Heeft iemand ervaring met deze motor? Wegens het 100-jarig bestaan van Triumph (met een aardig aantal jaren van niet-bestaan ertussendoor, maar goed) zijn ze nl. in de aanbieding, van 14.590 euro voor 12690 euro. Al geldt dit niet voor de Centennial-uitvoering die juist is gemaakt ter ere van het 100-jarig bestaan van Triumph...
Maar goed, je hoeft hem pas na 12 maanden te betalen (PrimeLine). Of de voorwaarden van het 12 maanden uitgestelde betaling wel je van het zijn weet ik niet (iemand?) maar ik vind het geluid van die driecilinders wel zo ongeveer het mooiste motorgeluid wat ik gehoord heb. Mooier dan een viercilinder, mooier dan een tweecilinder (of het nu een Ducati is of niet, en nee, H-D's tellen niet mee want dit is het sportforum).
Ik kan er niet zoveel van terugvinden op internet of in de "jaarboeken", maar er wordt gezegd dat het niet echt een concurrent is van de Blade e.d. Ook is hij niet terug te vinden in de supersporttesten van b.v. KicXstart, Motor e.d. Nu kom ik van een RF900R af en dat is ook niet echt een concurrent van de R1 et al, maar dat is op zich niet erg, ik rijdt zelden op het circuit en des te vaker op straat. (duh) Een klein citaat van Motorcyclenews:
Zijn smoel vind ik niet je van het maar daar valt makkelijker iets aan te doen dan aan b.v. het blok of het rijwielgedeelte. En natuurlijk ga ik er geen Metzelers onder zetten
Maar goed, je hoeft hem pas na 12 maanden te betalen (PrimeLine). Of de voorwaarden van het 12 maanden uitgestelde betaling wel je van het zijn weet ik niet (iemand?) maar ik vind het geluid van die driecilinders wel zo ongeveer het mooiste motorgeluid wat ik gehoord heb. Mooier dan een viercilinder, mooier dan een tweecilinder (of het nu een Ducati is of niet, en nee, H-D's tellen niet mee want dit is het sportforum).
Ik kan er niet zoveel van terugvinden op internet of in de "jaarboeken", maar er wordt gezegd dat het niet echt een concurrent is van de Blade e.d. Ook is hij niet terug te vinden in de supersporttesten van b.v. KicXstart, Motor e.d. Nu kom ik van een RF900R af en dat is ook niet echt een concurrent van de R1 et al, maar dat is op zich niet erg, ik rijdt zelden op het circuit en des te vaker op straat. (duh) Een klein citaat van Motorcyclenews:
Ok, da's alvast wat, maar hebben jullie ook nog op-/aanmerkingen over b.v. de inspuiting (niet het sterkste punt van de TT600, maar hoe goed of slecht is het op de Daytona?), de betrouwbaarheid (het is tenslotte Engels, maar echt slecht kan het ook niet meer zijn en bovendien, ik heb ook een tijdje geflirt met een Aprilia en da's Italiaans! )Think sporty, think uncomfortable? Not with the Daytona. This isn?t going to be getting down and cutting hard with the likes of the new Honda FireBlade on a track day, but in the real world it?s going to be right there with it.
Zijn smoel vind ik niet je van het maar daar valt makkelijker iets aan te doen dan aan b.v. het blok of het rijwielgedeelte. En natuurlijk ga ik er geen Metzelers onder zetten