Triumph Bonneville topic

LuMbErJaCk

MF'er
13 mei 2010
53
10
Alkmaar
TBlogo.jpg


De roemruchte Triumph Bonneville verdient zeker een eigen topic op het MF, bij deze dus.
Dit topic is voor alle Bonnies die er ooit gemaakt zijn, we doen hier niet aan leeftijdsdiscriminatie :P

1958_Triumph_T120_Bonneville_right_side_small.jpg


2021-Triumph-T120-Black.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hier kan je de verzamelde linkies vinden die in dit topic genoemd zijn en meer, suggesties zijn welkom.
Links hieronder zijn geen garantie over de betrouwbaarheid van de shops, doe altijd je eigen onderzoek!

Triumph Nederland


Custom Parts EU

Custom Parts UK (hou rekening met eventuele invoerkosten)

Custom Parts USA (hou rekening met eventuele invoerkosten)

Triumph Dealers NL

 
Laatst bewerkt:
Op mijn vraag hier of er ergens een NL Bonneville forum is, bleek dat die erg karig zijn. En eigenlijk is het MF de plek waar de Bonneville een eigen hoekje verdient, vandaar dit topic.

Sinds vorige week heb ik pas een Bonneville, maar die wilde ik al sinds de middelbare school. Ik reed toen op de fiets in Alkmaar, ik weet nog precies waar het was, toen er een Bonnie voorbij kwam. Door het aanzwellende geluid draaide ik mijn hoofd om te zien wat het was en sindsdien ben ik verliefd op de Triumph Bonneville.
Nu Triumph sinds 2016 de 'Modern Classics' uitbracht begon het weer extra hard te kriebelen. Twee weken geleden een rondje gereden met mijn zoon op zijn Yamaha MT3 en ik op mijn Kawa ZX-10, die ik inmiddels verkocht heb, en dat was de druppel. Ik heb twee dagen last gehad van mijn nek en meteen de Kawa in de aanbieding gedaan.

Bij Triumph Groningen zag ik de Bonneville T120 Black staan voor een aantrekkelijke prijs. Hij is uit 2018 en had pas 8186 km gelopen.
Dat is hem dus geworden en vorige week zaterdag heb ik die na een proefrondje gekocht en terug naar Alkmaar gereden.
Wat rijdt dat fantastisch zeg, echt niet normaal zo smooth als alles werkt, stuurt, en bromt. Alsof deze motor speciaal voor mij gebouwd is 8-)
Ik wil er nog bar-end spiegels opzetten, die ik inmiddels besteld heb, want de originele waren verbogen door de vorige eigenaar waardoor het zicht slecht is en ik vind ze op de oren van Mickey Mouse lijken, maar dat is puur persoonlijke smaak natuurlijk.
Maar goed dit is hem dus:

IMG-20210306-WA0003.jpg


IMG_20210308_090229.jpg
 
Present, Bonneville America....
 

Bijlagen

  • 0A5AA300-DBC4-4A6F-BCA3-120657F7777A.jpeg
    0A5AA300-DBC4-4A6F-BCA3-120657F7777A.jpeg
    241,6 KB · Weergaven: 25
  • B32A0B28-CFBB-4D5A-87B4-52A1EBB6CA77.jpeg
    B32A0B28-CFBB-4D5A-87B4-52A1EBB6CA77.jpeg
    818,6 KB · Weergaven: 28
Ik heb mijn 2006 teruggekocht na 4 jaar afwezigheid.
Ik heb hem ondertussen wel al wat aangepast. (uilaat, stuur, pinkers, achtervering, zadel, tailtidy)
Had ik ook al gedaan voor ik hem verkocht. En nu terug. Kostenefficient is het niet, nee.
PS. dit forum bestaat ook, maar op leven na dood: Triumph Vlaanderen
 

Bijlagen

  • thumbnail (3).jpg
    thumbnail (3).jpg
    180,9 KB · Weergaven: 22
Ja prachtig, meer Bonnevilles op het MF! Ik zal ook even showen. Dit is mijn T100 uit 2008 (eerste reeks met benzine injectie). :]

IMG_20210220_160331.jpg

Aanpassingen: SW motech guards, King & Queen seat, Metzeler Tourance, Norman Hyde silencers (toga), fork gaiters, osco chain oiler. Binnenkort: footpeg lowering, handlebar risers, rear caliper relocator.
 
Foot peg lowering? Zijn je benen te lang? King&Queen is toch al hoger zadel of niet?
Ik heb een Burton zadel. Standaard zadel geeft me kniepijn.
Had vroeger het Scrambler zadel met rek. Was ook wat hoger en comfortabel.
 
Foot peg lowering? Zijn je benen te lang? King&Queen is toch al hoger zadel of niet?
Ik heb een Burton zadel. Standaard zadel geeft me kniepijn.
Had vroeger het Scrambler zadel met rek. Was ook wat hoger en comfortabel.
Ja klopt K&Q is hoger maar nog steeds niet hoog genoeg. Ik wil meer comfort hebben bij het staan, vandaar ook de risers. Scrambler zadel met rek heb ik ook maar op hoge snelheden of op lange ritten is K&Q echt vele malen fijner.

Ik zoek eigenlijk ook nog een guard voor de oil radiator, iemand daar suggesties voor?
 
Kippengaas? ;)
Ik heb momenteel een WestLandCustoms Harley Scrambler stuur geïnstalleerd.
Had er eerst een LSL flattracker stuur op en misschien plaats ik dat terug.
Ik heb wel een langer remkabel en andere voorrem.
De voorrem is misschien niet voor iedreen nodig, maar ik had toen ook een Duke 690 met echte remmen. En met de T100 stak ik bijna een keer achterin een auto door het verschil in remmen.
 
Leuk een bonneville forum! Sinds 2020 trotse eigenaar van een nieuwe Street Scrambler. Heb al de nodige aanpassingen gedaan, voor de eigen “touch”
 

Bijlagen

  • F94646AB-FAD3-4D08-8475-F6FC4CB8488F.jpeg
    F94646AB-FAD3-4D08-8475-F6FC4CB8488F.jpeg
    274,3 KB · Weergaven: 34
Hallo iedereen, ik vond dit forum via google en ik was meteen fan :) zelf heb ik mezelf sinds enkele maanden een Bonneville T120 Black aangeschaft. Dit ter vervanging van mijn Bonneville SE die nu te koop staat.
Groetjes vanuit België.
 
Laatst bewerkt:
Dag regiogenoot.
Maar een T100 SE bestaat niet hoor.
SE = gegoten wielen.
T100 = spaakwielen en toerenteller
Bonneville (voor SE tijdperk) = spaakwielen en geen toerenteller

Om het simplel te houden, er zijn nog verschillen (geweest).
 
In het weekend een paar accessoires gemonteerd op mijn T120.
  • Triumph bar-end spiegels ipv de originele Mickey Mouse oren die door de vorige eigenaar naar beneden waren gebogen. Na heetstoken had ik ze wel weer wat omhoog kunnen buigen, maar daar werden ze niet mooier van en het zicht was nog steeds mwah. Bovendien vind ik deze veel mooier 8-)
  • Telefoonhouder van Ali, voor mijn gevoel moet die links op het stuur, maar kon die eigenlijk alleen rechts op de plek waar de oude spiegel zat vanwege de verschillen in de handles. Met de telefoon in mijn jaszak had ik niet altijd een lekkere GPS-fix met Kurviger, dat was nu geen probleem meer. Het is niet echt fraai, maar wel functioneel dus.
  • Triumph beugelslot met op het blok gemonteerde opbergbeugel.
 

Bijlagen

  • IMG_20210319_172351.jpg
    IMG_20210319_172351.jpg
    235,9 KB · Weergaven: 51
  • IMG_20210319_172411.jpg
    IMG_20210319_172411.jpg
    146,1 KB · Weergaven: 52
  • IMG_20210319_172433.jpg
    IMG_20210319_172433.jpg
    147 KB · Weergaven: 52
Telefoon zou ik mbhv een Ram mount laag voor de klokken plaatsen.
Net zoals een GPS.
Die slotoplossing is wel mooi gevonden van Triumph.
 
Telefoon zou ik mbhv een Ram mount laag voor de klokken plaatsen.
Net zoals een GPS.
Ja klopt, de telefoon horizontaal op de plek die jij zegt is een stuk mooier. Zo'n Ram Mount is wel heel stevig wat ik ervan gelezen heb, maar ik zie die niet met een waterdicht hoesje. Zoiets als ik nu heb zou mooi zijn, en dan met een mount waarmee hij midden boven het stuur kan.

Vandaag weer wat accessoires toegevoegd van Ali. Een paar Triumph bordjes om de garage op te leuken, en een flyscreen, dat geeft hem een beetje café racer look vind ik zelf.
Het volgende (eerst weer even sparen) worden waarschijnlijk tassen, iets met een vintage look lijkt me mooi en het zou handig zijn als je ze er makkelijk af kan pakken zonder de buddy eraf te moeten halen. Maar dat is van later zorg...
 

Bijlagen

  • IMG_20210325_170751.jpg
    IMG_20210325_170751.jpg
    102,9 KB · Weergaven: 28
  • IMG_20210325_170825.jpg
    IMG_20210325_170825.jpg
    132,6 KB · Weergaven: 28
  • IMG_20210325_171428.jpg
    IMG_20210325_171428.jpg
    147,8 KB · Weergaven: 27
Merk je veel verschil met minder druk van wind etc met dat flyscreen? Ik ben er zelf niet zo'n fan van, maar als het iets van bescherming biedt dan misschien wel...

Kwa tassen heb ik zelf lang getwijfeld tussen twee soorten die ik bij de classic look van een Bonneville vond passen; Kriega Duo 28 en de SW-motech legend gear (zie foto's). De legend gear series hebben een variant die je op en af kan klikken van bijgeleverde beugels. Ik heb inmiddels de legend gear besteld omdat ik deze ook mooier vond (ook al kan er minder in dan bij de kriega's). In April komen ze binnen dan kan ik wel wat betere foto's posten.
 

Bijlagen

  • kriega-saddlebags-combo.jpg
    kriega-saddlebags-combo.jpg
    273,4 KB · Weergaven: 46
  • SW-Motech-IMG_1449.jpg
    SW-Motech-IMG_1449.jpg
    254,4 KB · Weergaven: 44
Ik heb nog geen meter gereden met dat flyscreen erop ;)
Zodra ik meer weet zal ik dat posten, maar ik verwacht niet dat het veel druk wegneemt.
Ik vind het gewoon mooi staan en wellicht scheelt het met dooie vliegjes tussen de tellers vandaan pulken.




Mijn zoon heeft in een motorzaak gewerkt en zei dat Hepco en Becker erg goed is met tassen.
Ik ben wel gecharmeerd van hun C-bow systeem, dan kan je ze er ook makkelijk vanaf halen en op slot zetten wanneer ze erop blijven.
Deze tassen lijken me erg mooi erbij, maar voorlopig eerst muntjes verzamelen en dan wil ik ze het liefst eerst nog 'live' zien voor ik ze koop.
Ben wel benieuwd naar jouw ervaring en foto's straks van de SW-Motech tassen, die zien er ook best mooi uit.
 
Hepco en Becker heb ik ook geïnstalleerd na lang twijfelen tussen SW Motech. Uiteindelijk voor Hepco gekozen, vanwege dat deze ook nog op slot gezet kan worden, plus de looks vond ik persoonlijk net wat meer “classic”.
Ben er verder tevreden over, tas is niet mega ruim maar prima voor een korte trip.
 

Bijlagen

  • C5CA60A8-848F-4719-A56A-54EAC34D4B66.jpeg
    C5CA60A8-848F-4719-A56A-54EAC34D4B66.jpeg
    424,9 KB · Weergaven: 36
Schermpjes, met nadruk op 'jes' doen vrij weining. Beste geval een beetje druk van je borstkas. Maar daar wen je na 3 keer autostrade rijden ook aan.

Tassen. Er blijft altijd een beugel achter, de ene al wat lelijker dan de andere. Op de XSR heb ik SwMotech blaze, maar die bestaan niet voor de Bonneville denk ik. C-bow werkt goed, maar lelijk beugel. De Legends iets minder opvallende beugel. De zeldzame keren dat ik op de Bonneville bagage nodig had was het met een goedkope zadeltas van Louis en een drybag.
 
Heeft er iemand toevallig tips/ervaringen voor webshops die originele Triumph onderdelen leveren vanuit de EU? Onlangs heb ik wat dingen besteld uit het VK, echter kwamen er zoveel import kosten bij dat ik dat niet graag herhaal...
 
Terug
Bovenaan Onderaan