Triumph Daytona 675/650/600 deeltje 9 Glimmend de zomer door

Status
Niet open voor verdere reacties.
HE allemaal :)

Deeltje 9 alweer, het gaat hard hier....

Vraagje,
ik heb eens gelezen over het vervangen van een dop tegen het lekken van de koelvloeistof wanneer het er warm aan toe ging.

Hoe zat dit verhaal precies ? De mijne is namelijk laatst ook twee keer goed warm geworden en gooide er ineens wat koelvloeistof uit toen ik stopte. Het hield ook meteen weer op en de oorzaak heb ik niet echt kunnen traceren. Het peil was goed want dat ik kort daarvoor nog gecontroleerd en ik heb achteraf ook geen loszittende slangen kunnen vinden.

ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen...
 
Waarschijnlijk zijn er wel doppen verkrijgbaar die tot een hogere temperatuur gaan, maar helemaal aflsuiten lijkt me ook niet goed. dan kan het ook niet in je overloop reservoir lopen en krijg je een (te) hoge druk....

(als je net je reservoir hebt afgevuld wil ie ook nog wel eens overlopen)
 
als er van het weekend mensen van hier bij de ring aanwezig zijn. mogen jullie altijd een rondje mee.
 
Werkt remmenreiniger ook tegen, dat vreselijk irritante, piepen van de remmen?
Of kan dit een andere oorzaak hebben?
 
Werkt remmenreiniger ook tegen, dat vreselijk irritante, piepen van de remmen?
Of kan dit een andere oorzaak hebben?


het piepen van de remmen kan ook komen door andere blokken. "race" blokken pieppen ook veel meer, als je mijn auto hoort stoor je je nooit meer aan je motor
 
Piepen kan veel meer oorzaken hebben.

Een trucje wat mij geleerd is door een doorgewinterde monteur: de randjes van de voeringen afronden met een vijl. Piepen weg. :)
 
Ben er ook weer. Freddie, wou je even waarschuwen, ze hebben afgelopen nacht mn overbuurjongen zn auto open gebroken. Alleen hij werd er wakker van, slaapkamer raam stond open. Waren 2 jongens, hij heeft ze achtervolgd met een knuppel TOT ze in de auto weg reden.
Maar de auto stond een eind weg, dus ze wisten asdf ze voor kwamen.
Auto was een blauwe fiat. Bravo en de jongens waren groot en droegen training pakken.

Als je zoiets voor bij ziet komen, kan je er om denken..

Ik had zelfs mn ramen open staan.. sleutel in de motor.
Heb mn slot er nu op gezet
 
het verhaal van de radiator dop is dat hij geen druk vast houdt in het systeem
waardoor je koelvloeistof meer uitzet en het potje overstroomt.

Nieuwe dop bestellen bij de dealer van het nieuwe type, problem solved.
 
Het verwijderen van al het vuil, vliegen en teer doe ik altijd met Motul motowash. Waanzinnig goed spul!

motul%20moto%20wash.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan