Triumph Daytona 675 winnaar vergelijkingstest!

cornelis II

MF veteraan
4 mrt 2005
1.186
1
Als Triumph-enthousiast die een aantal honderden km's met de Daytona 675 heeft gereden moet ik dit toch even melden:
Vandaag heb ik het Duitse blad 'Motorrad' gekocht (nr. 06 van 3 maart jl.), met een vergelijkingstest over 17 pagina's van 6 motoren uit de supersportklasse: Triumph Daytona 675, Suzuki GSX-R 600, Yamaha YZF-R6, Honda CBR 600 RR, Kawasaki ZX-6R en Ducati 749S.
De vergelijkingstest is zowel op de openbare weg als op het circuit uitgevoerd.
De eindrangschikking: zie de volgorde in de opsomming hiervoor, de Triumph met vlag en wimpel aan kop, de Ducati eenzaam achteraan, ver achter nummer vijf!
Zelfs de Duitsers zeggen het in de samenvatting: Well done, Triumph!

Ik doe er een plaatje bij van de winnaar (dit is de demo-fiets van Brabant Motors):

55609024.large.jpg
 
Laatst bewerkt:
vind dit echt een top fiets. hopelijk kijken der nu wat meer mensen naar de fiets zelf in plaats van de naam en gaan ze hem in grote getalen kopen. :Y :Y

hoe meer 3 cilinder we kunnen horen hoe beter. *O* *O*
 
ach, nog 327 cc te weinig. +:
Maar id heele leuke motor! (mischien toch stiekum s een huren, alhoewel ik dan eerst toch nog een suzuki gsx 750 R wil proberen)

dus mn nummer 2 op mijn wil ik ook s proberen lijstje.
 
Het blijft één van de mooiste supersport motoren.

Hoop wel dat ze ook weer een 1000cc uitgaan brengen (m'n vrouw rijdt op de T595)
 
Het blijft één van de mooiste supersport motoren.

Hoop wel dat ze ook weer een 1000cc uitgaan brengen (m'n vrouw rijdt op de T595)

Vast staat dat de huidige 955i Daytona na dit jaar verdwijnt; Triumph heeft dat duidelijk gemaakt. Daarbij is niets gezegd over een evt. 1050 uitvoering van de Daytona, maar als je het geruchtencircuit mag geloven zou die er wel komen. Als Triumph nog twijfelde worden ze misschien door het succes van de 675 wel over de streep getrokken..........
 
Goed werk van Triumph zo te lezen, dat ze de rest weten te verslaan (wel met 75 cc meer, maar goed)
Heb hem ook gezien en op gezeten op de beurs in Utrecht. Mooi afgewerkt, fraai apparaat !
Alleen... Steeds als ik hem zie denk ik aan een sportbrommer voor op het fietspad, hij is zo iel en (te)rank gebouwd vindt ik, maar ja, wie ben ik...
 
kawa heeft toch ook meer eh :)


maakt toch geen fuck uit

rijplezier en tevreden zijn als je van je bike afstapt hebbe voor mij toch veel meer voldoening dan de beste pk cijfers op tafel neerleggen...

vind de triumph eigelijk niet zo heel mooi op foto,heb 'm nog niet in't echt gezien.
 
Mooie fiets, zijn er niet meer pics te verkrijgen?

Tuurlijk, eentje van de andere kant dit keer (het was trouwens wel akelig koud die dag.....). Ook nog eentje van de instrumenten. Heb er een kleine zevenhonderd km op gereden (demo van dealer moest worden ingereden. Jammer dat ik het geluid niet kan laten horen, dat is - ook met de standaard-uitlaat - echt uniek!
55609023.large.jpg

55609021.large.jpg
 
Een 600tje dat maar 14000 touren kan draaien?? Of is dat het gevolg van 1 cilinder minder dan de jappen, die zo ongeveer 2-2500 touren meer draaien?
 
Ik heb de laatste van de 17 pagina's gescand, met de puntentelling en een toelichting:
large.jpg
 
Een 600tje dat maar 14000 touren kan draaien?? Of is dat het gevolg van 1 cilinder minder dan de jappen, die zo ongeveer 2-2500 touren meer draaien?

Heeft inderdaad met die ene cilinder minder te maken. Levert daarentegen vooral in het middentoerengebied veel meer koppel dan de viercilinders. Voel je ook
bij het rijden, al veel power bij relatief (voor deze klasse, dus) weinig toeren.
 
Scheeld niet veel met de Suz, nog ff wachten tot 11 aug dan eindelijk van me 25 kw af pfff, Me voorkeur gaat toch kwa design naar de gsxr maar ga hm zeker ff proefrijden
 
zo zie je maar dat het goed is dat smaken verschillen.
Ik vindt nieuwe Gixxer lijn dus helemaal nix.
Triumph vindt ik wel mooi.
En zo blijven er dus gelukkig verschillende motoren op 's heren wegen rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan