Triumph Bonneville topic

Zelf geen doorslaan gehad.
Je kan nog naar olie niveau of oliedikte kijken.
Ben zelf ongeveer 105kg.

Vind vooral de achtershocks meh ...
Wel gewoon stabiel en snel mee te rijden.
Maar opvangen van kortstondige bulten/kuilen kan beter.
Hier zoek ik nog een upgrade voor 😁
 
4549D47F-7144-4DBD-8D3F-1F3B8D4A1E65.jpeg

Bonneville America 💪🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: AAJB
Ik zal mijzelf even voorstellen, ik ben Kyra, 30 jaar uit Oosterhout. Vandaag mijn eerste Bonneville gekocht.
Hiervoor als eerste motor een Suzuki GSR 600, maar deze verkocht tijdens mijn zwangerschap aangezien ik toch liever de Bonneville wilde. Nu eindelijk hem gekocht en kan hem hopelijk een deze dagen ophalen.

Binnenkort komt er een goede foto. Het is een Bonneville T120 black edition uit 2019! Zoo happy
 
Ik zal mijzelf even voorstellen, ik ben Kyra, 30 jaar uit Oosterhout. Vandaag mijn eerste Bonneville gekocht.
Hiervoor als eerste motor een Suzuki GSR 600, maar deze verkocht tijdens mijn zwangerschap aangezien ik toch liever de Bonneville wilde. Nu eindelijk hem gekocht en kan hem hopelijk een deze dagen ophalen.

Binnenkort komt er een goede foto. Het is een Bonneville T120 black edition uit 2019! Zoo happy
Welkom! Foto's 🥳
 
Welkom! Foto's 🥳
Jaaaa hier komt een foto!
Morgen staat hij bij mij thuis in de garage!!

Iemand toevallig advies voor een goed communicatiesysteem? (wil af en toe met vrienden kunnen verbinden en geluidskwaliteit vind ik wel fijn) het past allemaal op mijn helm
 

Bijlagen

  • D09EDC7B-65CF-488D-AFE8-E2E86B695D76.jpeg
    D09EDC7B-65CF-488D-AFE8-E2E86B695D76.jpeg
    334,9 KB · Weergaven: 76
Is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik de stroom van de TomTom rider 550 kan aansluiten op de bonneville? Er werd mij al aangeraden het in ieder geval niet op de accu te doen.
 
Kijk even of er een geschakelde accessoire-aansluiting op zit (ergens onder de tank), dat is de beste keuze. Mijn Bonneville heeft er een, maar ja, die is 14 jaar ouder dan de jouwe...
 
Ik had die vroeger op de batterij. Zolang je die niet vergeet eraf te halen, is het stroomverbruik minimaal. Als je veel rijdt sowieso geen probleem. Als je weinig rijdt, hang je die waarschijnlijk toch al aan druppellader.
 
Ik rij nu inmiddels met hagon schokbrekers met iets zwaardere veren, bevalt perfect!
Ook 2 cm langer dan origineel.

Als iemand trouwens nog een upgrade wil maken in z'n zadel voor bonneville luchtgekoeld, ik heb er nog een aantal liggen.
Ze kunnen trouwens ook op scrambler en thruxton.
- king & queen
- mustang
- burton (deze is splinternieuw nog nooit op gereden).


20221101_120956.jpg
20220801_213832.jpg
20221101_122523.jpg
 
Ik gebruik al jaren de Burton.
Zeer tevreden van.
Iets hoger, waardoor de kniehoek iets minder scherp wordt, voor de krakkemikkigen onder ons.
 
Hoi, Ik heb een vraag over de TOR uitlaten. Hierop staat dat deze "Not for road use" zijn. Ze klinken vrij braaf totdat je het gas helemaal open draait, dan klinken ze super, niet te luid maar zeker ook niet te zacht. Geen idee hoeveel dB.

Omdat ik laatst een bon kreeg omdat mijn nummerplaat 10 graden te schuin stond (!), hoe wordt bij een (uitgebreide) controle met deze uitlaten met opdruk mee omgegaan? Iemand ervaring mee? Bedankt.
 
Ze zijn niet goedgekeurd voor straat gebruik, geen E-stempel. Hoe daar mee om gegaan wordt, tja.
Moet je de motor laten controleren bij de politie?
Heb je de originele?
 
Dank voor je reactie. Ja, ik heb de originele nog maar die klinken voor geen meter. Ik hoef de fiets niet te laten controleren maar gezien dat tegenwoordig overal op betuttelt wordt, zit ik een en ander af te wegen. Geen zin in onzinnige boetes.
Ik kan ook remus einddempers met E merk erop zetten voor 2 a 3 boetes maar die klinken nog luider.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit te denken om een Triumph te gaan rijden, ben er nog niet uit welke. Ik zie inmiddels 3 Triumph topics: dit, en 2 speed twin topics. Allemaal maar in de gaten houden dus 😁
 
Hoe zeker niet alleen rekening met de looks, maar ook met je rijstijl.
Inderdaad, ik beoordeel ze nu alleen op de looks en heb er nog nooit op gereden. Wel redelijk wat motoren gehad in 40 jaar. Maar nu op een Z900 en da’s wel wat anders. Maar wellicht wordt het tijd om iets passends bij de leeftijd te gaan rijden 😂😂
 
Z900, dan zal het wel Speed Twin worden, denk ik.
Haha die kant zat ik wel naarste kijken. Hoewel ik de 900 erg mooi vind vraag ik me af of die 1200 toch wat leuker is. Hetzelfde gewicht maar meer power. Hoewel de hoogte van de 900 beter aansluit bij mijn 166 cm
Ben eerst een ander huis aan het zoeken, huidige reeds verkocht dus eerst andere prioriteiten
 
Terug
Bovenaan Onderaan