Triumph 900 T400 "Steamer"

Voor de liefhebber te koop. Speciale prijs voor dit forum is 200 euro
Degelijke set van Hepco en Becker speciaal voor Tiger 900 T400
Met sleutels en bevestigings beugels en materiaal

Liefst ophalen omgeving Amsterdam

Koffers1.jpg
 
Setje zo goed als nieuwe BOS dempers voor de T400 met DB killer
Niet meer te koop en deze voor minder dan de helft van de toenmalige nieuwprijs = 300 euro
 

Bijlagen

  • Bos1.jpg
    Bos1.jpg
    127,9 KB · Weergaven: 9
Slip-on? Waar worden ze gemonteerd op de originele uitlaat? Net onder het plastic stuk met al die gaatjes erin? Of lager?

Ook op te halen omgeving Amsterdam?

Zadel toevallig tekoop? ;)
 
Juist omgeving Amsterdam :-) Komen op de originele uitlaat. en hebben dezelfde vorm als het origineel.
 
Moet de Tiger weer openmaken, blijkbaar is de cylinderbus ontvetten met wasbenzine niet voldoende😭
Moet met thinner gebeuren, de spullen in huis , dus de komende dagen maar weer eens wat sleutelen, het mooie weerkomt eraan dus werk aan de winkel. 💪💪💪
 
Voor de liefhebber te koop. Speciale prijs voor dit forum is 200 euro
Degelijke set van Hepco en Becker speciaal voor Tiger 900 T400
Met sleutels en bevestigings beugels en materiaal

Liefst ophalen omgeving Amsterdam

Bekijk bijlage 1472494
Mooi setje, voor een hele nette prijs.👍
Mocht het hier rustig blijven , misschien hier animo 😁
 
Zo , de zooi ligt weer uit elkaar, daar word ik handig in, behalve het in 1 keer goed repareren☹
Kijk ik nou tegen een boel kool aan en uitlatkleppen die heet zijn geworden?
Het lijkt op een arm mengsel, maar ik heb 8 jaar geleden aan de mengselschroef gezeten, een tip van het Engelse forum , blijkbaar olie verbruik, klepsteelrubbers vervangen en cylinder honen en nieuwe zuigerveren.
Edoch hij gebruikt geen druppel olie de afgelopen 5k en rookg niet en stinkt niet naar olie volgens mijn achtervolgers.
Ik tank gewoon de euro 95 E10 zou dat dan zo'n slechte invloed op de verbranding hebben?
Ik moet nog met de kop naar de motorwinkel en daar eens een licht overlaten schijnen, maar wat denken jullie?
20200315_140859_copy_1728x2304.jpg
20200315_140846_copy_1728x1296.jpg
 
Zo , de zooi ligt weer uit elkaar, daar word ik handig in, behalve het in 1 keer goed repareren☹
Kijk ik nou tegen een boel kool aan en uitlatkleppen die heet zijn geworden?
Het lijkt op een arm mengsel, maar ik heb 8 jaar geleden aan de mengselschroef gezeten, een tip van het Engelse forum , blijkbaar olie verbruik, klepsteelrubbers vervangen en cylinder honen en nieuwe zuigerveren.
Edoch hij gebruikt geen druppel olie de afgelopen 5k en rookg niet en stinkt niet naar olie volgens mijn achtervolgers.
Ik tank gewoon de euro 95 E10 zou dat dan zo'n slechte invloed op de verbranding hebben?
Ik moet nog met de kop naar de motorwinkel en daar eens een licht overlaten schijnen, maar wat denken jullie?
Bekijk bijlage 1474398Bekijk bijlage 1474399
Ik weet niet hoe ze er uit zagen toen je ze de eerste keer hebt open gemaakt, maar zou het geen lekkage van de cilinderbussen kunnen zijn, zodat er koelvloeistof in de verbrandingsruimte terecht is gekomen?
Olieverbruik zou kunnen maar dan had je dat vóór de klus ook moeten hebben.
 
De cylinderbussensetting heb vetvrij gemaakt met wasbenzine, dat blijkt niet genoeg te zijn . Dus die zijn in mijn ogen ook de boosdoener, deze keer thinner dan maar dat zou het water probleem moeten oplossen.
En hij heeft nooit een druppel olie gebruikt dus zodoende is die koolafzetting een beetje het raadsel.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even gemist wat je probleem ook weer was Hans maar als-ie goed loopt en geen olie gebruikt zou ik m niet eens open gehaald hebben. Die witte kleppen lijken inderdaad op arm(-achtig) mengsel maar ach lekker belangrijk. Kleppen verbranden niet zomaar. Ik zeg: dichtmaken en lekker rijden.
 
Ik heb even gemist wat je probleem ook weer was Hans maar als-ie goed loopt en geen olie gebruikt zou ik m niet eens open gehaald hebben. Die witte kleppen lijken inderdaad op arm(-achtig) mengsel maar ach lekker belangrijk. Kleppen verbranden niet zomaar. Ik zeg: dichtmaken en lekker rijden.
Hij/zij lekte water langs de cylinderbussen ☹
die koolzooi kwam ik tegen toen de kop eraf moest 😁 hij liep als de brandweer dus ik keek er niet naar uit om de binnenkant te bekijken
Maar ik moet weer ff zin maken, de motortripjes komen wel even serieus in de knel dus ik moet me weer motiveren om de boel weer in elkaar te schroeven🤣
 
Had eerder aangegeven dat ik nog de carburateurs wilde synchroniseren dus van de corona maatregelen gebruik gemaakt. Natuurlijk ging het allemaal niet vanzelf... De vacuüm meters die ik had gekocht hadden geen ingebouwde demping. Dus de wijzernaald stuiterde alle kanten op met als gevolg dat er twee van de drie de naald van de as draaide.8)7 Moest ik dus eerst de meters weer repareren en een demping oplossing bedenken. Anyways, het is uiteindelijk gelukt en de Tiger loopt aanzienlijk soepeler. Alleen toch nog een dipje ergens rond de 2500-3500 rpm. Dus een andere keer de pilot schoonmaken....
DSC_1331.JPG

DSC_1329.JPG
 
Kijk, daar wordt gewerkt, ik zou de gok wagen Vpower te tanken of er een carbreiniger in te gooien, misschien lost het probleem op zonder de boel uit elkaar te halen.
 
Goed bezig!

Heeft trouwens wel wat dat de koplamp fairing er niet op zit. Beetje naked looks.


Wat betreft mijn carbs, ik heb een tijdje terug al flesjes in de tank gedaan. Niet echt spectaculaire verschillen. Ben daarom bang dat echt de carbs er af moeten.
 
Carbs is wel een ding blijkbaar, ik heb al 10 jaar nooit problemen gehad, nou staat hij nooit langer als een maand stil, dat zal helpen.
En dat naked vind ik ook welwat, maar eens snuffelen naar een mooie grote ronde koplamp, en daar het teller spul anders rangschikken.
Misschien wat Trident spullen scoren .
Triumph-Trident-900-93-2.jpg


Een Trident met 25cm veerweg 🤣
 
Vanaf volgend weekend heb ik deze mooieT400 te koop.Een hele nette 98'er met goede banden en ketting. Extra's middenbok. valbeugels, 12 v aansluiting en mistlampen en beter stuur. Omdat hij ook nog gekeurd moet worden (komt uit EU Duitsland) hoef ik niet de hoofdprijs namelijk 2200 euro. Dus als je iemand weet ?
 

Bijlagen

  • T400.jpg
    T400.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 11
Had eerder aangegeven dat ik nog de carburateurs wilde synchroniseren dus van de corona maatregelen gebruik gemaakt. Natuurlijk ging het allemaal niet vanzelf... De vacuüm meters die ik had gekocht hadden geen ingebouwde demping. Dus de wijzernaald stuiterde alle kanten op met als gevolg dat er twee van de drie de naald van de as draaide.8)7 Moest ik dus eerst de meters weer repareren en een demping oplossing bedenken. Anyways, het is uiteindelijk gelukt en de Tiger loopt aanzienlijk soepeler. Alleen toch nog een dipje ergens rond de 2500-3500 rpm. Dus een andere keer de pilot schoonmaken....Bekijk bijlage 1477645
Bekijk bijlage 1477647

Dat dempen van die metertjes doe je in dat geval toch door de slangen een beetje dicht te knijpen tot de wijzers rustiger worden? Kan ik me herinneren van zo'n set die ik vroeger had.
 
@Aussie-Tiger
Dat is echt een beauty deze Tiger! Zeer mooi.

@SuperTanker
Ja klopt helemaal. Demping wordt gedaan door het lumen te verkleinen van de slangentjes. Ik heb het dus opgelost door de slangen te klemmen op een stuk hout met een profieltje en 3 schroeven. Het is dan even goed de demping afstellen met het aandraaien van de schroeven. Je wilt namelijk stabiele naalden maar ze moeten aan de andere kant ook weer genoeg blootgesteld worden aan het vacuum zodat nog kunnen bewegen.



Hebben jullie overigens die veelbesproken uitzending gezien met Eric van Lent en teruggedraaide km-standen? Van Lent had ook een interessante t400 staan in zijn werkplaats.
 
Terug
Bovenaan Onderaan