Triumph 900 T400 "Steamer"

28 sept 11u bakkie doen bij Blom Leusden? Mits het niet met bakken uit de lucht komt.
image.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag 28 september elkaar treffen bij Blom goed ide :]
Rondje leuk sturen erna voor de liefhebbers lijkt mij ook wel wat
 
Laatst bewerkt:
Voor Aeschere; ik heb dit ruitje wat op marktplaats staat erop , en bevalt mij goed ook optisch mooi. Als je dit in tikt op MP dan zie je het.

Triumph Tiger 900 Kuipruit 1993 - 1998 #201199828
 
Klinkt als een goed plan maar ik ben dan wel wat later i.v.m. wat verplichtingen in de ochtend. Ik verwacht er zo 11.30 - 12.00 te zijn.

@pompom Waar kom jij zelf vandaan dan? Ik heb nog niet eerder een steamer in de buurt zien rijden.
 
Intiem gezellig samenkomen :Y even lekker bij kletsen, en daar is het museum van Hans Blom uitermate geschikt voor, bakje koffie erbij, wat wil je nog meer.
We zijn wel eens met meer geweest, mijn maatje vroeg al of er genoeg verkeersregelaars waren *O*., maar toch even bijpraten en tot de conclusie gekomen dat we maar eens een dagje moesten plannen met een ritje en evt een hapje volgend jaar maar dan wat verder vooruit plannen.
Jerome en Paul bedankt

20190928_121211.jpg
 
Vond het top Hans! Veel gehoord waar ik van kon leren en gezellige meeting. Zou op de terugweg met Paul stukje mee rijden om in Zeist af te zwaaien maar boog eerder af om mogelijk forse bui op de route te ontwijken. Resultaat; alsnog zeiknat thuis 💦 haha, mijn meteo kennis liet te wensen over en euuu was goede ervaring voor mijn brommer wordt ie ook eens nat! Hoop dat jij en Paul droger zijn overgekomen. Mannen bedankt voor de gezelligheid! :W
 
Beetje late reactie maar ik vond het leuk :)
Toch apart om dezelfde motor in toch allemaal verschillende uitvoeringen te zien. Nu maar eens op zoek naar een passende RAW. Ze bungelden bij terugkomst allebei aan een draadje :(

Droog overkomen zat er helaas ook niet in. Wel direct gemerkt dat ook deze broek niet waterdicht is in het kruis. Mocht ik thuis weer uitleggen...
 
Nieuw achterbandje erom gevochten, zie dat mijn achterremschijf wel heel erg aan zijn/haar einde is.
Iemand een idee waar ik nieuw of 2e hands voor weinig zo'n stuk ijzer vind? Met nadruk op " voor weinig" 😁
 

Bijlagen

  • IMG-20191113-WA0002.jpeg
    IMG-20191113-WA0002.jpeg
    90,6 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
TigerAntequera.jpg


Als niemand dan gaat offer ik me wel weer op 8-) Mooi stadje Antequera. Was toevallig een rally met oude Ferrari's aan de gang. Ik weet het, ik ben een zondagskind (nou ja kind ...)

Nieuw Renthal stuurtje gemonteerd, dat originele stuur vind ik r*k qua vorm. Verademing. Wel wat breder, voelt in het begin wat nerveus aan in combinatie met dat kleine voorwiel. Maar het went snel.
 
Laatst bewerkt:
Heb de verhalen "live" gehoord van Supertanker.... Kon er helaas niet bij zijn dit keer maar het blijft prachtig daar !
 
Kreeg deze in de bus, zondag 15 dec 11.00u tot 16.00 u
hoop dat het een beetje weer is, heb die dag ff geen auto 😂
20191130_162915.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey ik kom ook even weer buurten na weer een lange tijd. Bijna 4 maanden niet gereden vanwege een nieuwe baan en het kapotdraaien van een remblok geleiderpin afgelopen zomer. (Reparatie-uitstel-gedrag....) Ook de aanschaf van een leuke snelle hot hatch zorgde ervoor dat ik even geen zin had in the steamer. Met twee weken vakantie toch weer begonnen met sleutelen en bij tigerparts.de onderdelen besteld. Na geduld, uitboren en een tapsetje verder te zijn, heb ik alle drie de klauwen kunnen aanpakken. Verse keringen erin en alles weer helemaal schoongemaakt. Ergens deze week de voorklauwen monteren, carb-blok rubbers vervangen en de master cillinder vernieuwen. Dan kan ik eindelijk weer lekker steamen.

dsc_0937-jpg.1455629

DSC_0941.JPG

Ja die blokken zijn reeds vervangen ;)
 

Bijlagen

  • DSC_0937.JPG
    DSC_0937.JPG
    169,8 KB · Weergaven: 50
Soms duurt het even om weer sleutelzin te krijgen, maar als je eenmaal begint, kacheltje aan, muziekje erbij en het lukt allemaal ,is wel een Zen momentje.😂
Heb je ook remzuigervet gebruikt ? heb je makkelijker remdruk straks😁
 
(Reparatie-uitstel-gedrag....) Ook de aanschaf van een leuke snelle hot hatch zorgde ervoor dat ik even geen zin had in the steamer.
LOL, bekend gevoel. De Tiger 800XC stond aan de kant met een probleem met de schakel-as en ik was aan het wachten op onderdelen. Dus intussen een Mini Cooper S met JCW onderdelen en ongeveer 220pk gekocht... Dan stap je toch minder snel op de motor als het koud is. ;)

Succes met in elkaar zetten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan