Triumph Daytona 675/650/600 deeltje 8 Ready to Rumble

Status
Niet open voor verdere reacties.
:W ik ga toch niet zo'n uitgebreid verslag als Victoria typen hoor O-)
Eerste sessie was de baan nog half nat dus rustig aan gedaan, tweede sessie een droge baan dus iets meer gas gegeven maar nog niet voluit gegaan, nog even vertrouwen terug pakken na de laatste dag vorig jaar op Zandvoort. Daarvoor was dit circuit met voornamelijk linker bochten wel goed.
derde sessie begon het te regenen dus ben ik iets eerder van de baan gegaan, vierde sessie was de baan nog half nat maar toch even gaan rijden, halverwege de sessie weer regen maar toen had ik net wat leuke rondjes gehad dus ben ik er weer af gegaan met een goed gevoel van de dag. Sessie 5 heb ik vanwege de regen niet gereden.
Er werden geen tijden bijgehouden, heb wel een paar keer de laptimer gebruikt en zat redelijk constant rond de 1:30 en een paar rondjes rond de 1:25 gereden. Dit zijn echter tijden gemeten met de laptimer via de startknop als ik ongeveer over de startlijn ging, dus zijn geen nauwkeurige tijden maar meer richting benadering, kan rustig zijn dat ik er een seconde naast zit.

Verder de setup van de motor kunnen testen na wat aanpassingen aan de instelling van de vering. Dit keer niet de problemen die ik met de veren had op zandvoort vorig jaar. Verder ook geen problemen met de motor dus ben erg tevreden over de dag. Wel continu met een aardige marge gereden omdat de baan ook nog onbekend was. Ook wat meer op de techniek gelet na aanleiding van de workshops dus weer een hoop geleerd.

nog even twee foto's van de dag:
[afbeelding]

[afbeelding]
:} toffe foto's
 
vic erg mooi verslag
en super dat je toch de "ballen"hebt en in de regen bent gaan rijden
je staat nog versteld hoe hard je in de regen kan gaan ;)


sawk volgende keer dus extra regenbandjes meenemen
en blijft echt mooi zoon circuit daytona :9~
 
daar heb je je probleem al, heeft geen nut om te smeren voor het rijden, alles vliegt eraf en wat er overschiet hangt aan de buitenkant waar het geen nut heeft

je moet je ketting smeren NA een ritje en dan zeker niet meer gaan rijden die dag voor het beste effect

waarom na,
omdat het vet de tijd moet hebben om binnen te sijpelen binnenin de schakels
en omdat de ketting warm staat van het rijden is die uitgezet en dringt het vet veel makkelijker door tot de schakels (hangt er natuurlijk af onder wat jij verstaat onder een opwarmronde :P )

mocht je toch echt een kurkdroge ketting hebben moet je toch op zen minst tien minuten wachten na het smeren vooraleer je gaat rijden


Ik ben eerst gaan rijden, een rondje van een minuut of 5 a 6. Daarna de ketting gesmeerd en rustig klaar gemaakt voor m'n ritje.
Dat heeft zeker 20 minuten geduurd (peukie, drankie, praatje pot). Dus daar zal het niet aan liggen.

Ik heb nog even geproefd maar er zit geen smaak aan :+
Wel zat m'n achterbrug ook gedeeltelijk onder het zand en wat kettingvet, misschien een samenloop van......


@ Vic & sawk: Leuke foto's! En leuk verslag!
 
Laatst bewerkt:
Primer zit op de circuitkuipjes *D

fUvzk.jpg
 
Wat is er vorig jaar gebeurd? Heftig ongeluk gehad?

Ik ben er in 2004 en 2010 geweest. Ga er 100% zeker binnen een paar jaar weer heen. Echt waanzinnige belevenis *D . Schitterend eiland, ontzettend gave races die je van erg dichtbij mee kunt krijgen, vriendelijke mensen etc etc.

Dikke aanrader voor ieder die er nog nooit is geweest :Y


Ik ben vorig jaar op een Duitse R1 gereden die was vergeten dat je links moet rijden. Ben er wel behoorlijk goed voor weg gekomen, maar heb nog steeds veel last van mijn rug. Hij reed 100km/h ik zon 70 km/h en in de bocht boven op elkaar geklapt. Heb mijn motor wel zelf naar huis gereden :9

a.jpg
 
Zoo! a.s. zaterdag demorijden met Daytona 675 en de R...
Hopelijk is het zitcomfort goed...Dat is het enige waarover ik me een beetje zorgen maak, wil straks lekker gaan touren, maar als het allemaal goed is, dan ga ik er meteen eentje aanschaffen
:Y
 
Zoo! a.s. zaterdag demorijden met Daytona 675 en de R...
Hopelijk is het zitcomfort goed...Dat is het enige waarover ik me een beetje zorgen maak, wil straks lekker gaan touren, maar als het allemaal goed is, dan ga ik er meteen eentje aanschaffen
:Y
Als je van het touren en het uitzicht genieten bent lijkt me een 675 niet erg comfortabel :P . Maar dat ligt ook een beetje aan je lengte. Ruudjuh is een stuk groter en hij zit er redelijk recht op. Ik ben een stuk kleiner en zit best aardig naar voren toe.
 
klein als in liliputter? :P hoe lang ben jij dan

Ik ben 1.80... maar goed er zijn toch nog opties: clipons, zadel verhoging/verlaging..Ach ja we zullen het wel zien
 
Laatst bewerkt:
hmmm das nie wat je zegt een groot verschil...bij nader inzien ben ik volgens mij ook 1.78 heb me al eens vergist hehe
 
Als je van het touren en het uitzicht genieten bent lijkt me een 675 niet erg comfortabel :P . Maar dat ligt ook een beetje aan je lengte. Ruudjuh is een stuk groter en hij zit er redelijk recht op. Ik ben een stuk kleiner en zit best aardig naar voren toe.


Ik ben idd iets groter als timj hier :9 iets van 1.87 8-) maar heb zelf nergens last van het record ligt op net iets meer dan 700 km op een dag en nergens last van :+
 
Met plezier verslag van Victoria gelezen :)
22juli ga ik met MF-Oost naar Zolder voor het eerst op een circuit dus ben heeeeeel benieuwd!
 
vic erg mooi verslag
en super dat je toch de "ballen"hebt en in de regen bent gaan rijden
je staat nog versteld hoe hard je in de regen kan gaan ;)


sawk volgende keer dus extra regenbandjes meenemen
en blijft echt mooi zoon circuit daytona :9~~

Heb al wel een extra achtervelg maar nog geen extra voorvelg voor regenbanden. Wie weet als ik ooit nog eens tegen een velgje aanloop

Ik ben eerst gaan rijden, een rondje van een minuut of 5 a 6. Daarna de ketting gesmeerd en rustig klaar gemaakt voor m'n ritje.
Dat heeft zeker 20 minuten geduurd (peukie, drankie, praatje pot). Dus daar zal het niet aan liggen.

Ik heb nog even geproefd maar er zit geen smaak aan :+
Wel zat m'n achterbrug ook gedeeltelijk onder het zand en wat kettingvet, misschien een samenloop van......


@ Vic & sawk: Leuke foto's! En leuk verslag!

thnx

Dank u wel *D

@Sawk: Ook een tof verslag en mooie pics!! *O*

thnx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan