Triumph 900 T400 "Steamer"

P.s heeft iemand een handkap links in het zwart liggen, of een link naar een website waar deze nog tekoop zijn , groetjes
 
hoi, vandaag nog even rond gereden, heerlijk lui zadel en wat een heerlijke machine, en idd als de verlichting aangaat verandert het geratel in het blok, ook als de knipperlichten aan staan iemand een idee ??

groetjes joep

hier een soort van kopie van een posting van 14 maart 2014
idd de dynamo ratel, als je het licht uit doet ratelt of meer sizzelt hij een beetje meer als dat het licht aan is , ik heb bij mij ook de dynamo eruit geprutst, en de rotorbout met een beetje Loctite vast gezet, 50k geleden, wel een nieuwe rubberen Oring plaatsen, anders kun je nog eens aan het werk, ervaring deskundige B|

En als je Duits een beetje goed is heb je hier meer antwoorden als vragen,

Limageräusche

ff doorrollen tot HansD voor wat plaatjes :Y

Maar pas wel op, op fora staan alleen problemen, dus het lijkt altijd erger,
ik heb 50k op de teller gezet, op zand en straat, tot nu toe alleen onderhoudt, olie en filter verversen, banden ,ketting en tandwielen en heel veel tanken,en iedere 20k een blikje carbreiniger in de tank .


en verder vooral veel rijden :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Vandaag eindelijk tijd gehad om de Tiger eens even aan de (sabel)tand te voelen. Of eigenlijk aan de kilometerteller. Intussen is gebleken dat de teller, die ik gemonteerd heb, van een Sprint 900 komt. Dus even de iPhone met een GPS dashboard app in de Hitcase gemonteerd, zodat ik kon zien of de kilometerteller ook de snelheid aan zou geven die ik reed. Eigenlijk toch wel een beetje nerveus over, want er zijn wat mensen geweest die mij hebben uitgelegd dat Triumph ook kilometertellers maakt die andersom aangedreven worden, dus dan had mijn hele boormachineoperatie (en aanschaf) voor niets geweest.

Dus, vanochtend na een paar weken stilstand eindelijk de Tiger weer eens aangezwengeld met dubbel excuus. Natuurlijk de kilometerteller, maar ik moest ook nog even mosselen halen in Yerseke. Een mooie combi dus. :) Even flink doorstarten, want met lege carbs loopt hij niet echt lekker, maar al snel onderweg naar Yerseke. De eerste 150 meter bleef de tellernaald heel stil onderin het hoekje hangen. Dus de teleurstelling was eigenlijk al groot, totdat hij ineens netjes naar de 35 sprong (ik woon in een 30 zone) en daarna keurig met de GPS meebewoog. Dus luid zingend op de fiets naar Yerseke getrokken, waarbij ook snelheden hoger dan legaal keurig werden weergegeven. Opgelucht met de mosselen weer naar huis dus. :)

1f36b7e3d77b514dec56f38eae9e7877.jpg

Dat betekent nu natuurlijk wel dat ik de snelste allroad van de straat heb, want die van mij kan 320km/u wist een buurjongetje mij te vertellen. :D :039:
 
Mochten jullie iemand weten; ik heb een hele nette originele zwarte Tiger type T400 uit 1996 te koop met slechts 41800 kilometers. Nieuwe banden en goede kettingset.

Extra's; Hepco & Becker valbeugels, middenbok en Hagon schokbreker
Hele fijne Triple all-road, goed voor nog vele fijne (reis)kilometers ! Vraagprijs 2450 euro

:) :]
full
 
Ha die Wilco.

Ik had deze al op Speurders gespot. Is wel weer een erg leuke met weinig km`s en dan
ook nog voor een zeer nette prijs.
Suk6 met de verkoop.
 
Eindelijk loopt mijn Tijger zoals het moet.
Ik had last van de wel bekende dynamo ratel. Ik had Zelf eens gekeken maar kon het probleem niet ontdekken.

Tijdens mijn vakantie deze zomer had ik hem bij Triumph Zaanstad neergezet met de uitleg van het probleem en de vraag of ze het wilde verhelpen.
Ze hadden niets kunnen vinden en de bout die het probleem zou moeten geven vastgelast. En daarvoor mocht ik €120,- aftikken.
Het probleem was 5 minuten weg en toen begon het weer......

Kort daarop ben ik naar Kat motoren gereden. Na 10 seconden luisteren zei hij "oh das je bout van de dynamo. Die moet eruit, ff een groter gat boren en nieuw draad tappen zodat er een dikkere bout in kan".

Dus van de week heeft hij dat gedaan, maar helaas door het gelas aan de dynamo kon hij er niets meer mee.
Hij heeft toen een goede 2e hands gemonteerd die hij al had aangepast.
Vanmorgen liet hij de oude dynamo zien en die was echt lelijk gelast met allerlei laspuntjes en nog zat er speling in de rotor (of hoe je dat ook noemt ).
Hans van Kat motoren is echt een kenner en liefhebber van Triumph.
Triumph zaanstad heeft op zich ook altijd goed werk geleverd maar van dit grapje baal ik wel ff.
 
Tijgers zijn in de juiste handen bij Hans :}

Het zwarte Tijgertje is trouwens verkocht, aan een Triumph handelaar (en liefhebber) in het midden des lands 8-)
 
Laatst bewerkt:
Setje koffers gekocht als voorbereiding op de Marokko trip. Lekker robuuste set van ARO. Met een jerrycan, bidonhouder en een tooltube eraan. Ze kunnen er tegen als de motor onverhoopt op zijn zij eindigt. En ze zijn een stuk stoerder dan de Hepco & Becker koffers die ik had (en vééééél degelijker). 8-) Stabiliteit heb ik getest tot 140 km/u, waarbij ik niets merk, zoals het hoort. :]

full

full

full

full

full

full
 
Gave set; daar kan je wel aardig wat spullen in kwijt om een lange trip mee maken !

En dan vol met stickers waar je allemaal geweest bent ;)
 
Tja, mijn koffers zijn zo'n 3/4 cm smaller , maar die brommer blijft gewoon breed gebouwd.
Je moet over die kachelpijpen heen *:)
Maar echt wel mooie koffers, dat schreeuwt om een mooi tripje met de tent *O*
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn inderdaad breed, maar minder breed dan mijn H&B koffers die ik bij het kofferrek kreeg. Ik heb expres de 36 liter koffers genomen, en niet de 42 liter koffers, want die zijn 3 cm per koffer breder. De knalpijpen zitten inderdaad in de weg, maar de breedte is alleen een probleem als ik tussen de file door wil, dat kan alleen heel voorzichtig. Maar nu kan ik alles meenemen dat ik nodig heb voor een lange reis, en daar heb ik deze fiets voor gekocht!
 
Ik kan vrij goedkoop aan carbon BOS dempers komen voor de T400. Waarschijnlijk laatste kans...
Stuur maar een PM bij interesse.

Get yourself a nice Christmas present !
I's possible when we order a large quantity of those slip-on silencers we get a good price, About 500 to 550 euro including sending in EU. Only12 sets available and those are the LAST ONES that will be made !
BOS Slip-on for Triumph Tiger T400 1993/1998 NEW
Material: Stainless steel and Carbon
-With EU test mark
-Two silencers
-Nice deep BOS Sound, very good quality
-All small material is included
-Normal retail price is 699,00 Euro
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan