Triumph 900 T400 "Steamer"

QUOTE="Aeschere, post: 30393829, member: 162513"]


@hans, niet iedereen is gezegend met de afstelling die jij had. 1 op 25 doen er maar weinig. Die van mij rijdt op dit moment zelfs 1 op 12 en de carbs moeten ook echt een keer eraf om het beter af te stellen. Zijn van die dingen die je uitstelt tot de wintermaanden :)


1:25 heb ik alleen op de brommer gehaald vroeger, maar dan de mengsmering 🤣. Maar 1:20 moet zeker te halen zijn en dan hoef je niet perse kalm aan te doen. Het het woord "reviseren" is blijkbaar voor meerdere uitleg vatbaar, en " deels gereviseerd" is een nog groter mysterie 🤣🤣🤣
 
De 28e zou voor mij goed uitkomen.

Bobines zou ik ook nog wel eens kunnen controleren. 1:20 zou wel fijn zijn. Zeker met deze benzine prijzen :)
Mis echt wel een plek waar ik rustig aan alles kan nalopen. Toch maar eens wat actiever gaan zoeken naar een locatie in de buurt waar ik de motor kan neerzetten en kan binnenlopen wanneer ik wil.
 
Benzine filter, indien ergens aanwezig zou dit kunnen zijn, je weet nooit met die E10 zooi als het langer staat. De tankontlucht kan ook zulke grapje maken, dop op een kiertje en voorzicht rijden of het over is, doe dit maar ff niet bij een volle tank 😜 Ik gooide er elk jaar een blikje carburateur reiniger in,gewoon een heel blikje in de volle tank , 10 km rijden , nachtje laten staan en de volgende dag een uurtje rijden , heb ze in 10 jaar en 100k ook nooit uitelkaar gehaald.
Gwn rijden dat is het allerbeste voor een motor ipv stil staan met peut :t
Met tankdop los gereden en ook beluchter nagekeken en schoongemaakt voor zover dat kon, beluchter is nu mooi vrij maar geen verandering. Vaccuum check ik af.

Valt alles gewoon uit of begint die te haperen om vervolgens uit te vallen?

In het eerste geval zou het, net als bij die van mij toen ik hem net had, de zgn pick-up coil kunnen zijn.
Blikje carb reiniger kan natuurlijk ook geen kwaad.

@hans, niet iedereen is gezegend met de afstelling die jij had. 1 op 25 doen er maar weinig. Die van mij rijdt op dit moment zelfs 1 op 12 en de carbs moeten ook echt een keer eraf om het beter af te stellen. Zijn van die dingen die je uitstelt tot de wintermaanden :)
Je voelt hem langzaam aankomen.
Naar mijn idee het gevoel van te kort of teveel aan benzine.

Volgende check is benzineleiding/kraan.
Zit een gaasje/filter bij de kraan en verderop richting carburateur origineel als ik het goed heb.
 
Ja klopt. Daar waar de benzine slang de carburateur ingaat zit een klein filter dat al snel verstopt zit.
 
Probleem gevonden en opgelost, motor rijdt weer zoals het hoort :]

Gelijk maar even carburateurs en k&n filter ook schoongemaakt maar de boosdoener was aardig snel duidelijk, inderdaad de filter in de benzineleiding.
Zat propvol met prut, gevolg veel de weinig benzine in Carburateurs.

Voor de mensen die dezelfde symptomen tegen komen en het filter willen checken, het ziet er als volgt uit:
20210719_174159.jpg
 
Goed om te lezen. Die van mij zag er toentertijd ook ongeveer zo uit.

Ik ontving net een bak met random spul van een Tiger en daar zat ook een stukje binnenwerk van een tank in. Het is natuurlijk totaal eigen belang maar heb jij daar wat aan om de blauwe tank weer goed te krijgen?

IMG_1518.jpegIMG_1519.jpegIMG_1520.jpeg
 
Mooi bedacht :9
Maar ik durf eigenlijk geen eens te zeggen waar de blauwe tank lekt, kreeg um er zo bij.
Maar zelf denk ik aan een scheurtje bij een van de draadeinden zijkant/onderkant tank.

Tiger spullen aanbieden kan alleen maar goed zijn :t
 
Uiterlijk ook wat gefatsoeneerd
Wat kappies gehaald en dingen gedaan
Het wordt nu definitief een blauw zwart combo :P
Corbin zadel gescoord, zit als een vorst
Mra flip up ruitje op de lange ruit gezet
Had al redelijk schone rijwind maar met flipup is wind verwaarloosbaar.
Twijfel nog omdat ik het dan weer te ingekapseld/saai/windstil vindt
Ben 1.90
20210725_095203.jpg
 
Dat ziet er al netjes uit. Heb je de motorkappen zelf gespoten of nieuwe besteld en die erop geschroefd?
 
Dat ziet er al netjes uit. Heb je de motorkappen zelf gespoten of nieuwe besteld en die erop geschroefd?
Hier in de buurt had iemand nog kappen, dat was het makkelijkste om ze om te schroeven.

Hij had ook nog zwarte kuipkappen liggen als je die nog een x nodig bent
 
Probleem gevonden en opgelost, motor rijdt weer zoals het hoort :]

Gelijk maar even carburateurs en k&n filter ook schoongemaakt maar de boosdoener was aardig snel duidelijk, inderdaad de filter in de benzineleiding.
Zat propvol met prut, gevolg veel de weinig benzine in Carburateurs.

Voor de mensen die dezelfde symptomen tegen komen en het filter willen checken, het ziet er als volgt uit:
Bekijk bijlage 1656966
Da's mooi! Maar waar komt die troep vandaan. Ik heb zoiets ook gehad, bleef terugkomen en moest toen uiteindelijk de hele benzineleiding (zo lang is die niet) vervangen omdat er van binnen allemaal brokjes loslieten. Iets om in je achterhoofd te houden mocht het weer terugkomen.
 
Heeeel misschien ergens na september hebben we na onze 2 Speed Triple 1050 een Tiger erbij.
Van iemand die absoluut niets wil weten van Japanse motoren, Leo genaamd. In het begin van dit topic (2015) hadden ze het hier over een Leo, wellicht dezelfde.
Inmiddels 125k gelopen (de motor).
Waarom? Omdat het kan, althans dan moet ik eerst nog een xs1100 kwijt type.
Dus even afwachten...
 
Da's mooi! Maar waar komt die troep vandaan. Ik heb zoiets ook gehad, bleef terugkomen en moest toen uiteindelijk de hele benzineleiding (zo lang is die niet) vervangen omdat er van binnen allemaal brokjes loslieten. Iets om in je achterhoofd te houden mocht het weer terugkomen.
Bij mij wijs ik de tankwissel samen met het stilstaan aan als opvulling van het filter
Mocht ik het fout hebben en terug komen, zeker een goeie veroorzaker om in gedachten te houden :t :) !
 
Het is hier ondertussen alweer behoorlijk stil.

Is er nog steeds interesse in een meeting bij Blom? Ik ben nog steeds erg benieuwd naar de omgebouwde versie van Ritchie maar ook de nieuwe aanwinsten zien er goed uit.

Even een voorstel; zaterdag 23 (dat is aanstaande zaterdag al) of zaterdag 30 oktober (volgende week) om 11.00 bij Blom?

Ik zie net ook dat er een Mechanic Contest is aanstaand weekend. Misschien sowieso wel leuk om eens naar te kijken. Ze gaan sowieso aan de slag met een Scrambler 1200, dat ding staat ondertussen ook wel hoog op mijn verlanglijstje :)
 
Prima actie, een beetje leven in de winkel blazen 😁 ik ben helaas pas in nov in de gelegenheid op een zaterdag en kom dan ook nog op een verkeerde brommer 🤣
Dus let rustig niet op mij, maar een prima initiatief 👍
 
Ik ben er wel voor in 8-) Zaterdag is er bij Blom inderdaad ook een evenement waarbij ze live een aantal specials bouwen !

Britz Mechanic Contest 2021​


Op 22, 23 en 24 oktober gaan Peter, Ralph & Peter voor het tweede jaar de strijd aan in de Britz Mechanic Contest!

Dit jaar met drie Scrambler’s!
Het idee? In 3 dagen maakt elke monteur met hetzelfde budget en dezelfde motor een custom naar eigen idee.

Dit alles kun je live volgen in onze showroom.
Je kan een stem uitbrengen en zo kans maken op leuke prijzen
 
Zullen we dan maar gewoon gaan. Ik zorg dat ik er rond 11.00 ben. Verder geen verplichtingen maar hopelijk komen er nog een paar oude Tigers kijken :)
 
Was een leuk dagje bij Blom met 5 T400's en 3 in aanbouw zijnde 1200 Scramblers 8-)
 

Bijlagen

  • T400 meet.jpg
    T400 meet.jpg
    121,2 KB · Weergaven: 17
Terug
Bovenaan Onderaan