Triumph Bonneville topic

Haha die kant zat ik wel naarste kijken. Hoewel ik de 900 erg mooi vind vraag ik me af of die 1200 toch wat leuker is. Hetzelfde gewicht maar meer power. Hoewel de hoogte van de 900 beter aansluit bij mijn 166 cm
Ben eerst een ander huis aan het zoeken, huidige reeds verkocht dus eerst andere prioriteiten
Ha Kees, ik zou me niet heel druk maken om de hoogte, de 1200 voelt niet groot, ik ben zelf ook maar 174 op een goede dag en ik kan met vlakke voet bij de grond.
Ik zou lekker proefrijden, dan merk je snel de verschillen tussen de 900 en 1200.
Komend van de z900 ben ik bang dat je naar de 1200 neig. (power/koppel, remmen)

Maar misschien ga je wel rijden en mis je het scherpe van de Z wel.
Dan kan de Z900RS nog een optie zijn, dan heb je de Z maar dan met de looks van een modern classic. (prachtige fiets trouwens!!)
 
Vraagje, ik zie dat de T100 (en street/speedtwin900) en upgrade hebben gehad in 2021 oa van 55 naar 65 pk. Waar kan ik dat aan zien?? heb het idee dat er wel wat bouwjaar 2021 te koop staan dat het 2020 model (en dus 55pk) is
 
Vraagje, ik zie dat de T100 (en street/speedtwin900) en upgrade hebben gehad in 2021 oa van 55 naar 65 pk. Waar kan ik dat aan zien?? heb het idee dat er wel wat bouwjaar 2021 te koop staan dat het 2020 model (en dus 55pk) is
Als je het kenteken weet kan je het online checken bij rdw-ovi
 
Schermafbeelding 2023-06-13 om 20.50.56.png

Maarre... Dit is er eentje uit 2007. 50 kW = 68 PK, die heeft meer power dan de huidige?
 
Net terug van 3 dgn belgische ardennen met mijn vrouw achterop .
Koffertje speciaal voor dit tripje gemonteerd, er kan net genoeg in :) .
Ik heb deze bonneville nu ca 5 mnd maar hij bevalt prima voor dit soort touren .
Ben wel blij met de custom build yss schokbrekers want die originele zijn niet berekend op iets meer dan 200kg belasting.
Deze houden het prima
 

Bijlagen

  • IMG-20230816-WA0009.jpg
    IMG-20230816-WA0009.jpg
    205,3 KB · Weergaven: 4
  • IMG-20230816-WA0008.jpg
    IMG-20230816-WA0008.jpg
    187,7 KB · Weergaven: 4
Beste,
ik ben Michiel en ik overweeg een bonnie te kopen. ik zit alleen met een probleempje en dat is dat ik mijzelf een beetje te groot (lomp) vind voor een Bonni. Ik ben 1,87 en 105 kg. hoe lang zijn jullie?
gr
michiel
 
Beste,
ik ben Michiel en ik overweeg een bonnie te kopen. ik zit alleen met een probleempje en dat is dat ik mijzelf een beetje te groot (lomp) vind voor een Bonni. Ik ben 1,87 en 105 kg. hoe lang zijn jullie?
gr
michiel
Mijn partner had een bonnie, waar ik ook wel eens een rondje op maakte en zelfs incidenteel woon- werk mee reed toen ze dit niet meer kon, en met mijn 1,93 en (toen) 92 kg, vond ik t inderdaad een kleine fiets.
Door mijn lange benen kreeg ik na een half uurtje ook last van mijn heupen door de hoek die mijn bovenlichaam maakte.
Op zich reed t wel goed, laag zwaartepunt, power voldoende en kwam ook soepel vrij.
Lange proefrit maken kan je uitsluitsel geven.
 
Ik snap je wel, ik heb een Speed Twin en vind die met mijn 1.73 en 78kg al een klein fietsje.
Nu kom ik van een Street Triple R en daarvoor een Dorsoduro dus ik ben wel 'grote' fietsen gewend.

Persoonlijk kan ik je zeker aanbevelen om te gaan testrijden, en neem daar dan de tijd voor en rij ook eens een scrambler.
Maar ze zijn niet groot en in vergelijk is een z900rs bijvoorbeeld echt een stuk groter.

Wat rij je nu als ik zo vrij mag zijn?
 
Beste,
ik ben Michiel en ik overweeg een bonnie te kopen. ik zit alleen met een probleempje en dat is dat ik mijzelf een beetje te groot (lomp) vind voor een Bonni. Ik ben 1,87 en 105 kg. hoe lang zijn jullie?
gr
michiel
Hangt er ook van af over welke versie je praat. Oude luchtgekoelde, nieuwe t100, t120...
Ik heb een 2006 t100, met Burton DS003 zadel (2,5cm hoger) erop, omdat ik een slechte knie heb. Ben 182, redelijke lange benen, wel 20 kg lichter.
Heb een T120 gehad, denk stock iets meer knieruimte. Die heeft zeker genoeg vermogen.
Al rijden er op de oude modellen ook genoeg (Amerikanen) met passagier.
 
Ik snap je wel, ik heb een Speed Twin en vind die met mijn 1.73 en 78kg al een klein fietsje.
Nu kom ik van een Street Triple R en daarvoor een Dorsoduro dus ik ben wel 'grote' fietsen gewend.

Persoonlijk kan ik je zeker aanbevelen om te gaan testrijden, en neem daar dan de tijd voor en rij ook eens een scrambler.
Maar ze zijn niet groot en in vergelijk is een z900rs bijvoorbeeld echt een stuk groter.

Wat rij je nu als ik zo vrij mag zijn?
Ik rijd nu iets heel anders, een Yamaha tenere.
 
Beste,
ik ben Michiel en ik overweeg een bonnie te kopen. ik zit alleen met een probleempje en dat is dat ik mijzelf een beetje te groot (lomp) vind voor een Bonni. Ik ben 1,87 en 105 kg. hoe lang zijn jullie?
gr
michiel
Ik zou gewoon gaan proefrijden. Het hang volledig van je lichaamsbouw af. Denk aan lengte benen en bovenlichaam. Zelf rij ik met 1.88 en 90kg op een bonni bobber black. Prima te doen voor woon-werk. Een maatje die 2cm kleiner is, kan er niet fatsoenlijk op zitten. Heeft langere benen en daardoor opgevouwen.

Voor langere afstanden ben ik er inmiddels na een jaar of 4 a 5 er wel achter dat ik voor meer comfort wil gaan. Ergens dit jaar maar eens Tigers gaan proefrijden.
 
Vandaag de Triumph dealer bezocht en een ritje gemaakt op de Speedmaster en overlegd voor inruil van mijn Harley FB.
het gaat waarschijnlijk een Speedmaster worden, moet alleen even naar een andere Dealer want hier stond geen Bobber, en de looks vd bobber zijn mooier.
Ik wil de speedmaster dan aanpassen met een recht stuur, en de spiegels aan de endbars laten plaatsen. en wil even de "zitpositie" testen met een recht stuur
ben benieuwd of er gebruikers zijn die ook het stuur aangepast hebben, en hoe jullie het vinden.

Zo zou de Speedmaster gaan worden,

1710431893244.png
 
  • Leuk
Waarderingen: AAJB
Mijn 2008 (inj) Bonnie moet gaan, met tegenzin. Heb copd, ‘m uit de garage krijgen is me al teveel. Staat al twee zomers stil, heb m net vanmiddag voor het licht gehaald. Beetje oldstyle gemaakt, toerenteller erbij, ouwe buddy, oud achterspatbord met oud achterlichten kleine pinkers. Luidere pijpen. Ook bar-end mirrors. Net geen 25.000 km’s. Hardly run in for a not Meridan. Alleoriginele onderdelen erbij.
Prijsidee minstens 4 ruggen.
 

Bijlagen

  • IMG_2085.jpeg
    IMG_2085.jpeg
    113,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2086.jpeg
    IMG_2086.jpeg
    115,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2087.jpeg
    IMG_2087.jpeg
    114,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2088.jpeg
    IMG_2088.jpeg
    108,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2089.jpeg
    IMG_2089.jpeg
    96,2 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan