Triumph Daytona 675 info gezocht

piejie22

Rookie
10 jan 2011
3
0
Goedenavond,

Ik ben van plan voor binnenkort een snelheidsmoto te kopen.
Dit jaar heb ik voor de tweede keer oprij naar de TT van Assen geweest.
Daar trok ik wel ogen naar de Triumph Daytona 675.

Maar bij deze wil ik even vragen aan jullie, als jullie wat meer weten van die moto?
Ik weet dat het een buizenkader is, een drie cilinder (ipv 4 van de vele snelheidsmotoren).
Dat er ook types zijn in bv diegene van 2006:
- 123pk hebben.
- 165kg wegen.
- 250km/u topsnelheid hebben

Maar je hebt dan ook nieuwere types & de R, SE, SPECIAL,...
en vooral in de bovenstaande drie puntjes wat verschillen.
Wat is dan specifiek aan te raden?

Maar bij de R6 viercilinder heb je zo 130/135 pk en "75cc" minder..
Is deze moto dan wel zijn geld (+- 13.000€) waard?

En is het geluid quasi hetzelfde als die van een een r6, of waar zit dat groot verschil?
Ook maakte die moto wel erg mooi geluid op de camping in assen,
ik heb helaas niet goed gezien welke uitlaat hij had, het was wel ene onder het kontje.
(arrow, yoshimura, leovinci,... ?)

Naar het schijnt "jankt/tiert" die moto ook niet zo luid in hogere toeren dan de bekende 600cc's.

Wie is de Triumph daytona 675 freak?

Alvast bedankt!

ps sorry voor de moeilijk vragen



Pieterjan.
 
in_before_the_lock.jpg
 
Zoals El Pollo al doorgelinkt hebt, daar vind je de meeste antwoorden.
Verder vind ik de Daytona 675 het mooiste geluid van alle sport motoren maken.
 
Proefrit en u weet bijna alles ! Zeker gezien het je mogelijk een aardige duit gaat kosten..naast geluid en alle andere toeters en bellen gaat het om het rijden.
 
Laatst bewerkt:
bejubeld om geluid, motorblok en wegligging :)

Ff wat google of wat testen lezen uit motorbladen :)
 
Laatst bewerkt:
Sh!t nog meer mensen die een 675 gaan halen :X dadelijk kom je hem op elke hoek van de straat tegen :+
Koop een R6, GSXR, CBR, ZX ofzo :Y
 
Laatst bewerkt:
'Triumph Daytona 675' > 'Triumph Daytona 675 info gezocht'
 
Sh!t nog meer mensen die een 675 gaan halen :X dadelijk kom je hem op elke hoek van de straat tegen :+
Koop een R6, GSXR, CBR, ZX ofzo :Y

Jah, ik mag toch kopen wat ik wil?
Je 4 types van motors komje elke dag tegen..
Ik vermoed dat jij zo'n moto hebt?

Kan jij me wat helpen aub?

Pieterjan
 
gewoon gaan proefrijden bij een Triumph dealer :+

trouwens de nieuwste GSX600R komt erg goed uit de test O-)
 
Goedenavond,

Ik ben van plan voor binnenkort een snelheidsmoto te kopen.
Dit jaar heb ik voor de tweede keer oprij naar de TT van Assen geweest.
Daar trok ik wel ogen naar de Triumph Daytona 675.

Maar bij deze wil ik even vragen aan jullie, als jullie wat meer weten van die moto?
Ik weet dat het een buizenkader is, een drie cilinder (ipv 4 van de vele snelheidsmotoren).
Dat er ook types zijn in bv diegene van 2006:
- 123pk hebben.
- 165kg wegen.
- 250km/u topsnelheid hebben

Maar je hebt dan ook nieuwere types & de R, SE, SPECIAL,...
en vooral in de bovenstaande drie puntjes wat verschillen.
Wat is dan specifiek aan te raden?

Maar bij de R6 viercilinder heb je zo 130/135 pk en "75cc" minder..
Is deze moto dan wel zijn geld (+- 13.000€) waard?

En is het geluid quasi hetzelfde als die van een een r6, of waar zit dat groot verschil?
Ook maakte die moto wel erg mooi geluid op de camping in assen,
ik heb helaas niet goed gezien welke uitlaat hij had, het was wel ene onder het kontje.
(arrow, yoshimura, leovinci,... ?)

Naar het schijnt "jankt/tiert" die moto ook niet zo luid in hogere toeren dan de bekende 600cc's.

Wie is de Triumph daytona 675 freak?

Alvast bedankt!

ps sorry voor de moeilijk vragen




Pieterjan.

Het zijn geen moeilijke vragen... Je kunt zat vinden op internet zoals-> Triumph675.Net

youtube voor filmpjes en de wikipedia voor alle modellen...
 
Jah, ik mag toch kopen wat ik wil?
Je 4 types van motors komje elke dag tegen..
Ik vermoed dat jij zo'n moto hebt?

Kan jij me wat helpen aub?

Pieterjan
_O- tuurlijk, ik was ook niet serieus.
Als je mijn ondertitel had gelezen zag je dat ik zo'n 675 snelheidsmoto heb 8-)
En voor mij nooit meer een 4 inline cil voor op de weg ben ik achter gekomen :P
 
Laatst bewerkt:
zo te lezen heb jij je zinnen gezet op een R6 en niet op de Daytona. Zou dan gewoon de R6 halen.

Mij persoonlijk boeien die cijfertjes op papier niet zoveel meer. Twins rijden over het algemeen veel leuker dan 4cil, en 3cil zit daar tussenin en doet ook niet echt weinig onder voor beide
 
zo te lezen heb jij je zinnen gezet op een R6 en niet op de Daytona. Zou dan gewoon de R6 halen.

Mij persoonlijk boeien die cijfertjes op papier niet zoveel meer. Twins rijden over het algemeen veel leuker dan 4cil, en 3cil zit daar tussenin en doet ook niet echt weinig onder voor beide


volgens mij wil hij een 3 takt.... :/
 
volgens mij wil hij een 3 takt.... :/

Sarcasme is niet aan iedereen besteed. Het schijnt zelfs een symptoom van een hersenaandoening te zijn.

Helaas voor TS zijn er weinig mensen die niet graag een Daytona willen. Het is een begeerlijk apparaat.
Je zou eventueel nog kunnen wachten op de nieuwe MV F3, schijnt ook een prima ding te worden.
 
zo te lezen heb jij je zinnen gezet op een R6 en niet op de Daytona. Zou dan gewoon de R6 halen.

Mij persoonlijk boeien die cijfertjes op papier niet zoveel meer. Twins rijden over het algemeen veel leuker dan 4cil, en 3cil zit daar tussenin en doet ook niet echt weinig onder voor beide

Psies, 4 cilinders is leuk, 3 cilinders is nog leuker en 2 het leukste.
1 cilinders zijn leuk voor brommertjes en scootâh's :+

(Oei, daar zeg ik wat dus nogmaals ==> :+ )

De Daytona stond ook weer in de laatste Motoplus en werd weer eens geroemd, dat was een R geloof ik.

Maar TS, is je Google stuk? Er is zoveel te vinden over deze fiets op het grote boze web. :Y
En het beste blijft toch nog steeds om gewoon naar de dealer te gaan en een stukje te gaan toeren op zo'n snelheidsmoto want er kunnen duizenden mensen jou vertellen wat voor een fantastisch ding het is...............als die jou niet past of ligt heb je er ook geen ene fuck aan :N
En zo'n ding koop je toch voor jezelf en niet voor een ander. ;)
 
Sarcasme is niet aan iedereen besteed. Het schijnt zelfs een symptoom van een hersenaandoening te zijn.

Helaas voor TS zijn er weinig mensen die niet graag een Daytona willen. Het is een begeerlijk apparaat.
Je zou eventueel nog kunnen wachten op de nieuwe MV F3, schijnt ook een prima ding te worden.


welke aandoening heb je dan?
 
Twins rijden over het algemeen veel leuker dan 4cil, en 3cil zit daar tussenin en doet ook niet echt weinig onder voor beide


_O- Zeker de grappigste thuis? Ja een Twin rijd lekkerder en is als we eerlijk zijn praktischer, maar leuker? Hell no wat is er nou lekker dan aan die gaskraan jengelen tot in het oneindige?
 
_O- Zeker de grappigste thuis? Ja een Twin rijd lekkerder en is als we eerlijk zijn praktischer, maar leuker? Hell no wat is er nou lekker dan aan die gaskraan jengelen tot in het oneindige?


kom maar een keertje bij me op bezoek, dan mag je een rondje ;)

dan hoef je die vraag niet meer te stellen *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan