdaad geen middenbok op, zal vast een rare Engelse tik zijn. Je onderste bescherming heeft de kleur van de motor, dat schijnt iets te zijn van de eerdere modellen. Uit welk jaar komt die van jou?
Die verhoogde ruit zal ook wel lekker zitten. Misstaat ook zeker niet. Enig idee welk ruitje dat is?

Op de foto lijken er ook een paar schroeven bij de tank te missen, of zijn die van jou ook afgeslepen?
Mocht de tank verder goed zijn en je toch graag een tank in de juiste kleur wil hebben dan heb ik wel interesse om de zwarte versie van je over te nemen. Scheelt mij weer een hoop gedoe met het uitboren van de afgeslepen bouten :)

Thanks!
Klopt, cosmetisch is die goed gebruikt :p
Technische staat leek me prima, maar zal vast nog wel iets tegen komen wat me niet aanstaat/niet goed is.
Wel sleutel ervaring, maar t400 leek.
Zit iig aardig vers rubber onder voor en achter, ketting netjes, net als schijven.
Tijdens starten geen bijgeluiden (startkoppeling kan gevoelig zijn?) en blok klinkt gezond.

Morgen alles even uitvoerig testen en nagaan.


Haha dat is wel bijzonder ja, nouja mooi dat die er onder zit.
Bouwjaar is 1996
Kuipruitje zal ik morgen even voor je nakijken, tank ook.
 
Hoop dat het weer vanmiddag beter wordt zeg ....
Ruitje staat niks op, maar lijkt mij een verhoogde 'Puig ' als ik zo een beetje rond google en vergelijk

Heb zelf nog geen tank vervangen van de T400, maar lijkt mij dat het uitboren al gedaan is bij m'n motor om de tank te kunnen vervangen.
De zwarte hou ik er eerst op, want ik weet dat die goed is en misstaat ook nog niet.
De blauwe heb ik er bijgekregen, ziet er netjes uit maar die is dus lek.
Mocht de zwarte tank later alsnog overblijven dan mag je hem gerust hebben

De blauwe20210715_114048.jpg
20210715_114239.jpg
 
Op het Duitse forum staat heel wat over de tankproblemen cq reparaties, dat ruitje had ik ook, is een standaard verhoging die je op veel Tijgers zag.
Ik kon er geen vriendjes mee worden teveel turbulentie, kan ook door mijn verhoogde zadel gekomen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: AAJB
De motor nu uitvoerig getest maar ik kom nu toch een probleem tegen.
Dat is dat de motor na zoveel km moeilijk op gas reageert en wil uitvallen/uitvalt. Bijvoorbeeld eerste x na 8 km, dan 4km, dan 2km etc.
Lijkt dus op zodra de motor warm is.
Ik zet contact dan uit/aan en dan kan ik de motor ook vrijwel gelijk weer starten.
Als ik na 140km/h verder ga doordrukken, wek ik het probleem eerder op. Verder loopt de motor netjes stationair.

Vorige eigenaar was een rustige rijder en motor heeft vermoedelijk weinig gereden laatste tijd.
Zit al verse peut bij in.
Zelf denk ik aan floats of vervuiling, zijn er anders nog typische tiger problemen wat herkenbaar is in bovenstaande?
Ik zie geen benzinefilter, klopt dit origineel?

20210715_201818.jpg20210716_161316.jpg
 
Benzine filter, indien ergens aanwezig zou dit kunnen zijn, je weet nooit met die E10 zooi als het langer staat. De tankontlucht kan ook zulke grapje maken, dop op een kiertje en voorzicht rijden of het over is, doe dit maar ff niet bij een volle tank 😜 Ik gooide er elk jaar een blikje carburateur reiniger in,gewoon een heel blikje in de volle tank , 10 km rijden , nachtje laten staan en de volgende dag een uurtje rijden , heb ze in 10 jaar en 100k ook nooit uitelkaar gehaald.
 
Valt alles gewoon uit of begint die te haperen om vervolgens uit te vallen?

In het eerste geval zou het, net als bij die van mij toen ik hem net had, de zgn pick-up coil kunnen zijn.
Blikje carb reiniger kan natuurlijk ook geen kwaad.

@hans, niet iedereen is gezegend met de afstelling die jij had. 1 op 25 doen er maar weinig. Die van mij rijdt op dit moment zelfs 1 op 12 en de carbs moeten ook echt een keer eraf om het beter af te stellen. Zijn van die dingen die je uitstelt tot de wintermaanden :)
 
QUOTE="Aeschere, post: 30393829, member: 162513"]
Valt alles gewoon uit of begint die te haperen om vervolgens uit te vallen?

In het eerste geval zou het, net als bij die van mij toen ik hem net had, de zgn pick-up coil kunnen zijn.
Blikje carb reiniger kan natuurlijk ook geen kwaad.

@hans, niet iedereen is gezegend met de afstelling die jij had. 1 op 25 doen er maar weinig. Die van mij rijdt op dit moment zelfs 1 op 12 en de carbs moeten ook echt een keer eraf om het beter af te stellen. Zijn van die dingen die je uitstelt tot de wintermaanden :)
[/QUOTE]
Nieuw setje sproeiers is ook niet verkeerd bij 1:12 denk ik zo. Maar 1:25 heb ik ook nooit gehaald, gemiddeld zat ik op de 1:20
 
De carburateurs zouden enige tijd geleden (nog geen 2000 km geleden) al gereviseerd moeten zijn maar ik begin ernstig te twijfelen aan die toezegging. Een nieuw setje en het zelf doen is zo'n gek idee nog niet.
 
Toen ik die van mij 3 maanden geleden ging halen liep ie 1:11. Bleek een probleem te zijn met de CDI en versleten bobines. Inmiddels rijd ie 1:16 waar ik al aardig tevreden over ben. Misschien moet ik ook eens de carburateurs reinigen, kijken of ie ook richting de 1:20 kan.

Even wat anders, de meeting..
Ik wil 3 data in augustus voorstellen, de 14e, 21e en 28e
 
Terug
Bovenaan Onderaan