Triumph 900 T400 "Steamer"

En met de tent geeft altijd een snufje meer "op reis gevoel" Eigen prakje koken, en onderweg zelf een bakkie koffie zetten. Een beetje zelfredzaamheid :]
full
 
Laatst bewerkt:
Goed gedaan Hans! Hopelijk de rest van het weekend ongelimiteerd genoten?

Is dat een bekende GS trouwens? ;)
 
Is dat een bekende GS trouwens? ;)

Yep.

Hans is in mijn ogen een ervaren krampeerder en ik probeer wat van hem op te steken.

Les 1 :
Niet lachen en wijzen als je langs een dealer van jouw merk rijdt.
Een uur later sta je er voor een nieuwe biba.

Les 2 : een tripy ziet alles .... ik herhaal ALLES ...als een weg om bij je eindbestemming te komen. Gelukkig hebben we allebei een beetje offroad ervaring ;)

Ga graag weer mee op een volgend oefen weekend naar Luxemburg 8-)
 
Les 2 : een tripy ziet alles .... ik herhaal ALLES ...als een weg om bij je eindbestemming te komen. Gelukkig hebben we allebei een beetje offroad ervaring ;)

Ga graag weer mee op een volgend oefen weekend naar Luxemburg 8-)

Moeten we het ook nog over die 10 km fietspad dwars door een bos hebben, en die boze fietsers?

_O-
 
Laatst bewerkt:
LOL!

Och, dat is dan wel een heel actief mietje dat als een bikkel een band wisselt langs de weg. ;)
 
Hey, nieuwe tiger eigenaar hier 😊 maar ik heb een probleempje. Ben nog maar 23 en nog geen 2 naar mijn rijbewijs, heel leuk en alles maar ga geen 5 maanden meer wachten. Dus staat nu bij de motor zaak om te kijken voor een 35 je setje. Nu is de vraag heeft iemand daar ervaring mee? Of via via. Maar wees gerust ben niet motor loos hoor in die tijd heb nog altijd mijn husqy 😋 maar hopelijk kan ik ook een keer mijn tigertje showen op een een tiger dag😊
 
Wil dit even in de groep gooien,
Zit internet beetje Af te zoeken naar de goede bandenspanning voor de tiger. Iedereen heeft daar andere meningen in?
Handboek staat voor 2.1 achter 2.3 maar dit lijkt mij wat aan de zachte kant?
Wat is jullie mening?

Gr
 
Hallo jurnske, welkom!

Ik ben zelf ook 23, en heb het net allemaal achter de rug.
Ik heb mijn motor pas in Lelystad laten keuren. Ik hoefde niet de gehele keuring van 750.- euro(waarbij je op de dyno-bank moet) want het setje wat er bij mij op zit is “tuv” gecertificeerd. Dat betekend een erkend setje voor de rdw. Heb je dit certificaat erbij kom je ongeveer op 200-250 euro. Omdat ze alleen een fysieke keuring gaan doen om na te gaan of het setje er daadwerkelijk op zit. Ook rijden ze een rondje op de motor.

Wat een nog goedkopere optie is:
het setje erop laten zetten bij een Nederlandse importeur van triumph. Met deze optie is het een administratieve wijziging waar geen kosten aan verbonden zijn.
Alleen het erop zetten van de set natuurlijk.

Al met al was het een heel gedoe om er allemaal achter te komen. Mede omdat het rdw 1 groot mis communicatie middel is.

Hier een bijlage van een mail die ik gekregen heb van het rdw:
U heeft een orderformulier naar ons toegestuurd betreffende wijziging KiloWatt.

Stap 1. “Vaststellen nieuw motorvermogen via verklaring fabrikant”
U dient eerst contact op te nemen met de importeur of het een motorfiets betreft met een typegoedkeuring. Vaak kan het vermogen dan administratief aangepast worden in Veendam (is gratis). Blijven voor u alleen de kosten van de ombouw over die gemaakt zijn.

Stap 2. Kan de motorfiets niet administratief worden aangepast dan dient u naar ons Test Centrum in Lelystad te komen.

Optie 1: Als uw motorfiets reeds omgebouwd is met een TÜV gecertificeerde ombouwset dan kunnen we voor u één afspraak maken. Wij hebben dan uw ordeformulier en een kopie van het TÜV certificaat nodig.

Optie 2: Als uw motorfiets reeds omgebouwd is op een andere wijze, dan dient u de ombouw ongedaan te maken en de motorfiets in originele staat aan te bieden voor een eerste keuring.

Na deze eerste keuring kunt u de motorfiets ombouwen naar het door u gewenste aantal KW’s en dient u voor een tweede keer langs te komen voor een keuring.

Het verschil van beide testen bepaald of de motorfiets goedgekeurd of afgekeurd wordt.


Hele tekst en uitleg maar hoop dat ik je hiermee een beetje de goede richting mee kan opsturen!

Gr
 
Bandenspanning was " vroeger" bij sologebruik idd 2,1 en 2,3.
Nou heeft een tiental jaren geleden een vent in Amerika( waar anders) een ongeluk gehad op de motor en die had hem zwaar beladen maar de bandenspanning niet aangepast, die heeft in een rechtzaak een flinke som geld gekregen omdat de bandenfabrikant nergens had staan dat je bij belading de druk moet verhogen.
Dussssss geven ze allemaal gewoon de max aan , zijnde 2,5 en 2,9. Lekker veilig.
Dat stuitert wel wat meer dus ik zit op 2,2 en 2,5 en bij belading (campingtripje) ga ik naar ong 2,4 en 2,8, ik heb daar een goed gevoel bij.
Als ik offroad ga zit ik op 1,9 en 2,2 en daar vlieg je ook niet meteen mee uit de bocht . :]
 
Oww van daar alle verachillende meningen!
Ja had ze eergisteren ook 2,5 - 2,9 gedaan en het leek net een hobbelpaard. Reed niet bepaald fijn.
Bedankt voor de info! 👍

Ow en nog een vraagje, hoe werkt de reverse van de triumph? Als het reserve lampje gaat branden , moet je dan de kraan naar res zetten? En hoeveel km heb je dan ongeveer?

Gr
 
Als je goed kijkt staat op de kraan een pijltje en boven "res" en onder ehhhh... weet ik niet 🤡.
Het lampje brand bij mij ergens tussen de 280 en 350 km , ik let daar niet zo op.
De mijne loopt ong 1 op 20 dus met een volle tank, 25 ltr , kom je ong 500km, je reserve is 5 ltr dus na ong 400km begint hij te sputteren en dan heb ik nog 100km te gaan totdat ik moet duwen :+
 
Laatst bewerkt:
Kwam vanochtend rond een uur of 10 een mede steamer tegen op de Plesmanlaan in Leiden. Ik stond bij de stoplichten na de afrit om richting het station te rijden. Het was een glimmende zwarte beauty. Iemand van hier?
 
Bedankt voor de informatie iedereen waardeer de hulp, en idd heb een 25 kw set er nu in zitten. Al loopt het blok nu niet echt soepel meer 🤔. Maar goed genoeg voor de lange afstanden. Wel lekker zitje en precies genoeg wind bescherming.😊. Mijn broer lief weet niet wat die heeft weg gedaan. En hoedan!! Ik haal er amper 300 km uit, zelfs mijn husqy rijdt niet zo zuinig en die is al ontzettend zuinig. Hoe is het trouwens met jullie blok? Die van mij zweet namelijk wel wat olie maar ik heb er maar engelse mentaliteit voorgenomen. Zolang er olie uitkomt is het goed 😂 van het winter zal ik haar wat liefde geven. Als je ooit een tiger t400 tegenkomt met een jonge die een tijger kindertas draagt dan ben ik dat waarschijnlijk 😂. Ben ik trouwens de enigste weirdo hier die mijn motors namen geeft? Ik heb haar Tina genoemd , Tina Tiger. (zei toch dat ik van praten houdt) is dit trouwens een goede motor om te leren off road rijden of moet ik nog steeds op zoek naar een andere motor om dat te oefenen?
 
Ja klopt heb idd ook 25 kw. Het is niet vooruit te branden! Maar zodra ik het nieuwe kenteken met 25kw binnen heb. Haal ik het setje er weer af want dit is geen rijden!
Qua blok betreft heb ik denk ik een pareltje gevonden want heb nog nooit narigheid gehad.(60k) op de teller.
Nee heb hem zelf nog geen naam gegeven eigenlijk, ja tiger mischien.
En of het een goede motor is voor off-road, absoluut zou ik zeggen. Maar ligt ook een beetje aan je lengte en gewicht(denk ik). Ben zelf 1,79 - 80 kilo, dus echt de motor door het zand gooien zal moeilijk worden. Want heb ervaren , als hij eenmaal een beetje omvalt is het geen houden meer 😂 is en blijft een zware motor!
 
Zijn jullie in voor een kleine Tiger T400 koffie meeting a.s. zaterdag de 23e bij Triumph dealer Blom in Leusden om 11 uur ? :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan