Triumph 900 T400 "Steamer"

Ghulst, je hebt pm, techniek van tegewoordig toch, gewoon v.a het strand een beetje surfen op internet ,

Groetjes allemaal
 
Heeft iemand ervaring met het alleen maar loshalen van de bovenste kroonplaat? Ik moet daar onder zijn, maar ik krijg hem niet los. Het werkplaatshandboek zegt dat je daar de hele vork voor uit de Tiger moet halen...
 
Afgelopen weekend een stukje Duitsland verkend, vanuit Apeldoorn richting oost over de snelweg tot Rheine en daar de snelweg af en de kleine landwegen op, na zo'n 1,5 uur lekker sturen een camping opgezocht en daar een potje gekookt en een dutje gedaan.de volgende dag om 6 uur op en om half 7 weer onderweg, zo vroeg is het heerlijk rustig, maar vooral lekker koel. Via het Teutoburgerwoud door het Weserbergland met veel stuur plezier naar de Harz.
Rond 7 u s'avonds zag ik de verte grote donderwolken dus maar een camping opgezocht, tent opgezet en toen ik weer rondkeek waren de wolken de andere kant op gegaan. lekker wat gegeten en gedronken en weer op tijd naar bed, zondag alweer richting huis, rond 7 u zat ik alweer op de brommer en hup onderweg.
Bijna 950 km op vooral binnenwegen door bossen en over bergen(jes) de wegen zijn niet allemaal even best maar dat is nou precies waar de Tiger op zijn best is. Voor mij is weer bewezen dat dit gewoon een heerlijke reismotor is. :]
full
 
Mooi Hans!
Heerlijk zo onderweg te zijn.
Heb je ook adressen of websites van de campings?

En wist je dat in Ibbenbüren, vooraan in Teutoburgerwoud, een motormuseumpje is?
Al een paar keer geweest. Effe op en neer vanuit regio Nijmegen door de Achterhoek :)
 
Mooi tripje Hans zo dichtbij huis :] Had je de route van te voren al gemaakt ?

Ja, met behulp van het route programma Tyre, klik ik een route bij elkaar , vooral de kleine wegen de grotere steden omzeilen, en zo kom ik ook langs de plekken die ik wil bezoeken.
En zo kan ik de hoogte verschillen meteen opzoeken en de bochtjes . Ook al maak je de route vooraf, je hebt toch geen idee waar je ergens rondrijdt je weet alleen dat je de goeie kant op gaat
Mijn slaapplaatsen kies ik op het moment dat het nodig is, gewoon even de TT vragen en de eerste de beste is goed genoeg, het is toch alleen maar om te dutten :z , en zo verras je jezelf. :+
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand ervaring met het alleen maar loshalen van de bovenste kroonplaat? Ik moet daar onder zijn, maar ik krijg hem niet los. Het werkplaatshandboek zegt dat je daar de hele vork voor uit de Tiger moet halen...
Imal....
 
Imal ?



Ik ben er overigens uit. Je kunt de kroonplaat van de steamer niet loshalen met de vorkpoten er nog in. Er zitten een soort nokjes aan het balhoofd waar het stuurslot in valt. Het contactslot heeft een soort gleuf waardoor je hem daar niet zomaar uit kunt halen.

b61a3ffe7c6abe5c3c550a37e5c78952.jpg

Zoals je kunt zien, moet je de kroonplaat zeker 120 graden naar rechts draaien om hem er af te kunnen halen. Dat is eerder deze week gelukt en inmiddels staat de Tiger weer in elkaar, klaar voor de eerste testrit. (Maar helaas niet vandaag.)
 
Een paar weken geleden ben ik van achteren aangereden door een collega motorrijder. ;( Gelukkig zijn we er allebei zonder letsel afgekomen, maar mijn kofferrek is verbogen (daar reed de collega tegenaan, zijn motor is total loss, de mijne gelukkig niet) en na de val heb ik rechts wat cosmetische schade (de valbeugels hebben hun werk vrij goed gedaan). De meeste schade kan ik hetzij bijwerken (krasjes op veerpoot, handkap, kuipdeel) of vervangen (knipperlichten en rempedaal). Knipperlichten en rempedaal heb ik al kunnen scoren bij KAT en valbeugels kan ik laten poedercoaten (zijn gelukkig niet verbogen).

Nu vraag ik mij af of een van jullie misschien een gebruikt Hepco & Becker kofferrek weet te liggen. Ik denk dat rechtbuigen van de verbogen onderdelen niet verstandig is (vraag ik voor de zekerheid nog na), maar een nieuw rek kost minimaal €230,40 (goedkoopste die ik kon vinden). Niet geschoten is altijd mis. :]
 
Ik heb destijds een rek overgenomen van iemand uit Duitsland. Verzendkosten vielen wel mee en het leek alsof er daar meer waren dan hier.
 
Duitsers doen veel op eBay, dus daar kun je sowieso kijken. En anders www.tigerhome.de bijvoorbeeld. Er zijn vast nog meer Duitse Triumph forums. Wel berichtjes in het (steenkolen) Duits plaatsen dan natuurlijk. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan