Triumph 900 T400 "Steamer"

Je zou zeggen dat hij minder peut krijgt, hoe voller de tank hoe meer druk op de brandstof, ik zou tippen op vervuilde benzine of benzinekraan filter.
De eerste vervangen, de tweede even van onderen inblazen om de troep te verspreiden.
 
Vraagje voor de mensen die wat langer hun 900 rijden; is het normaal dat ik een klein dipje in het gas voel ergens tussen 3500 to 4500 toeren? Is dit het gedrag van de carborateurs en motor of ligt het ergens anders aan? Het is niet heel erg maar ik had het wat smoother verwacht over het gehele bereik. Ik heb hiervoor een triumph tt 600 gehad en die is kwa gasrepsonse een totaal ander verhaal dus heb ik jullie wijsheid nodig. Carborateurs zijn oveigens ultrasoon gereinigd door de garage voordat ik de motor kocht.
 
boel los gehaald dat veel troep in de tank idd maar geen water . bobines geven mooie gele vonk af en knetterd ook mooi dus de pickup coils maar.eens doormeten en de carbs even eraf en nalooen op vervuiling
 
Ben vandaag even naar Amsterdam geweest, ik moet zeggen , het viel me tegen. :+
full
 
Hoi mag ik met jullie meespelen? Ik heb sinds maandag een Tiger 900 in British green gekocht na lang wikken en wegen. Het is is zover gekomen dat ik mijn TT600 heb ingeruild voor deze all roader, en heb totaal geen spijt! Hij rijdt zoals hij eruit ziet; rauw en geweldig. Hij had slechts 31000 km gelopen sinds hij in 98 gebouwd is en is volledig origineel!

Natuurlijk een plaatje van de mooiste Tiger 900 van Nederland...

[afbeelding]

Gefeliciteerd Hypoxie ! :} Mooie bike met erg weinig kilometres. Deze stond bij Roké als ik mij niet vergis ? Had hem al een paar keer opgemerkt 8-)
Ik denk dat het dipje niet iets is om wakker van te liggen; lijkt mij dat de motor weer even los moet komen na zo'n lange stilstand. Gasreactie van een carburateurfiets is veel smoother en niet zo aan/uit als met je TT. Deze was sowieso erg gevoelig op het gas kan ik mij herinneren uit testen.
 
Dit is wel een heel klein Amsterdam Hans _O-

Als je de echte Big City eens wil zien ik leid je graag rond :W
 
Gefeliciteerd Hypoxie ! :} Mooie bike met erg weinig kilometres. Deze stond bij Roké als ik mij niet vergis ? Had hem al een paar keer opgemerkt 8-)
Ik denk dat het dipje niet iets is om wakker van te liggen; lijkt mij dat de motor weer even los moet komen na zo'n lange stilstand. Gasreactie van een carburateurfiets is veel smoother en niet zo aan/uit als met je TT. Deze was sowieso erg gevoelig op het gas kan ik mij herinneren uit testen.

Ik zal me dan niet drukmaken over het gasrespons. Heb nu ook het idee dat het blok ook steeds beter gaat lopen nu ik weer een tank verder ben en er ook 98 erin heb zitten.

Dankjewel ben er ook nog steeds heel blij mee, en heb ik gelukkig gewoon de knoop doorgehakt. Het verhaal is dat ik natuurlijk helemaal geen nieuwe motor nodig had en deze door het toeval tegen ben gekomen. Deze specifieke 900 zag ik al maanden lang staan op marktplaats, bij inderdaad, Roke. Ik kwam hem destijds tegen tijdens een van mijn avondsessies marktplaats afstruinen. Echter nooit werk van gemaakt om hem te bekijken of echt geld vrij te maken ervoor. Totdat mijn koppelingskabel vervangen moest worden van de TT 600 en ik deze op kon halen in Mijdrecht. Ik maakte een rondje langs de occasions en zag hem staan en herkende hem meteen van de advertenties. In het echt was ze net zo mooi als op de plaatjes! Uiteindelijk 3 maanden later, afgelopen week, gekocht nadat Roke mij gebeld had dat ze de carburateurs hadden afgesteld en dat zij stukken beter loopt dan bij mijn eerste proefrit.

Anyway, dat was mijn love story...


Nieuw vraagje, waar bestellen jullie de onderdelen? De mooiste site die ik nu tegen ben gekomen is tiger parts DE, maar misschien weten jullie nog een beter adresje?
 
Laatst bewerkt:
-O- een kapotte kopelingskabel ???
Je krijgt je verstand vanzelf weer terug, tot die tijd is het vooral plezier, plezier en nog eens plezier. Vandaag weer even wezen luchten met de buurman, hij op zijn Kawa 1200, en dan hoef ik weinig moeite te doen om bij te blijven, vooral als er de nodige verkeersdrempels op de route liggen _O-
Ik heb ooit een proefrit op een nieuwe Tiger 800 gemaakt, vermogen is vrijwel gelijk, remmen zijn agressiever , en de vering stug, ik heb liever de "oude" :]
Ik blijf nog wel ff door brommen, zit nu op de 119k, dus je kunt nog even.
Onderdelen idd via onze Duitse vrienden, of gewoon bij een motorboer.
Oja, je smoes met die koppelingskabel gaat niet lukken met je Tijger. :N

Hans
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp je verstand grapje niet... TT 600 heeft gewoon een kabeltje.

-O- een kapotte kopelingskabel ???
Je krijgt je verstand vanzelf weer terug, tot die tijd is het vooral plezier, plezier en nog eens plezier. Vandaag weer even wezen luchten met de buurman, hij op zijn Kawa 1200, en dan hoef ik weinig moeite te doen om bij te blijven, vooral als er de nodige verkeersdrempels op de route liggen _O-
Ik heb ooit een proefrit op een nieuwe Tiger 800 gemaakt, vermogen is vrijwel gelijk, remmen zijn agressiever , en de vering stug, ik heb liever de "oude" :]
Ik blijf nog wel ff door brommen, zit nu op de 119k, dus je kunt nog even.
Onderdelen idd via onze Duitse vrienden, of gewoon bij een motorboer.
Oja, je smoes met die koppelingskabel gaat niet lukken met je Tijger. :N

Hans
 
Dat je niet goed bij je hoofd ben als je een Tiger koopt , dit was een grapje, en een andere motor kopen omdat je koppelingskabel stuk is gaat niet lukken bij een Tiger want die heeft geen kabel.
 
Laatst bewerkt:
Ah op die motorfiets. Lekker suf van me...

Alhoewel het is eigenlijk wel achterlijk om een motor uit 98' aan te schaffen. Waarbij de tank een eigen leven leidt, de vering bedenkelijk is en je makkelijk aantal vrijedagen op kan nemen om de juiste onderdelen te scoren. :p

Over de nukken gesproken, mijn vaste mannetje/garage gaf aan dat ik op moet passen met het terugschroeven van de tank. Te strak aan de zijkant kan scheuren veroorzaken. Nooit eerder iets over gelezen. Jullie ooit iets over gehoord?
 
Laatst bewerkt:
jep je kan de doppen uit de tank draaien is mij ook overkomen . daarom orginele nouten gebruiken en de rubber ringen en niwt te cast draaien idd
 
Alhoewel het is eigenlijk wel achterlijk om een motor uit 98' aan te schaffen. Waarbij de tank een eigen leven leidt, de vering bedenkelijk is en je makkelijk aantal vrijedagen op kan nemen om de juiste onderdelen te scoren. :p

LOL, maar dan heb je wel een mooi ding. ;) En dan te bedenken dat ik mijn Tiger verkocht heb en nu een TT in de schuur heb staan. (Naast de GS.)
Aan de vering kun je werken. Ik had verstelbaar Hagon achter en een gereviseerde vork met Wilbers (op maat) voor en dat reed fantastisch. Daar was ik heel tevreden over. Het is ineens een hele andere motor. En onderdelen? Och, ik heb nog nooit iets niet kunnen kopen, dus dat valt wel mee. Je kunt zelfs nog gewoon een nieuwe tank bestellen bij Triumph. ;)

Over de nukken gesproken, mijn vaste mannetje/garage gaf aan dat ik op moet passen met het terugschroeven van de tank. Te strak aan de zijkant kan scheuren veroorzaken. Nooit eerder iets over gelezen. Jullie ooit iets over gehoord?

Er zijn allerlei verhalen over tanks kappen etc. Onthoud gewoon dat vast, vast is. Je moet niet aan die inbussen gaan hangen, daar zijn ze niet voor. Datzelfde geldt overigens voor de bouten waarmee de tank in de lengterichting vast zit. Die hebben niets te lijden, dus als het vast zit, dan zit het vast. Dat is dan wel gewoon handvast en niet met je grote ratel op 200Nm. Dat kan gewoon met een klein inbussleuteltje. Dat zit vast genoeg. ;)

Veel plezier met de Tiger!
 
Ben ik weer. Had afgelopen weekend een dingetje met mijn olie.

Naar motozoom gereden om nieuwe 10-40 te scoren desondanks de garage, waar ik hem heb gekocht heb, aangegeven had dat de olie nog goed zou zijn. Zou er pas 2000 km inzitten maar versie olie kan nooit kwaad leek mij. Bij thuiskomt olie-opvangbak eronder en carterplug eruit. (ja filter ook) Kwam er maar weinig olie uit de carter, en bij het ingieten in de lege olieflacon kwam ik niet eens tot de helft. Er zat dus maar 1,5 tot max 2 liter olie in mijn tiger! Heb ik daar dus afgelopen weken mee gereden. Gelukkig was de oude olie niet metallic van kleur...

Het vreemde is dat ik in de korte tijd dat ik gereden heb geen olielampje heb gehad, gelukkig, en dat ik bij de dealer een keer de pijlstok eruit heb gehaald en toen zat er gewoon olie in. Mogelijk toch niet goed gekeken toen. Heb ook geen rookpluimen gehad achter mij. Of bestaan er gevallen dat een steamer olie drinkt als een tempelier?
 
Als ik jullie ervaringen mag geloven dan zat er gewoon te weinig olie in bij aanschaf... Gelukkig tot nu toe geen indicatie dat ik er (grote) schade aan heb overgehouden. Ik ben twee tankbeurten verder en ze start en loopt zover nog goed.

Een ander vraagje in het kader van mijn nieuwe Steamer leren kennen; Is het normaal voor Steamers/Tigers dat schakelen naar z'n tweede versnelling niet altijd even trefzeker is? Ik wil ook weleens tussen de 5e en de 6e versnelling vallen. Is dit karakter van de bak of is er meer aan de hand? Overige versnelling heb ik geen noemenswaardige afwijkingen.
 
zo vandaag met de motor weer op de dyno geweest motor stond na nieuwe gasnaalden en gasbuizen veel te arm en was veel pks kwijt . na een middag van sproeiers omwisselen en gasnaaldstanden aanpassen loopt ze nu weer prachtig en heeft 82 krukas pk 's
 
zo vandaag met de motor weer op de dyno geweest motor stond na nieuwe gasnaalden en gasbuizen veel te arm en was veel pks kwijt . na een middag van sproeiers omwisselen en gasnaaldstanden aanpassen loopt ze nu weer prachtig en heeft 82 krukas pk 's

Goed bezig.

By the way, jouw alias Dindo is dat van indo? :)
 
Als ik jullie ervaringen mag geloven dan zat er gewoon te weinig olie in bij aanschaf... Gelukkig tot nu toe geen indicatie dat ik er (grote) schade aan heb overgehouden. Ik ben twee tankbeurten verder en ze start en loopt zover nog goed.

Een ander vraagje in het kader van mijn nieuwe Steamer leren kennen; Is het normaal voor Steamers/Tigers dat schakelen naar z'n tweede versnelling niet altijd even trefzeker is? Ik wil ook weleens tussen de 5e en de 6e versnelling vallen. Is dit karakter van de bak of is er meer aan de hand? Overige versnelling heb ik geen noemenswaardige afwijkingen.

Fijn dat het meevalt met je olie perikelen....Misschien overbodig maar peilstok helemaal indraaien en pas meten met warme motor nadat hij zeker 5 minuten stil staat.

Bakproblemen komen weinig voor; alles is redelijk bulletproof maar er kan natuurlijk altijd wat verschil zijn in trefzekerheid. Omdat de bediening indirect is is de afstelling van het schakelmechanisme wel erg belangrijk :]
 
Laatst bewerkt:
Omdat Hans het zo graag ziet maar weer even een plaatje van mijn Tiger afgelopen week in Spanje :W
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan