Triumph 955i rs bj 2000 smoort

morris minor

Rookie
1 mrt 2017
7
3
Mijn triumph 955 i rs van bj 2000 loopt op hoge toeren stationair. En als je dan gas geeft smoort hij. Blok loopt mooi en als je wat melkt, dan loopt
Hij ook op hoge toeren mooi. In de vrij wel te verstaan. Vrijwel alles gedaan. Andere ecu, 2x, pomp, filter, injectoren professioneel laten reinigen, benzineleidingen, benzinepomp werkt goed. Nieuwe benzine natuurlijk, nieuwe accu, verder is alles orgineel. Uitlaat ook. Heb ook al nieuwe achterband, maar dat deed ook niks, behalve dan aan mijn portemonnee. Ook al twee keer uitgelezen. Enig idee?
 
Hoge toeren bij stationair duidt op een luchtlek in het inlaatraject. Tenzij je ergena anders aan hebt gezten. Klopt met het melken: extra brandstof.
In de howto staat volgens mij hoe je luchtlek/valse lucht kunt controleren.
 
Bedankt voor het meedenken. Maar we hebben de rubbers vervangen. Alles losgehad . En als je de handen voor de inlaat houd, dan slaat hij af. Ik heb net nog een gasklepsensor besteld. Anders zou ik het niet weten.
 
Dat is ook al nagekeken. Laatste updat was, dat als je de gasklepsensor los haalt tijdens het lopen van de motor, hij bijna
Stationair liep en beter opnam. Vandaar de aankoop van een nieuwe gasklepsensor.
Zodra die gemonteerd is, dan laat ik weten wat het resultaat is.
 
Ik weet natuurlijk niet wie er de reparaties uitvoert, maar een basis kleppenstellen en synchroniseren dient natuurlijk wel eerst gedaan te worden. Verder, sinds wanneer zijn de klachten? Wat je nu doet is proberen raak te schieten met nieuwe onderdelen, en onderdelen uitwisselen. Ik lees er niet echt een duidelijke diagnose uit. Waar lees je de motor mee uit? Want dan zie je ook gelijk alle relevante waarden, en kun je je een beter beeld vormen.
 
Ik weet natuurlijk niet wie er de reparaties uitvoert, maar een basis kleppenstellen en synchroniseren dient natuurlijk wel eerst gedaan te worden. Verder, sinds wanneer zijn de klachten? Wat je nu doet is proberen raak te schieten met nieuwe onderdelen, en onderdelen uitwisselen. Ik lees er niet echt een duidelijke diagnose uit. Waar lees je de motor mee uit? Want dan zie je ook gelijk alle relevante waarden, en kun je je een beter beeld vormen.

Ik weet niet of deze motorfiets veel verschilt met die van mijn zwager (2005), maar die moet je synroniseren terwijl ie aan de laptop hangt.
Als doe het zelver zal synchroniseren dan niet eenvoudig zijn.
 
Dat is ook al nagekeken. Laatste updat was, dat als je de gasklepsensor los haalt tijdens het lopen van de motor, hij bijna
Stationair liep en beter opnam
. Vandaar de aankoop van een nieuwe gasklepsensor.
Zodra die gemonteerd is, dan laat ik weten wat het resultaat is.

Na zo'n constatering kan ik me voorstellen dat je het in die sensor zoekt, en misschien nog een grote kans maakt ook. Sensoren kunnen fouten geven, maar tegelijk niet "duidelijk" stuk zijn. Heel vervelend.
Tijdens race weekenden heb ik meegemaakt dat een R6 een beetje vreemd stationair liep, stationair stond uiteraard hoog afgesteld. Maar als je goed luisterde en voelde aan de motor, liep de R6 niet zuiver. Later die dag tijdens trainingen, viel de motor gewoon echt uit in een bocht. Meer dan 1x dus serieus probleem voor de wedstrijd. Motor nog snel savonds op een testbank gezet maar niks te vinden. Uiteindelijk snachts de krukas positie sensor, nokkenas sensor en de gasklepsensoren gewisseld. Echt tijd om een duidelijke diagnose te stellen was op. Met de nieuwe sensoren klonk de motor stationair al feilloos. En in de wedstrijd gaf de R6 geen klap meer verkeerd:t
Andere x tijdens een wedstrijd in Duitsland met een BMW 1000rr. Volgens de eigenaar hobby coureur, reageerde hij stationair niet goed op het gas. En tijdens trainingen viel de BMW 2x uit in een bocht. Gasklepsensor voor de man verwijdert en droog gemaakt, deze zat vol benzine maar of dit echt het probleem was??... Ergens een O-ringetje vandaan getoverd die beter afsloot. En de man heeft vervolgens zijn wedstrijden zonder problemen uit kunnen rijden.???:?
Ik gokte zelf eerlijk gezegd niet dat het daarmee opgelost was, maar voor ff wel blijkbaar!:t

Maar ik ben het wel met @beemerracer eens je kan wel alles gaan vervangen maar bij het begin beginnen is beter. De verhalen hierboven zijn noodgrepen uit tijdsnood die per ongeluk goed uitpakte.
Misschien heb je er wat aan met zoeken.:)
 
Rinus, van wie ben jij eigenlijk het stoere alter ego ? of durf je dat niet onder je gewone user naam ?

https://www.motor-forum.nl/search/251898/

Geen idee wie of wat je bedoelt janbros...
Jij linkt nu iets wat ook niet te vinden is op het forum als ik er op klik ,het zal wel.
Boos ik begin over de ecu,
Die vervang je toch als die stuk, is maar blijkbaar was die heel als ik zo lees wat topic starter allemaal al vervangen heeft.
En laat in de waan over mijn naam..of wat je nu weer verzint voor onzin... ,
Gelukkig weten anderen dat ik rinus heet en dat blijft zo tot ik van de aarde verdwijn,
Dat jij iets anders van brouwt jouw ding.
Succes ermee met je hersenspinsels,
Fijne avond .
 
Ik weet niet of deze motorfiets veel verschilt met die van mijn zwager (2005), maar die moet je synroniseren terwijl ie aan de laptop hangt.
Als doe het zelver zal synchroniseren dan niet eenvoudig zijn.

Volgens mij is dat juist bij Triumph net als KTM en BMW??, juist als hobbyist heel erg goed te doen. Kwestie van een stekkertje kopen en een programma downloaden.
 
deze motor hoeft niet aan de computer om te synchroniseren.
en bij stationair toerental horen de gaskleppen zo goed als dicht te staan.
aanvoer van lucht bij stationair word geregeld door het aparte stappenmotortje wat aan de vacuumslangen zit.
ook het stationaire toerental word hiermee geregeld.
 
deze motor hoeft niet aan de computer om te synchroniseren.
en bij stationair toerental horen de gaskleppen zo goed als dicht te staan.
aanvoer van lucht bij stationair word geregeld door het aparte stappenmotortje wat aan de vacuumslangen zit.
ook het stationaire toerental word hiermee geregeld.

Aha, net zoals bij mijn Tuono?,
Zou het zo kunnen zijn dat dan die vervuilt is, dit heb ik bij de Tuono ook gehad, kwestie van schoonmaken en het probleem was over.
De Tuono begon plots ook versneld stationair te lopen.
 
En bedankt allemaal voor het meedenken. Het waren uiteindelijk een aantal problemen, maar belangrijkste was inderdaad
De gasklepsensor. De tps. Maar ook het gasklephuis, waar de kleppen niet al te goed terugkwamen. Uit elkaar, schoonmaken enzo. Het was een motor uit engeland ( waar anders) en had hem zo gekocht. Dus moest echt alles nagekeken worden.
Maar we zijn er. Nu de rdw nog. Nogmaals bedankt.
 
En bedankt allemaal voor het meedenken. Het waren uiteindelijk een aantal problemen, maar belangrijkste was inderdaad
De gasklepsensor. De tps. Maar ook het gasklephuis, waar de kleppen niet al te goed terugkwamen. Uit elkaar, schoonmaken enzo. Het was een motor uit engeland ( waar anders) en had hem zo gekocht. Dus moest echt alles nagekeken worden.
Maar we zijn er. Nu de rdw nog. Nogmaals bedankt.
Dank voor het delen! Aangezien ik dezelfde motor heb, ben ik benieuwd naar de nitty gritty details van wat je precies hebt gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan