Triumph 900 T400 "Steamer"

Bi1dgS8.jpg


Naked tiger


Vandaag maar eens mijn tiger uitelkaar geschroefd om die dynamo rammel weer te fixen en een 2e hands setje valbeugels te monteren 👍👍👍

h6McvPG.jpg


j6gbSbB.jpg
 
Goed bezig :]


2 weken nadat ik de motor had, heb ik dezelfde klus gedaan , nu 4 jaar later en 60 k later moet het weer gebeuren denk ik, het lijkt of hij weer meer hoorbaar is, dat ruisen. :?
Van de winter dan maar :Y
 
Laatst bewerkt:
full

full

Vandaag een proefrit gemaakt op een 800 bij Motor Eibergen , ik heb ook uitgelegd dat ik puur eens wil weten of dit ooit een opvolger wordt.Het begint al met een 5 cm lagere zit,en in mijn geval behoorlijk naar voren leunen. De motor rijdt erg direct , reageert schichtig op gas , remt heftig, en bij een bocht wil hij perse graag de binnenbocht in.Wat vermogen betreft is dat te verglijken met mijn T400. Daar waar 1 stroomdraadje voldoende is om de T400 een vonk te geven, is de 800 stampvol en draadjes om van alles en nogwat aan de praat te houden. Het was een leerzaam ritje van ong een half uur, en aan het eind kom ik het al wat beter vinden met de "toekomst". Kortom ik weet niet of ik al klaar ben voor de 21e eeuw . Waarschijnlijk ben ik teveel gewend aan mijn uiters soepele T400, die gemoedelijk de bocht in duikt, verkeersdrempels nieteens merkt, en rustig gas aanneemt als je weg wilt.Ik zal maar weer wat liever voor hem zijn, want waarschijnlijk moet hij nog lang mee. :]


full
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Sinds een paar weken -na veel zoeken- eigenaar van een T-400! Hele nette staat. Al snel kwam ik er achter dat het voorwiel kleiner is dan standaard (wat invloed heeft op de snelheidsmeter) en dat de achterband een stuk breder is... Staat overigens wel goed! Open Bos uitlaten. De "nul" grote beurt was niet goedkoop, maar wel de zekerheid dat alles weer fris is. Enige punt is dat het oppakken bij lage toerentallen wat soepeler zou mogen...Of dit het karakter is, of dat de open uitlaten er mee te maken hebben...Ik weet het niet Iemand advies?


Oh....en hoe kan ik een foto toevoegen?
 
Laatst bewerkt:
Hallo, van harte met je aanwinst, een foto erbij zetten doe je met "klik hier voor uitgebreide mogelijkheden" dat staat onderstreept boven je gewone reageer kader. En dan een stukje naar beneden voor "bestand toevoegen"
Als je een andere bandenmaat hebt, en open uitlaten kan dat zeker gevolgen hebben voor onderin. Vaak is het zo, hoemeer lucht hij kwijt kan, hoe hoger in toeren het vermogen zit.
 
Laatst bewerkt:
Loopt dat nog een beetje met die pod filters? Als dat werkt, dan zou je er ook een gewoon schuimfilter op kunnen zetten. Maar goed, ik heb wel begrepen dat er een bepaalde gevoeligheid zit in de luchtkamers van de Tiger.


Sinds een paar weken -na veel zoeken- eigenaar van een T-400! Hele nette staat.
Ha Peter, leuk je hier dan ook weer te zien. :) Ben wel benieuwd wat je nu gekocht hebt.
 
Hij is inderdaad best mooi en bij de garage kreeg in de nodige complimenten....
Mijn poetsbeurten zijn dan ook zeer grondig...dus weinig te klagen voor een machine van 20 lentes...

Bos uitlaten en roestvrijstalen remleidingen.

Ik hoop alleen dat alle ellende beschreven op dit forum mij bespaard blijft!

Ik ben alleen nog op zoek naar DB-killers voor de uitlaten.
 
Laatst bewerkt:
Ok, dank je wel voor het advies!

Volgende punt is de achtervering: Echt aan vervanging toe! Wat, waar en bij wie kan ik terecht?
 
Even kijken bij Hyperpro of Wilbers. Heb zelf mijn voorvork laten doen bij HK-Suspension BV in Tiel met Wilbers veren. Die heb je gevoeld. ;) Achter heb ik Hagon, maar daar zijn ook andere opties voor.
 
Dat setje veren bij jou was niks mis mee! Ik heb het idee dat het vóór wel in orde is...achter is de demping echter nagenoeg verdwenen. Die Hagon veren zijn ook best aan de prijs... Is dat inclusief montage?
 
Waarschijnlijk niet. Dat zou je even moeten navragen bij de partij waar je ze koopt. Bij mij was het ex montage en moet je dus zelf de boel uit elkaar halen.
 
Hoi heren, even een vraagje ik sta in frankrijk met pech,

De tiger start niet meer, relais tikt maar start motor doet niets, met start kabels op andere motor doet ie ook niets, heb ik t dan goed dat start relais stuk is, accu is 2 md oud, verlichting brand vol dus neem even aan dat da accu verder goed is heb geen multi meter hier om te testen, de accu word bijna zeker bijgeladen door dynamo want ben al week onderweg,

Mijn idee relais met schroenen draaier overbruggen om zeker te zijn en dan een univerzeel relais gaan zoeken

Tips of meedenken word op prijs gesteld,

Groetjes joep
 
Kun je hem aanduwen? Als hij dan ook niet start is het waarschijnlijk niet het startrelais. Zou dan de ignition switch kunnen zijn. Voor gedegen advies kun je ook contact opnemen met KAT Motoren ( info@katmotoren.nl ). Hans kent de T400 blokken van binnen en buiten. Altijd naar als je panne hebt op vakantie. Ik hoop dat je snel weer op pad kunt. Succes!
 
Aan duwen gaat m niet worden, heb slechte longen , heb net relais overbrugd met stuk staal en hij deed het zelfde, tikken maar verder niets, alle kabels al nagelopen en kan geen breuken vinden, accu polen nagelopen en die zitten muur vast, ga even contact opnemen met kat motoren, groetjes joep
 
Starter clutch, wat zijn de symptomen die je dan merkt, hij heefd tot gister gewerkt, vanmorge wou ik m starten en draaide de start motor nog maar sloeg niet meteen aan en na doorstarten deed ie ineens niets meer, verdenk zelf eerder start motor of relais dan iets anders, gelukig heb ik een goede reis verzekering en is een pechhulp dienst onderweg, kan t niet worden gemaakt/ besteld krijg een huur motor om door te kunnen reizen, dus gelukkig niet einde vacantie
 
Te vreemd, vandaag naar mijn werk gereden, stond voor het toegangshek , hij slaat af, en starten ho maar, geen klik niks, lampen branden prima.
Multiemeter op de accu 11,4 volt!
accu onder de lading gezet na 3 uur starten en lopen, edoch accu wordt niet bijgeladen.
Ergo zonder multiemeter kom je niet verder, eerst weten hoe die accu is,als je er toch startkabels opzet, moet je hem eerst een 10 min. laten laden voordat je een startpoging doet, de klemmen maken meestal te weinig contact om veel stroom door te laten .
beter nog, zoek een acculader en kijk morgenvroeg verder.
Strekte

Gr Hans
 
Laatst bewerkt:
Geen goede week voor de Tigers dus...

Onderweg is er een stevige steen oid tegen de radiateur van mijn Tiger gekomen. Plastic beschermer aan diggelen, steun afgebroken, radiateur behoorlijk lek en de ventilator is op het uitlaatspuitstuk terechtgekomen. Gelukkig wel op tijd uit, dus nog vrijwel geen koelvloeistof verloren.

Maar goed, weet iemand nog een ventilator en een rechter steun voor de radiateur?
 
Dat is balen Arne....mogelijk kan ik je helpen. Stuur maar een PB

Hoop pech deze week :? Ik was ook de klos omdat m'n maat mij torpedeerde van achteren :( Hij dacht dat ik op trok B| Schade viel mee; knipper gebroken, ruitje stuk en wat krassen op Spiegel en vorkpoot.

Verder lekker 1700km gestuurd :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan