Triumph 900 T400 "Steamer"

Zo, vandaag de laatste test gehad, heb ong 400 km snelweg gehad , rond de 130km/u, en bij thuiskomst de check gedaan, koelvloeistof en oliepeil zijn
niet veranderd, ik denk dat de Tijger weer fit is 😎
 
Sommige BN' ers hebben ook goede smaak 8-) Kijk maar eens wat meneer ook heeft ;

Motorfreaks - Henry van Loon Ambassadeur Triumph - details

Haha cool ja, dan zal ik je eens wat verklappen. De motor op de achtergrond van deze foto is van Henry(voorste is van mij). Ik had deze foto eerder gepost toen ik hem tegen kwam in Amsterdam Noord voor mijn klimhal. Had even met hem gebabbeld over de t400. Hij heeft een tweedehands setje bos einddempers erop en had zijn achterkant verhoogd voor beter stuurgedrag. Wilde toen niet meteen aan name dropping doen dus had Henry niet bij naam genoemd, maar had wel een referentie gemaakt naar de luizenmoeder: "Dit vinden wij helemaal niet raar, dit vinden we gewoon heel bijzonder" ;)

full



Kwam vorige week deze nog tegen bij Haga ziekenhuis toen ik daar was voor werk:

1390899
 
Leuk man ! Nu mag de naam wel als "Ambassadeur" :-) Is dat zo te zien bij de Goudfazant voor de deur ?
 
Afgelopen zaterdag voor het eerst de carburateurs eraf gehaald én opengemaakt. De tiger liep niet zo lekker laag in de toeren en had daar weinig trekkracht. Vermoede was vuil in de sproeiers. Bij open maken bleken ze nog zeer schoon te zijn. Heb wel alles gedemonteerd en gereinigd. Na terugplaatsen rijdt de tiger beter, maar ik vermoed dat niet goed-zittende carb rubbers voor valse lucht hebben gezorgd. Hoe dan ook rijdt poes weer een stuk beter.

Pics or didn't happen:


1398626


1398627
 
Goede avond mede tigers,

Even een vraagje mijn tiger verbruikt vreselijk veel koelvloeistof. En met dit weer gaat het toch echt kriebelen om te rijden natuurlijk , heeft iemand tips om er achter te komen waar het aan kan liggen of waar ik de motor het beste heen kan brengen tegen eerlijke prijzen? Voor de rest is de tiger in hele goede staat en heeft net zijn grote beurt gehad.

Bij voorbaat dank, Daniel
 
Of het ligt ergens op grond, of hij zuipt het op en mengt het door de olie. Moet je ff terugbladeren.
De reparatie is niet bijster moeilijk heb ik gemerkt, maar wel een boel gesleutel.
Een garagetip? , hangt er vanaf waar je woont.
 
Of het ligt ergens op grond, of hij zuipt het op en mengt het door de olie. Moet je ff terugbladeren.
De reparatie is niet bijster moeilijk heb ik gemerkt, maar wel een boel gesleutel.
Een garagetip? , hangt er vanaf waar je woont.
Er heeft nooit vloeistof op de grond gelegen, wat ik aan me pijlstok kan zien zit er geen condens aan. Dus enigste wat ik me kan bedenekn is dat hij gebruikt. Ik woon omgeving amsterdam!

Bedankt!
 
Ook mijn oliepeilstok geen reden tot paniek, edoch bij olie aftappen was het een vrij dikke pap.
En toen ik de opvangbak leeggoot in een oud olieblik bleef er een bruine drap achter.
Tap de olie af incl. het filter, laat hem een nacht uitdruppen. Is de olie nog prima, bof je 😊
 
Ook mijn oliepeilstok geen reden tot paniek, edoch bij olie aftappen was het een vrij dikke pap.
En toen ik de opvangbak leeggoot in een oud olieblik bleef er een bruine drap achter.
Tap de olie af incl. het filter, laat hem een nacht uitdruppen. Is de olie nog prima, bof je 😊


Harstikke bedankt hans!
Ga ik vanmiddag meteen doen.
Hoop dat het allemaal meevalt.
 
Dit zijn 2 deskundigen die wel iets van de T400 weten.

Ik zou zelf met een oude fiets zoals onze Tijgert eerder naar KAT in Noordwijkerhout gaan
 
VERKOCHT naar Zwisterland

Mocht er nog interesse zijn, ik doe mijn 21" voorwiel van de hand , ik wil de oude dame niet meer in het zand uitlaten want ze moet nog
een tijdje mee. Het is een T400 naaf met een Transalpvelg, gespaakt door JVD .
In het zand en modder heb je zeker het voordeel van goed sporen, en op straat is er maar weinig verschil met de 19",
de 21" wil alleen iets meer rechtdoor.
Een prima wiel met nog een red. bandje , een Mefo Sport Explorer,
Voor 125 euries wil ik afscheid nemen van het unieke stuk.
 

Bijlagen

  • 20190712_210659.jpg
    20190712_210659.jpg
    156,4 KB · Weergaven: 5
  • 20190712_210729.jpg
    20190712_210729.jpg
    186,5 KB · Weergaven: 6
  • 20190316_144302.jpg
    20190316_144302.jpg
    306,5 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Hey iedereen, ik heb een probleem met mijn Tina Tiger , van één op het andere moment deed ze niks meer, alles losgehaald kon geen probleem vinden dus eerst de carbs helemaal vernieuwd (was wel eens tijd voor) en mijn luchtfilter huis viel uitelkaar dus nu 3 lossen luchtfilters voor in de plek (Dyson stofzuiger here i come). Ik had dit gedaan omdat er veel brandstof problemen waren dus allemaal nieuwe slangen enzo. Maar nu kwam ik erachter dat geen enkele bougie een vonk af geeft. Hele systeem doorgemeten alles is goed heb het hele handleiding boek doorgenomen. Alle waardes kloppen en nu kan ik nog maar 1 ding bedenken en dat is dat de ontstekings unit niet meer goed is 😕 maar dat lijkt mij sterk. Heb deze opengehaald maar lijkt nog goed. Ga zo de pick up plate loshalen ondanks dat deze wel de juiste weerstand had. Iemand nog ideeën / suggesties ?
 
Pick up idd of zijstandaard schakelaar. Koppeling switch heeft ook invloed, die zou je even door kunnen verbinden. Als dat het allemaal niet is misschien de kill switch. Ik heb de mijne vorige maand schoon gemaakt omdat de startknop het soms wel soms niet deed. Na verloop van tijd komt er stof in en zwarte aanslag. Gelukkig is het oude techniek dus nog simpel uit elkaar te halen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan