Triumph Bonneville

NickP

Rookie
9 aug 2009
9
0
Delft
Ik hoop dat ik me hier op het goede forum deel begint; ik vond de triumph toch net niet tussen het moderne gebrul in het Naked gedeelte passen, en ondanks dat de Bonneville al wat jaartjes mee draait kon het toch ook niet in het brikken gedeelte...dus dan eindigen we in het cruiser gedeelte van het forum.

Ik heb net mijn rijbewijs gehaald en nu ben ik op zoek naar een motor. Inmiddels ben ik helemaal weg van de triumph bonneville (het model wat de afgelopen +/- 9 jaar geproduceerd wordt).

Nu vroeg ik mij af wat jullie vinden van deze motor voor een beginner. In eerste instantie verkoopt triumph het als het instap model en de reviews zijn ook erg enthousiast. Maar, heeft iemand day-to-day ervaring met de bonneville? Welke problemen kom je zowel tegen? Hoe goed is hij? Raad je misschien nog andere motoren aan die interessant zijn om naar te kijken?

Daarnaast kijk ik ook, ondanks het miniscule aanbod, naar 2e handsjes van dit model, maar, waar raden jullie mij aan om dan op te letten? Het valt me op dat voor veel 2e hands modellen nog steeds veel geld gevraagd wordt, in vergelijking met de nieuwprijs. Hoe komt dit?

Ik kijk uit naar jullie ervaringen en reacties!

Triumph%20Bonneville.jpg
 
Laatst bewerkt:
Rij zelf met een T100, pas sinds enkele maanden dus ervaring is beperkt.
Het is zeker een goede beginnersfiets. Zeer wendbaar en handelbar bij lage snelheden.
De 09 modellen zouden iets beter insturen door het kleinere voorwiel.
Niet (te) veel power; je zal dus niet te snel over je grens gaan in eerste versnelling.
Het is geen snelweg fiets, vind ik. Je krijgt alle wind vol op je lijf.
De technologie is ondertussen ook wel bewezen.
Ze zijn natuurlijk mooi.

Andere motoren: Thruxton (sportiever, meer belastende zithouding.)
MG V7 Classic
 
Kijk eens rond naar de Kawasaki W650, kopie van de bonneville, voor een lagere prijs en ipv engelse kwaliteit de betrouwbare japanse... ;)
 
Kijk eens rond naar de Kawasaki W650, kopie van de bonneville, voor een lagere prijs en ipv engelse kwaliteit de betrouwbare japanse... ;)


1960 is al lang voorbij hoor.

W650 is inderdaad mooi alternatief. Maar niet vaak te vinden.
 
Kijk eens rond naar de Kawasaki W650, kopie van de bonneville, voor een lagere prijs en ipv engelse kwaliteit de betrouwbare japanse... ;)
Onzin. Moderne Triumphs zijn degelijker en betrouwbaarder dan menig japanner...
Nu vroeg ik mij af wat jullie vinden van deze motor voor een beginner. In eerste instantie verkoopt triumph het als het instap model en de reviews zijn ook erg enthousiast. Maar, heeft iemand day-to-day ervaring met de bonneville? Welke problemen kom je zowel tegen? Hoe goed is hij? Raad je misschien nog andere motoren aan die interessant zijn om naar te kijken?
Daarnaast kijk ik ook, ondanks het miniscule aanbod, naar 2e handsjes van dit model, maar, waar raden jullie mij aan om dan op te letten? Het valt me op dat voor veel 2e hands modellen nog steeds veel geld gevraagd wordt, in vergelijking met de nieuwprijs. Hoe komt dit?
Kijk ook eens in dit topic: Triumph Thruxton
Gaat over de Thruxton, maar de verschillen met de Bonneville zijn klein.
Triumphs zijn nogal waardevast, waarschijnlijk een combinatie van het geringe 2e hands aanbod en dat het gewilde modellen zijn. Misschien loont het de moeite om eens over de grens in Duitsland te kijken, daar is het aanbod wat groter.
 
@NickP,

Inmiddels al een Bonnie gekocht? Heb net als jij na de zomer 2009 m'n rijbewijs gehaald en direkt een 2001 Bonneville aangeschaft. Geen moment spijt! Het is een geweldig apparaat, zeker met open uitlaten (takkeherrie, heerlijk!). Heb daarvoor ook op een T100 met injectie gereden maar die is nerveus en klinkt als een naaimachine. Met 800cc is het een prima motor: geen mietje en prima om de eerste jaren ervaring mee op te doen. Geen enkel probleem dus om op te beginnen, gewoon doen!
En die W650 direkt vergeten, dat is een kopie van de motor die je eigenlijk wilde hebben... Ze zijn inderdaad na een paar jaar nog steeds aan de prijs, maar dat komt door de hoge betrouwbaarheid en populariteit. Toch staan er zat te koop op het moment, zeker bij motorzaken.
Benieuwd hoe je situatie nu is, let me know.
full
 
met de kerst een bonneville gehaald in engeland *O* nog geen moment spijt van gehad rijd perfect mooi geluid door de megatons hij is getund door bob farnham is nu 72pk lichtere krukas en het vliegwiel is afgedraaid gig bore kit van wiseco :9
full
 
Nog een redelijk jong topic, zie ik.
Leuk!

Ik ben altijd al een liefhebber geweest van Triumph Bonneville.
Ooit een 3TA gekocht, een opknapper zonder kenteken.
Ging veel teveel tijd en geld inzitten, dus weg ermee.

Een aantal jaar geleden kocht ik een Suzuki GS750, die ik flink heb verbouwd.
Ik ben dus al een paar jaar actief hier op dit forum en dan voornamelijk bij "brikken en klassiekers"

Ik wilde toch iets wat jonger en knapper is.
dus op zoek naar een Harley, wat ik toch ook wel vreselijk hip vindt.
Totdat ik op de "Triumph Bonneville America" stuitte.
Een prachtfiets, jonger, goedkoper en veel minder km's op de klok dan de Harley waar ik smoel op had.
De keuze was snel gemaakt; het werd de Triumph Bonneville America uit 2002.
Ongeveer 11.000 km op de klok.
Acht jaar jong en gewoon fonkelnieuw!
Vers geimporteerd uit Engeland.
Ik ben de eerste kentekenhouder van deze fiets hier in Nederland.
Ik mag de eerste km's leggen op Nederlands grondgebied.
De originele Engelse kentekenplaat was nog aanwezig, die heb ik meegekregen.

Gisteren opgehaald en nu dus in het ape-trotse bezit van de Bonneville America.
Een feest om op te rijden.
Wel even opletten in de bochten, door zijn iets verlengde vork moet je 'm de bocht in gooien.
Kwestie van wennen.

Dus over rij-ervaring kan ik eigenlijk (nog) niet meepraten, wat betreft de Bonneville.
Maar ik denk dat je rustig een Bonneville kan kopen als beginner.
Geen verkeerde keus.

Succes met je zoektocht NickP.........
full
 
He rronn,

In Volendam gekocht zo te zien aan de foto? Je gaat de plaatjes herkennen als je een poosje op zoek gaat/bent geweest naar de juiste Bonneville. Hij ziet er top uit, prachtbike. Veel plezier ermee! Opvallend trouwens dat er in NL geen Bonneville club is, volgens mij rijden er toch zat van rond...
 
Dat heb je heel goed opgemerkt, Hans!
Ik heb deze beauty inderdaad in Volendam gekocht, bij Keri-Motoren.
Hij ziet er inderdaad top uit. Acht jaar oud (of beter gezegd;jong) en gewoon in nieuwstaat.
Veel plezier ga ik er zeker mee hebben.
Dank je...

Nee, voor zover ik ook weet is er geen Bonneville club in Nederland, maar wel de TOCN.
(Triumph Owners Club Nederland)
 
@NickP,

Inmiddels al een Bonnie gekocht? Heb net als jij na de zomer 2009 m'n rijbewijs gehaald en direkt een 2001 Bonneville aangeschaft. Geen moment spijt! Het is een geweldig apparaat, zeker met open uitlaten (takkeherrie, heerlijk!). Heb daarvoor ook op een T100 met injectie gereden maar die is nerveus en klinkt als een naaimachine. Met 800cc is het een prima motor: geen mietje en prima om de eerste jaren ervaring mee op te doen. Geen enkel probleem dus om op te beginnen, gewoon doen!
En die W650 direkt vergeten, dat is een kopie van de motor die je eigenlijk wilde hebben... Ze zijn inderdaad na een paar jaar nog steeds aan de prijs, maar dat komt door de hoge betrouwbaarheid en populariteit. Toch staan er zat te koop op het moment, zeker bij motorzaken.
Benieuwd hoe je situatie nu is, let me know.[afbeelding]


Vind de Kawa toch mooier. :z

http://image.motorcyclistonline.com/f/8563172/0107_bonnie_w6502_zoom+2001_2_bike+side_view.jpg
 
Ach ja.........smaken verschillen nu eenmaal.
Een na ge-aapte Japanse Bonnie kloon vindt ik niet mooi, evenals een Japanse Harley kloon.

Maar over één ding valt niet te twisten; Smaak.
 
Als je de kawa naast de Bonnie ziet, mist die toch wat body...

Blijft wel mooi daar niet van.
 
voor de geïnteresseerden! Of natuurlijk gewoon voor een leuke rit, veel moois en een lekkere bak koffie...:

Hebt u altijd al eens willen voelen welke unieke rijervaring een Triumph Cruiser of Triumph Classic u te bieden heeft?

Reserveer dan Zaterdag 13 en Zondag 14 maart in uw agenda.


Die dagen hebben wij Triumph Demo dagen, en we hebben dan een demovloot voor u klaar staan om te komen ervaren en bewonderen. U kunt zich daar al voor aanmelden via een e-mail, wij reserveren dan een tijd voor u in de agenda. U bent van harte welkom.

Team Moto Breda,

Korte Huifakkerstraat 14
4815ps Breda
info@motobreda.nl
076-5430851
 
voor de geïnteresseerden! Of natuurlijk gewoon voor een leuke rit, veel moois en een lekkere bak koffie...:

Hebt u altijd al eens willen voelen welke unieke rijervaring een Triumph Cruiser of Triumph Classic u te bieden heeft?

Reserveer dan Zaterdag 13 en Zondag 14 maart in uw agenda.


Die dagen hebben wij Triumph Demo dagen, en we hebben dan een demovloot voor u klaar staan om te komen ervaren en bewonderen. U kunt zich daar al voor aanmelden via een e-mail, wij reserveren dan een tijd voor u in de agenda. U bent van harte welkom.

Team Moto Breda,

Korte Huifakkerstraat 14
4815ps Breda
info@motobreda.nl
076-5430851

Hebbie aandelen? kom het overal tegen op het forum.
 
Is er toevallig ook iemand die weet waar je een gebruikershandleiding van de Bonneville America 2002 kan opsnorren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan