Triumph daytona 675, 1.80 cm lengte?

awesomo038

MF'er
8 mei 2014
41
1
Hallo mensen.

Ik heb afgelopen woensdag mijn motor (Kawasaki ER6F) verkocht en ben geinteresseerd in de daytona 675 (bouwjaar 2006). Zo'n mooie motor!

Nu haal ik met mijn lengte helaas maar de 1.80 cm en val toch wel onder de kleinere rijders denk ik.

Wie van jullie heeft ongeveer de zelfde lengte (of kleiner) en op een daytona gezeten? Wat zijn jullie ervaringen? Comfort (ja het is een SS maar toch)? Voeten aan de grond? voorover leunen? Hoor het graag!!

Ja ik weet dat zelf rijden het allerbelangrijkst is. De komende weken staan daarom ook in het teken van proefrijden. :) Maar reacties zijn welkom!!! Ik kan jullie melden dat ik ook een R6 bouwjaar 2000 heb gehad en dat wasniet te groot. De Kawasaki ER6f voelde zelfs erg laag.
 
1.76 hierzo, past prima op elke motor.

1.80 is ietsjes groter dan gemiddeld, met deze lengtes moet elke motor prima passen.
 
Ik denk dat je met 1.80 eerder te groot zult zijn voor een aantal modellen. Nederlanders zijn de langste mensen op aarde en de motoren worden niet standaard voor ons aangepast :+
Voor de gemiddelde supersport zal jou lengte gewoon goed zijn, 180cm is volgens mij gewoon een perfecte lengte :Y Of je been lengte moet totaal uit verhouding zijn :+
 
Ik ben 1.83 en past gewoon prima. Laat ik nou net nog een mooie voor je hebben staan *D
 
1,63. Alleen zelfstandig de jiffy in en uitklappen is er niet bij...

full
 
1.80 aan de kleine kant. _O-


Ik vraag me af hoe de rest van de wereld die motoren overeind houdt aangezien de nederlanders het langste volk ter wereld zijn. :P
 
gelukkig ben ik met mijn 2 meter dan van gemiddelde lengte en pas ik overal even goed op:)

hmm.. zou ik met 1.95m nog op een supersport passen? Ik wil er wel een, maar als ik er niet op pas dan houd het ook op :S

honda CBR600 F2 zit voor mij ook goed in ieder geval
gewoon op vanalles gaan zitten en je merkt het vanzelf
 
hmm.. zou ik met 1.95m nog op een supersport passen? Ik wil er wel een, maar als ik er niet op pas dan houd het ook op :S

Ook een cbr hier, CBR600FS, en zit met mijn 1.90m goed.
Bij onze lengte's gewoon de al wat oudere modellen nemen, die zijn nog lekker ruim.
Nieuwe gsxr's 1000's zouden ook terug wat ruimer zijn.
 
Ik rijd een Triumph TT600. Ik weet niet in hoeverre de geometrie van een daytona afwijkt van mijn model, al verwacht ik zelf kleine verschillen, maar ik pas erop met mijn 1,96. Lengte is overigens niet de key issue. Het gaat om de individuele maten van je lichaamsdelen als bovenbeen, scheenbeen en torso. (Gelijk aan het framemaat gedonder bij wielrenners.)
 
Ik rijd een Triumph TT600. Ik weet niet in hoeverre de geometrie van een daytona afwijkt van mijn model, al verwacht ik zelf kleine verschillen, maar ik pas erop met mijn 1,96. Lengte is overigens niet de key issue. Het gaat om de individuele maten van je lichaamsdelen als bovenbeen, scheenbeen en torso. (Gelijk aan het framemaat gedonder bij wielrenners.)

Stap voor de gein maar eens op zon 675 _O-
 
675 is echt een hele kleine motor.. Met mijn 1,87 ziet het er al haast komisch uit als ik er op 1 zit dus met je 1,80 moet dat makkelijk gaan!
 
Ik heb nog een mooie Daytona 675 in de aanbieding :P Kun je proef komen zitten ;)
 
Heej mensen hardstikke bedankt voor jullie antwoorden! Heb inmiddels 2x proefgereden en ik ben tot de volgende conclusies gekomen:

- de motor is inderdaad niet heel groot. Heb hem in combinatie met andere motoren geprobeerd en deze voelt het smalst, compact aan.
- met de voeten aan de grond is met 1.80 echt meer dan prima te doen. Mijn angst voor met je tenen op de grond bleek ongegrond. Desalniettemin is dezithoogte hoger dan een aantal andere sportmotoren.
- ik schrok even van de zithouding; die is erg sportief (ben alleen een R6 uit 2000 gewend). Maarja dat heb je natuurlijk met een sportmotor. Na een tijdje rijden raak je er echter gewend aan
- bij het stilstaan krijg ik een warme reet van de uitlaat :9~ Niets ernstig natuurlijk
- en last but not least de motor is gewoon een beauty om te zien. Zo mooi en strak vormgegeven!!! En zoveel fun om te rijden met een 3 cilinder.

Ik denk haast wel dat ik deze motor ga kopen omdat ik helemaal weg van de daytona ben. Niet echt objectief natuurlijk maar voor mij is het vooral een emotionele aankoop. Heb de motor niet persee nodig voor woon-werkverkeer. Prijzen zijn echter niet mis, ook nog voor 2006 modellen. Mochten jullie er 1 verkopen, laat gerust weten :) Wie weet :) We blijven op de uitkijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan