Triumph 900 T400 "Steamer"

Fijn dat het meevalt met je olie perikelen....Misschien overbodig maar peilstok helemaal indraaien en pas meten met warme motor nadat hij zeker 5 minuten stil staat.

Bakproblemen komen weinig voor; alles is redelijk bulletproof maar er kan natuurlijk altijd wat verschil zijn in trefzekerheid. Omdat de bediening indirect is is de afstelling van het schakelmechanisme wel erg belangrijk :]

Mooi dan ga ik mij er niet over druk maken. Ik zal wel even naar de afstelling kijken van, ja hoe heet dat.., 'shift rod'.



@Dindo,

Aha, exotisch maar dan een andere hoek van de wereld.
 
Beste "tigers",

Hier een nieuw T400 fan, ik heb ondertussen alle pagina's terug gelezen van dit forum en ben veel informatie rijker!
Maar heb een vraag over een merkwaardig geluid dat mijn T400 maakt.
Tijdens het rijden hoor ik een soort zoom, en heb ook al gelezen dat het de dynamo kan zijn?
Heeft iemand er meer verstand van of heeft hier ook mee te maken gehad?

@hypoxie, ik ben ook bekend met het schakel probleem van 1 naar 2, af en toe valt hij er niet lekker in of heb ik zelfs een "false neutral" dus zou ook niet weten of het een kwaaltje is of een kwestie van afstelling!

Leuk om te zien dat er zoveel tigers rijden in NL!

ps: iemand nog suggesties van websites voor onderdelen, ik zoek namelijk een zij-kofferrek maar zonder succes. B.v.d
 
welkom daniel
fluiten is normaal , zij kofferrek heb ik zelf gemaakt was toendertijd alleen orginele kofferset voor te krijgen
 
Bedankt!, ja fluiten zou het inderdaad beter omschrijven, en mooi dat het normaal is. ja zag bij triumph ook het orginele rek voor +- €300 maar vind dat wel erg duur.

Bedankt voor de info!
 
Ik weet niet waar je woont Daniel, maar we moeten maar weer eens een zaterdag morgen prikken ergens in het midden van het land,dan kunnen we bij elkaar eens kijken en luisteren en vooral bij lullen 😎
Geen grote ingewikkelde meeting, de laatste was bij Blom in Leusden, was meteen de koffie gratis en ze hadden zelfs cake voor ons gehaald.
Dus allen, ergens in juni? 😁
 
Laatst bewerkt:
Hoi Daniël, er is een kofferrek gemaakt door Hepco en Becker, dat ik ook op mijn Tiger had. Het nadeel is, dat het vrij breed opbouwt, zeker als je de grote koffers er op hangt. Maar dan kun je ook wel heel veel meenemen. En ik heb zelf nooit problemen gehad met windgevoeligheid. Ook niet vol beladen met 170 op de autobahn. (En nee, dat mag niet van de fabrikant.) Dat rek heb ik in Duitsland gescoord voor weinig. Sowieso slingeren daar nog best wat onderdelen en is er een enthousiast Tiger forum met mensen die altijd bereid zijn te helpen. Dus wie weet...
 
Leuk om te zien dat het forum nog zo actief is! Dat moet betekenen dat de tiger niet aan het uitsterven is, maar dat kan ook niet anders met zo een tank! bedankt voor de hulp.

@HansDortland, Ik woon zelf in ijmuiden. Ja ik zag al wat voorbij komen dat er meetings worden gehouden, en als een tiger bezitter kan ik die natuurlijk niet overslaan. Heb nog veel te leren.
BTW, mijn duits is niet heel spectaculair, maar daar hebben we google translate voor! 👍dus we gaan even struinen op het internet.

@ghulst, oke zal dat ook even meenemen in mijn zoektocht, bedankt voor de info! zo komen we beetje bij beetje meer te weten 👍
 
Sla ik de PROMOTOR van april open, en wat denk je ? , kom ik na 4 bladzijden
die toet van Vonk alweer tegen op z'n Kawaskie 8-)
Een keer wat ander als een JPS Tiger :]
 
Laatst bewerkt:
Sla ik de PROMOTOR van april open, en wat denk je ? , kom ik na 4 bladzijden
die toet van Vonk alweer tegen op z'n Kawaskie 8-)
Een keer wat ander als een JPS Tiger :]

Ze weten me toch steeds weer te vinden Hans })
Dat heb je als je motorisch gestoord bent zoals ik O-)
 
@Daniel T400,

Wat betreft de 1 en 2; Als jij het ook hebt dan zal het wel normaal zijn en misschien is het ook wennen aan de andere versnellingsbak. Ik heb namelijk nu een stuk minder missers merk ik.

Het fluitje wat jij beschrijft heb ik ook als ik vlot optrek en abrupt het gas dichtgooi. Bij mij klinkt het meer als zachtjes loeien/huilen. Dit alterneert mooi met de grom van stevig gas geven.



Tot op heden heb ik overigens geen grote problemen gehad met de Tiger en ben als gevolg blij dat ik toch van motor gewisseld ben. De TT600 was goed maar de Steamer is leuker. Platleggen is angstvallig eenvoudig met dit grote ding. Enige wat ik nu heb is nog steeds piepende voorrem na wisselen van blokken, maar dit is niet steamer specifiek. Binnenkort dan maar de klauwen reviseren.


Had afgelopen week een zeldzaam moment. Ik kwam een andere Steamer plus eigenaar tegen bij mijn klimhal in Amsterdam. Ik dacht eerst dat een gek mijn motor had verplaatst. Stond er dus een andere! De eigenaar zat op een terras ergens verderop en even aangesproken. Bleek dus ook een echte liefhebber te zijn van de T400.


Dit vinden wij helemaal niet raar, dit vinden we gewoon heel bijzonder:
full
 
Laatst bewerkt:
Af en toe kom je eens zo'n gek tegen, vaak duurt het maanden. :)

Gisteren nieuwe voorbandjes binnen en erom geprutst, idd Daniël, zelfs op die hoge poten duikt hij graag de bocht in, zeker met wat fijn rubber eronder.
full
 
Laatst bewerkt:
Een 1 wieler, rondje Luxemburg, loopt mijn voorband opeens leeg :( , zaterdag middag vlak bij Malmedy, kon net zogoed in de Sahara staan, niks meer open natuurlijk, 30 km verderop een Triumph dealer met alleen verkopers, hadden nog wel een binnenband voor me, mijn maat op pad voor de binnenband, ondertussen contact met een " nieuwe vriend" 50 meter verderop, motor op de oprit gezet, mocht zijn gereedschap lenen, een steekring 23 en 24 , autokrik en een flinke schroevendraaier. Band eraf gevochten, maatje na een uur terug met de binnenband. Een half uur worstelen en weer rijklaar. Kregen zelfs nog 2 biertjes mee voor straks op de camping. Dit onderschrijft mijn stelling, veruit de meeste mensen zijn aardig. :Y

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan