Triumph Daytona 675/650/600 deel 10 DE wintervacht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren nog even een rondje gemaakt op de 675. Ging best lekker maar goed uitkijken met de bochten uitaccelereren ik gleed een aardig stukje weg.
 
Grrrr, wilde ik net een rondje gaan rijden. kom ik erachter dat ik me sleutel in me app in rotterdam heb laten liggen ;(

Heb er ook maar 1 bijgekregen, omdat de ander kwijt was.
Kan je zo'n sleutel gewoon bij laten maken bij de lokale sleutel boer?

of moet dat echt bij de (triumph) dealer?

Neem aan dat je niet zomaar de sleutel na kan maken, iets met startonderbreking en zo.
 
Dat zou wazig zijn, een sportmotor die niet op circuit thuis hoort. Maar goed, ik zou het niet weten.

Hij is natuurlijk primair ontworpen voor straatgebruik hè. En volgens mij had ik ook bij Roké iets opgevangen over dat die blokken het niet zo leuk vonden om op het circuit gebruikt te worden. Alle info is welkom :Y .
 
Laatst bewerkt:
Grrrr, wilde ik net een rondje gaan rijden. kom ik erachter dat ik me sleutel in me app in rotterdam heb laten liggen ;(

Heb er ook maar 1 bijgekregen, omdat de ander kwijt was.
Kan je zo'n sleutel gewoon bij laten maken bij de lokale sleutel boer?

of moet dat echt bij de (triumph) dealer?
Kan volgens mij nagemaakt worden.
Er is ook geen 'moeder' sleutel bij de 675.
 
hey allemaal..

ik heb een vraagje.. ik ben opzoek naar een pekelfiets.. ik heb besloten om niet door te rijden op mijn daytona deze winter.. ik ben vrijdag wezen kijken naas een XS 750 een hele gave triple die voor weinig geld werd aangeboden, en ben daar nog een beetje over aan het twijfelen. gave motor, maar met 250 kilo erg zwaar.. ik ben ook aan het kijken naar een 500 cc honda off-road motortje.. maar het aanbod is vrij klein.. mijn budget is een 500 - 800 euro en vroeg me af of iemand hier nog iets wist of heeft waar hij/zij vanaf wil.

mocht iemand iets hebben of weten, zou die mij dan een PB willen sturen?

vast bedankt!


Heb nog wel een diversion 600 uit 1992 staan. Heb er begin dit jaar nieuwe bandjes onder gelegd. Wist toen nog niet dat ik enkele maanden later een daytona zou kopen.
 
Ja dat zou ik zelf ook niet direct weten.
Ik heb me enkel laten vertellen waarom dat kabeltje ertussen komt.

Zelf draai ik gewoon de sleutel in het contact hoor! :)

in frankrijk heb ik dit nogal veel gedaan, even stoppen voor fotootje en na het fotootje moet het dashboard niet terug opstarten maar kan je direct terug doorrijden

anders doe ik het ook nooit
 
supercorsa's I presume? :+
grip heb je nu sowieso minder maar het valt nog goed mee vind ik :) twas nog een dikke tien graden vandaag

Met supercorsa's moet je nu wel écht je best doen om ze warm te krijgen hoor. Ik zou 't mooi niet proberen.

Vorige week nog even de soes op dunlop GP211's (niet mijn favo bandjes, maar goed) uitgelaten en dat was echt glijden all over the place.
 
Zit er niet op.... alleen met het optionele alarm

Oh, ik had dat wel verwacht eigenlijk.

Heb nog wel een diversion 600 uit 1992 staan. Heb er begin dit jaar nieuwe bandjes onder gelegd. Wist toen nog niet dat ik enkele maanden later een daytona zou kopen.


Ha. Ik heb hier nog een '93-er staan *D . Moet nog wel het e.e.a. aan gebeuren.. het was mijn bedoeling om daar in de winter mee door de files heen te rijden als het weer niet al te slecht is. Maar de boel fatsoenlijk krijgen schiet nog niet echt op :+ . Begin wel weer een beetje moe te worden van alle files tussen Eindhoven en Utrecht dus misschien toch ff tempo maken :P .
 
Misschien wil ik er ook wel 1 als circuitfiets.. alleen ik had begrepen dat die blokken dat niet zo goed trekken.

Ik heb daar een paar keer iets over gehoord. Klepveren en drijfstanglager ofzo :? .

Daar kan ik over meepraten ;( Bij mij is de klepveer afgebroken (origineel blok), blok overleden. Heb toen bij Roké een ander blok gekocht met de nodige racemodificaties waaronder sterkere klepveren.

Sinds 2009 zet Triumph er vanuit de fabriek al sterkere in, maar die van mij is uit 2007... en te koop O-) *Klik*
 
Laatst bewerkt:
Daar kan ik over meepraten ;( Bij mij is de klepveer afgebroken (origineel blok), blok overleden. Heb toen bij Roké een ander blok gekocht met de nodige racemodificaties waaronder sterkere klepveren.

Sinds 2009 zet Triumph er vanuit de fabriek al sterkere in, maar die van mij is uit 2007... en te koop O-) *Klik*

dat vroeg ik me al een tijdje af, mijn garagist zei al dat de huidige generatie heel betrouwbaar is
 
Daar kan ik over meepraten ;( Bij mij is de klepveer afgebroken (origineel blok), blok overleden. Heb toen bij Roké een ander blok gekocht met de nodige racemodificaties waaronder sterkere klepveren.

Sinds 2009 zet Triumph er vanuit de fabriek al sterkere in, maar die van mij is uit 2007... en te koop O-) *Klik*

Jezus, dat schept wel vertrouwen in de aankoop van mijn 2008 675 :')
 
Jezus, dat schept wel vertrouwen in de aankoop van mijn 2008 675 :')

We hebben het hier wel over puur circuitgebruik he ;) Ken ook iemand bij de ZAC die al jaren probleemloos rondrijdt met een 675 van voor 2009. Het kan dus wel... de verhalen zijn uiteenlopend.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees wel veel problemen met de olie koeler (iets met de druk).
Omdat het verschil te groot is tussen de kvs en olie gaat de boel krom trekken.
 
We hebben het hier wel over puur circuitgebruik he ;) Ken ook iemand bij de ZAC die al jaren probleemloos rondrijdt met een 675 van voor 2009. Het kan dus wel... de verhalen zijn uiteenlopend.

Al jaren op een 2009 model? Dus 3 jaar maximaal dus :) Maaruh ik begrijp dat als je er serieus gas mee geeft dus S3 Zac of hoger je meerdere blokken in een seizoen verslijt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan