Triumph 900 T400 "Steamer"

Jurnske al wat bekend ? Ik weet dat de pulsgever van de ontsteking ook regelmatig voor problemen kan zorgen. Misschien is dat een punt om te checken ?
 
Een paar dagen wezen toeren , daar is Duitsland een prima land voor, ik plak er een paar plaatjes bij, en meteen de vraag of iemand een knipperlicht glaasje te koop heeft 🙄
Ik pakte een verkeerd weggetje , dat werd steeds smaller en eindigt in een stoppelveld, ik denk ff draaien en boem.
Vandaar dat glaasje verzoek 🤣

https://www.relive.cc/view/rt10006941125https://www.relive.cc/view/rt10006970104https://www.relive.cc/view/rt10006994619
1564416699584.jpg
20190730_094146.jpg
1564413178797.jpg
 

Bijlagen

  • 20190731_084008.jpg
    20190731_084008.jpg
    300,4 KB · Weergaven: 17
  • 20190731_201126.jpg
    20190731_201126.jpg
    129,9 KB · Weergaven: 16
  • 20190730_093815.jpg
    20190730_093815.jpg
    157,8 KB · Weergaven: 17
  • 20190729_100647.jpg
    20190729_100647.jpg
    185,5 KB · Weergaven: 20
  • 20190730_184310.jpg
    20190730_184310.jpg
    252,1 KB · Weergaven: 19
  • 20190730_094149.jpg
    20190730_094149.jpg
    269,8 KB · Weergaven: 18
  • 1564397104668.jpg
    1564397104668.jpg
    118 KB · Weergaven: 13
  • 1564554575827.jpg
    1564554575827.jpg
    126,4 KB · Weergaven: 16
  • 1564470661856.jpg
    1564470661856.jpg
    216,1 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Ik heb wel een glaasje gevonden, maar voor dat geld koop ik 4 nieuwe knipperlichten 😆
Volgende week ff langs Woesthof, kijken of die wat heeft, ander komt er nep op.
Spanje kom ik volgen jaar pas 😎
 
Even langs Offroad in Vaasen geweest, specialist in oudere offroads, en ja hoor, de richtingaanwijzer van het latere model Honda Dominator
heeft dezelfde glaasjes. Voor een tientje in de pocket 😁
20190802_095132-600x800.jpg
 
Ik ga die van mij naar de 2 ton brengen nu 130k, volgend jaar heb ik hem 10 jaar, en ik zou nog steeds niet weten wat voor andere motor ik zou moeten kopen als deze gestorven is.
Ik moet wel zeggen, in de adv staat nw bougie kabels en nokkenasketting bij 29k vind ik bijzonder 🤔 , trouwens ook die handschakeling😳
 
Altijd even alles goed checken bij zo'n aanbieding , aangezien de teller weer op 0 springt O-)
 
Hallo allemaal, een aantal jaartjes terug heb ik me kort op dit forum begeven. Ik had toen een rode steamer waar ik gek op was. Ik heb deze motor na een paar jaar verkocht en kreeg hier spijt van. Het bleef knagen en voilà... er staat nu een blauwe steamer in de schuur (moet wel wennen aan dat blauw). Echter tijdens een stukje toeren eind vorige week stond ik plots stil langs de A27. Aan de brandstof kon de oorzaak mi. niet liggen en verder geen idee wat er aan de hand kon zijn. Twee motor onderhoudsbedrijven gebeld welke geen tijd voor mij hadden ivm. vakantie en drukte. Van mogelijke reparatie was bij geen van hen de eerste maand al helemaal geen sprake. Ten einde raad m-forum lid Hans D. gebeld voor advies, resultaat; sympathiek gesprek, zunderregelspule besteld bij Tigerparts BRD en de motor loopt sinds vandaag weer als een zonnetje. Zelfs ik met met mijn twee linker handen kreeg het ding easy gemonteerd. Na inmiddels eea. op dit forum te hebben gelezen zie ik dat de tip van Aussie-Tiger aan Jurnske wel eens een schot in de roos kan zijn. Bijgesloten twee foto's betreffende de zunderregelspule.

IMG_3559.JPGTPVL16700.jpg en natuurlijk vriendelijke groeten aan allemaal
 
Top dat het waarschijnlijk gelukt is PomPom ! En helemaal geweldig dat jet terug bent op de T400 :]
 
Nou, het heeft even geduurd (veel meer dan een jaar) en een hele hoop gezeur verder maar de Tiger is weer op de weg! Nu een paar kleine ritjes gemaakt om weer wat vertrouwen te krijgen en morgen eens een ritje vanaf Houten naar Alphen. Hij rijdt weer heerlijk al zijn er nog steeds een aantal punten die aangepakt moeten/kunnen worden.

Van de week het beestje ook maar eens gewassen en gelijk de ketting gereinigd en gesmeerd. Dat was schijnbaar ook wel nodig, het achterwiel kan blijkbaar wel gewoon ronddraaien als je er met je hand aan draait...

Ik zal binnenkort eens wat meer foto's maken voor voor nu staat het beestje er zo bij. Blijft een mooi ding om te zien.

Image 2019-08-30 13.39.21.jpg
 
Vandaag nog 95km gereden en ging allemaal prima, rijdt nog steeds goed maar het zadel gaat na een half uurtje toch wat oncomfortabel zitten. Hebben jullie daar geen last van?

Bij het omdoen van de hoes later op de avond viel ook plotseling een RAW eraf...Kan het nog wel even vastzetten met een tiewrap maar de plastic stang lijkt gebroken te zijn. Misschien dat er vandaag iemand in de stad tegenaan is gekomen ofzo.
Dient uiteindelijk wel vervangen te worden natuurlijk. Dan gelijk maar eens gaan nadenken of ik originele lichten terug wil of dat ik toch maar eens ga kijken naar LED verlichting.Wat zeggen jullie?

Nu ik toch bezig ben met vragen stellen. Hebben jullie ook zoveel last van roest op de spaken en dan voornamelijk op de nippels aan de velg? Zo ja, wat doen jullie daarmee? Laten zitten? Staalborstel ertegen en zwartspuiten?

En dan de laatste. Het kuipruitje is wat aan de kleine kant, de luchtstroom komt nu precies onder mijn helm wat voor wat extra geluid zorgt. Ik heb een beetje rondgekeken maar nog niet echt een ruitje gezien dat er ook een beetje aardig uitziet. Suggesties voor een beetje degelijke ruit?
 
Ik heb nieuwe vulling gemaakt in mijn zadel, daar kan ik wel ff mee sturen, de originele knipperlichten zijn schaars, ik heb nu er 1 opzitten van de Honda Dominator, die zijn hetzelfde, ik heb nog wel het "steeltje" voor je , het glaasje heb ikzelf gebruikt.
En voor het windscherm gedoe, dat is heel erg persoonlijk, ik zelf heb van plastik een lager ruitje gemaakt zodat ik helemaal in de wind zit met de helm, maar als je Duits een beetje bruikbaar is moet je hier maar eens zoeken Technik Tiger 900 (Bj.93-98)
En anders de Engelse site, er wordt veel aan gewerkt, maar een Honda Goldwing wordt het zelden 😁
 
Mijn Duits is vrij beroerd maar met de ingebouwde vertaler van Google Chrome kom ik een heel eind. Ik zal er binnenkort eens doorheen gaan.
Steeltje is juist hetgeen dat is gebroken dus ik stuur je even een PB!
 
[
Vandaag nog 95km gereden en ging allemaal prima, rijdt nog steeds goed maar het zadel gaat na een half uurtje toch wat oncomfortabel zitten. Hebben jullie daar geen last van?

Bij het omdoen van de hoes later op de avond viel ook plotseling een RAW eraf...Kan het nog wel even vastzetten met een tiewrap maar de plastic stang lijkt gebroken te zijn. Misschien dat er vandaag iemand in de stad tegenaan is gekomen ofzo.
Dient uiteindelijk wel vervangen te worden natuurlijk. Dan gelijk maar eens gaan nadenken of ik originele lichten terug wil of dat ik toch maar eens ga kijken naar LED verlichting.Wat zeggen jullie?

Nu ik toch bezig ben met vragen stellen. Hebben jullie ook zoveel last van roest op de spaken en dan voornamelijk op de nippels aan de velg? Zo ja, wat doen jullie daarmee? Laten zitten? Staalborstel ertegen en zwartspuiten?

En dan de laatste. Het kuipruitje is wat aan de kleine kant, de luchtstroom komt nu precies onder mijn helm wat voor wat extra geluid zorgt. Ik heb een beetje rondgekeken maar nog niet echt een ruitje gezien dat er ook een beetje aardig uitziet. Suggesties voor een beetje degelijke ruit?

Mooie tijger en dat zhw vlakbij ... reed een poosje terug nog over de geinige bochten van rondweg.
Hoewel ik beslist nog een "rookie" ben met en op de T400 toch een reactie mz.

Ik vind het zadel ook niet alles, zoek me daarom suf naar een gebruikt "comfort" zadel of id. Het op nieuw laten bekleden en aanpassen van het zadel is ook een optie zoals hier; http://www.topsellerie.com/@EN-FR/triumph-tiger-900-1993-1998_232.html. Is mij te prijzig.

Andere knipper lampen? daar ben ik ook nog niet uit. Ik vind de originele aan de ene kant lomp maar van de andere kant ook wel weer heel gepast, lastig.
Heb inmiddels begrepen dat de kleinere lampen van de Tiger 955 probleemloos over te zetten zijn. Betreffende LED; hierover wordt beweerd dat de interne weerstand van deze lampen lager is dan die van de originele waardoor zonder elektronische aanpassing een ongewenste knipperfrequentie is te verwachten. Zou hier nog even goede info over vragen alvorens deze te plaatsen.

Ruit; heb geen ervaring met een andere ruit, ik temper het geluid met oordopjes. Roest; heb hier geen last van maar zou Belgom en Blue-job niet overslaan.

Veel plezier en wellicht tot ziens!
 
Voor je zadel kijk hier eens, Homepagina - Kommer Motors , aardige vent , goed en niet te duur.
En het rijden met de 900 vraagt idd wat gewenning, ik ben bij nieuwe banden een maand van de leg 😁 , gewoon veel rijden helpt prima.
Er is zeker mooier, sneller en moderner te koop, maar ik blijf maar lekker hierop rond tuffen, want er zit voor mij genoeg pit in, hij lacht om verkeersdrempels, en je hebt echt een unieke motor, je ziet ze echt zelden rijden. Ik heb mijn stuur 4 cm verhoogt en het zadel 4 cm opgevuld, om mijn kniehoek wat beter te krijgen, ook heb ik de rubbers van de stepjes gehaald. Nou zit ik met de helm lekker in de wind, geen turbulentie en met oordopjes lekker rustig, en geen afknelling in de knieholtes.
Maar we spreken gauw af bij Blom, misschien komen er nog wel meer 900 ff kijken dan.
Gr Hans
 
Voor je zadel kijk hier eens, Homepagina - Kommer Motors , aardige vent , goed en niet te duur.
En het rijden met de 900 vraagt idd wat gewenning, ik ben bij nieuwe banden een maand van de leg 😁 , gewoon veel rijden helpt prima.
Er is zeker mooier, sneller en moderner te koop, maar ik blijf maar lekker hierop rond tuffen, want er zit voor mij genoeg pit in, hij lacht om verkeersdrempels, en je hebt echt een unieke motor, je ziet ze echt zelden rijden. Ik heb mijn stuur 4 cm verhoogt en het zadel 4 cm opgevuld, om mijn kniehoek wat beter te krijgen, ook heb ik de rubbers van de stepjes gehaald. Nou zit ik met de helm lekker in de wind, geen turbulentie en met oordopjes lekker rustig, en geen afknelling in de knieholtes.
Maar we spreken gauw af bij Blom, misschien komen er nog wel meer 900 ff kijken dan.
Gr Hans
Kom ook graag kijken en kennis maken :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan