Triumph Daytona 675/650/600 Deeltje 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ha kruipsel :P

Bij die van mij, ex van Chiel dus, heeft ie ook nooit gerateld. Wel kreeg ik iets meer olie-verbruik. Bij mij was het domme pech dat ie op dat moment knapte en een stuk blok kapot sloeg, 3 dagen nadat het gebeurde had ik een grote beurt geplanned :( :(

Ben overigens nog steeds op zoek naar een nieuwer exemplaar, maar de 2e hands markt is erg slecht voor mijn huidige bike.

Hallo mensen,

Ik kom hier weer even inbreken.
Ik heb dan ook een vraag over de daytona. Zoals jullie weten heb ik mijne noodgedwongen moeten verkopen.
Ik kreeg van de koper een berichtje dat de spanner van de nokkenasketting naar de maan was en dat de ketting op knappen stond. er stond 37k op.

Ik vind dit een dubieus verhaal en heb er hier ook nog nooit wat voer gehoord. Ik heb de ketting dan ook nooit horen tikken of ratelen.

Zou iemand hier een idee hebben of dit een `probleem` is van de daytona, gewoon pech of een oplichterij is van brabant motoren=

Ik zou graag wat reactie willen over jullie idee hierover :Y

thnx alvast :)

:W kruips
 
Ha kruipsel :P

Bij die van mij, ex van Chiel dus, heeft ie ook nooit gerateld. Wel kreeg ik iets meer olie-verbruik. Bij mij was het domme pech dat ie op dat moment knapte en een stuk blok kapot sloeg, 3 dagen nadat het gebeurde had ik een grote beurt geplanned :( :(

Ben overigens nog steeds op zoek naar een nieuwer exemplaar, maar de 2e hands markt is erg slecht voor mijn huidige bike.

Opzoek naar een blok of naar een nieuwe motor?
 
Nieuwe motor, igg een 675. Maar heb dus nu nog een mooie KTM.

Ach ja natuurlijk stom van me, hebben we al een keer over gehad |(

Maar nog geen lief hebber gevonden dus voor de ktm en inruil is de prijs ook niet aantrekkelijk?
 
Inderdaad, nog geen liefhebber. Ik ga van het weekend wel weer ns buurten bij Roke. Ff. kijken wat ze geven.
 
Luitjes, in de OP ontbreken er nog wat detailwijzigingen sinds het 2009 model. ff op een rijtje:

• Nieuwe cockpit, screen en koplampen
• Zwart motorblok, covers en cilinderkop
• 3Kg lichter
• 3Pk meer vermogen
• 400rpm hoger max. toerental (nu 13,900rpm)
• High en low speed compressiedemping verstelling voor én achter
• Nieuwe Nissin monobloc remklauwen
• Langere 1e versnelling
• Hydraulische nokkenasketting spanner
• Nieuwe kleppen, drijfstangen en uitlaatdemper
• Nieuwe cilinderkop met andere uitlaatkanalen (betere flow)
• Nieuwe kortere inlaatkelken voor meer vermogen bij hoger toerental
• Magnesium nokkenas deksel

Leek me wel even handig om te vermelden zodat de informatie ook compleet is.

Groet,

Flinkie
 
Laatst bewerkt:
Vandaag nog een 675 (gravite) gespot op de A12 richting Den Haag rond 16 uur. Iemand van hier toevallig?
Damn was volgens mij wel koud om er vandaag op te gaan zitten :/
 
Luitjes, in de OP ontbreken er nog wat detailwijzigingen sinds het 2009 model. ff op een rijtje:

• Nieuwe cockpit, screen en koplampen
• Zwart motorblok, covers en cilinderkop
• 3Kg lichter
• 3Pk meer vermogen
• 400rpm hoger max. toerental (nu 13,900rpm)
• High en low speed compressiedemping verstelling voor én achter
• Nieuwe Nissin monobloc remklauwen
• Langere 1e versnelling
• Hydraulische nokkenasketting spanner
• Nieuwe kleppen, drijfstangen en uitlaatdemper
• Nieuwe cilinderkop met andere uitlaatkanalen (betere flow)
• Nieuwe kortere inlaatkelken voor meer vermogen bij hoger toerental
• Magnesium nokkenas deksel

Leek me wel even handig om te vermelden zodat de informatie ook compleet is.

Groet,

Flinkie
nou je bent goed bezig geweest :P
en ook uit het gezellige brabant :P

ook maar weer eens ff zwaaien hier trouwens :W :W
 
Ha kruipsel :P

Bij die van mij, ex van Chiel dus, heeft ie ook nooit gerateld. Wel kreeg ik iets meer olie-verbruik. Bij mij was het domme pech dat ie op dat moment knapte en een stuk blok kapot sloeg, 3 dagen nadat het gebeurde had ik een grote beurt geplanned :( :(

Ben overigens nog steeds op zoek naar een nieuwer exemplaar, maar de 2e hands markt is erg slecht voor mijn huidige bike.

:Y ik wist daar inderdaad ook wel wat van :Y Flink balen...



woeiiii dat is even mooi uitgelegd! thnx *D
 
Genoemde motor is dus die van mij :), als ik xkb zo hoor dan heb ik inderdaad geluk gehad.
Dacht laat ik maar een grote beurt uitvoeren zodat ik meteen startklaar ben, zodra het weer beter wordt. Blijkt de nokkenas ketting spanner totaal niet meer te functioneren en de ketting enorm versleten.

Geluk bij ongeluk dat er verder geen schade was aan het blok, zelfs niet de kleppen of iets dergelijks.

Duur grapje, maar eenmaal vervangen en de motor geheel nagekeken, is het nu vooral wachten op lekker motorweer :)
 
Genoemde motor is dus die van mij :), als ik xkb zo hoor dan heb ik inderdaad geluk gehad.
Dacht laat ik maar een grote beurt uitvoeren zodat ik meteen startklaar ben, zodra het weer beter wordt. Blijkt de nokkenas ketting spanner totaal niet meer te functioneren en de ketting enorm versleten.

Geluk bij ongeluk dat er verder geen schade was aan het blok, zelfs niet de kleppen of iets dergelijks.

Duur grapje, maar eenmaal vervangen en de motor geheel nagekeken, is het nu vooral wachten op lekker motorweer :)

Dat is jammer, maar heb jij hem gekocht van onderkruipsel of van de dealer?
 
van mij :Y

(als ik zo vrij mag zijn te antwoorden :P)

Is altijd lastig he aan (bekende) wat verkopen, en snap ook wel dat je er van baalt als er zo iets gebeurd met een motor die je net verkocht heb. Maar je weet nooit wat er in de dagen na de verkoop met je motor is gebeurd, wil niet zeggen dat hij is mishandeld. Want dit probleem kan bij iedereen voorkomen, en niet alleen bij een 675. Denk dat het voor de koper in dit geval gewoon pech is, het is iets wat je niet heb verzwijgt want je heb er zelf nog niks van gemerkt.
 
Laatst bewerkt:
Is altijd lastig he aan (bekende) wat verkopen, en snap ook wel dat je er van baalt als er zo iets gebeurd met een motor die je net verkocht heb. Maar je weet nooit wat er in de dagen na de verkoop met je motor is gebeurd, wil niet zeggen dat hij is mishandeld. Want dit probleem kan bij iedereen voorkomen, en niet alleen bij een 675. Denk dat het voor de koper in dit geval gewoon pech is, het is iets wat je niet heb verzwijgt want je heb er zelf nog niks van gemerkt.

inderdaad, het levert alleen even een rotgevoel

Maar goed het had erger kunnen aflopen dan deze rekening :Y
 
Luitjes, in de OP ontbreken er nog wat detailwijzigingen sinds het 2009 model. ff op een rijtje:

• Nieuwe cockpit, screen en koplampen
• Zwart motorblok, covers en cilinderkop
• 3Kg lichter
• 3Pk meer vermogen
• 400rpm hoger max. toerental (nu 13,900rpm)
• High en low speed compressiedemping verstelling voor én achter
• Nieuwe Nissin monobloc remklauwen
• Langere 1e versnelling
• Hydraulische nokkenasketting spanner
• Nieuwe kleppen, drijfstangen en uitlaatdemper
• Nieuwe cilinderkop met andere uitlaatkanalen (betere flow)
• Nieuwe kortere inlaatkelken voor meer vermogen bij hoger toerental
• Magnesium nokkenas deksel

Leek me wel even handig om te vermelden zodat de informatie ook compleet is.

Groet,

Flinkie

Dank u, ik zet het lijstje er even tussen.
 
Even een filmpje van de nieuwe 675R op Partimao. (speciaal voor Victoria2).
Wat een geweldig geluid zit erin. :9~
Grtz Ron (menneke van de_spijker) :W
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan