Triumph Daytona 900 (1994) - remschijven & ketting

Joostsozee

MF'er
10 mei 2011
54
0
Nederland
Beste Motor-Forum fanaten,

Sinds een klein halfjaar mag ik mij ook scharen onder hen die het genot mogen kennen van het motorrijden :D. Maar helaas komt bij mij wat onderhoud om de hoek kijken en dat is wat lastig met een Triumph. De onderdelen liggen niet voor het oprapen.

Kortom ik ben genoodzaakt om uit te wijken naar Ebay en de onderdelen in de UK te bestellen. Bij een dealer in Nederland was ik voor achter/voor en installatie €1200 kwijt... Een heleboel geld dus.

Mijn motor:
Triumph Daytona 900 uit 1994 (zie plaatje bijlage)

Wat moet er gebeuren?
- remschijven voor - ~190,- Ebay Zone Products
- remschijf achter ~€47,- Sandy Bike Spares *wellicht bestel ik deze ook bij Zone Products maar daar lijkt de schijf wit....
- ketting + tandwielen ~€66,- Ebay

Wie kan mij helpen of adviseren of dit een beetje goede onderdelen zijn of misschien is het wel flut en is het na een jaar versleten en aan vervanging toe (plezier rijder). Ook advies van kleine onderdelen zoals b.v rubbers die je samen met je remschijven moet vervangen is welkom.

Zoals ik al zei, ik heb de motor pas een halfjaar en enig zins een enthousiaste aankoop geweest voor een mooie prijs (€1700). Helaas zag ik toen niet dat de remschijven eigenlijk al meteen aan vervanging toe waren... Nuja het was de eerste keer, leer je van. IK heb gelukkig wel 2 rechterhanden alleen soms wat te vrolijk :D

Ik heb hier en daar op het forum gezocht of hier al informatie over te vinden was maar dat heb ik niet gevonden.

Dank voor jullie reacties!

Joost

ps. Ik heb geen bok, als iemand een goeie simpele weet die je voor zowel voor als achter kan gebruiken om je wil van de grond te krijgen dan hoor ik dat graag!
full
 
Nog een ding vergeten waarom ik o.a. mijn vraag post. Via Ebay ben ik voor het rem gedeelte een kleine €300 kwijt aan spullen.

Als ik het in Nederland bestel en laat doen dan kost 1 remschijf voor mij al 350E (origineel er waren geen namaak volgens RB motoren in de bilt). Vandaar mijn achterdocht of de merken/onderdelen via Ebay te vertrouwen zijn, zo veel goedkoper!
 
Nog een ding vergeten waarom ik o.a. mijn vraag post. Via Ebay ben ik voor het rem gedeelte een kleine €300 kwijt aan spullen.

Als ik het in Nederland bestel en laat doen dan kost 1 remschijf voor mij al 350E (origineel er waren geen namaak volgens RB motoren in de bilt). Vandaar mijn achterdocht of de merken/onderdelen via Ebay te vertrouwen zijn, zo veel goedkoper!


Namaak is een lelijk woord, maar vervangings onderdelen is een beter woord, maar als je verder gaat shoppen kom je vast nog veel goedkoper uit, lees maar naar Arashi remschijven, en de kettingset zal je mogelijk ook goedkoper vinden, en ik hoor zelf nooit klachten over goedkope onderdelen via e bay, denk dat het met de kwaliteit best wel snor zit, en ketting is ketting hoor d]en daar moet je zeker niet te veel voor uitgeven.
 
Heb je haast? geef mensen ook de tijd om het te lezen.
http://www.marktnet.nl/REMSCHIJF-VOOR-Triumph-Trophy-900-1996-2010-7825589.htm
wie weet past het
Brabant Motors - 404
actie €400 nieuw
http://www.jossmit.nl/contents/nl/d11357.html
ketting DID.

via ebay weet je niet altijd wat je koopt. Kan grootste bocht zijn. ketting van 66 euro kan niet veel soeps zijn


Dat neem je aan omdat het goedkoop is, vermoedelijk zal het een prima kwaliteit zijn hoor, laat TS het gewoon even uittesten dan hoeven wij niet meer naar de motorzaak toe om daar de veel te dure spullen te halen.
 
Dat neem je aan omdat het goedkoop is, vermoedelijk zal het een prima kwaliteit zijn hoor, laat TS het gewoon even uittesten dan hoeven wij niet meer naar de motorzaak toe om daar de veel te dure spullen te halen.

Draai jij het geen wat jij beweert wel eens om? In de zin van als het duur is dan moet het wel goed zijn.

Alles wat goedkoop is moet volgens jouw slecht zijn want kwaliteit heeft zijn prijs, maar wil je daarmee ook beweren dat alles wat duur is dan goed moet zijn?
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Dank voor de reacties!

@Dave.
Ik had niet zozeer haast hoor maar de topic ging erg snel naar beneden in de lijst t.o.v. topics over het doorspoelen van je motor met kokend water...

@Mathh: Ik snap je reactie niet helemaal...

Gebruikte remschijven vind ik toch gek. Waarom zou je die kopen? Je koopt dan toch versleten producten, natuurlijk zijn ze goedkoper maar ze gaan ook een stuk minder lang mee en op plaatjes kan je moeilijk de dikte meten om te weten hoe versleten ze zijn.

Ik denk dat ik de schijven maar gewoon ga bestellen. Het lijkt me dat er niet heel veel techniek in zo'n plaatje kan zitten dat je als plezier rijder nodig hebt.

Ben nog wel benieuwd wat ik naast remschijven moet kopen om ze te vervangen, iemand?

Joost
 
Hoi allemaal,

Dank voor de reacties!

@Dave.
Ik had niet zozeer haast hoor maar de topic ging erg snel naar beneden in de lijst t.o.v. topics over het doorspoelen van je motor met kokend water...

@Mathh: Ik snap je reactie niet helemaal...

Gebruikte remschijven vind ik toch gek. Waarom zou je die kopen? Je koopt dan toch versleten producten, natuurlijk zijn ze goedkoper maar ze gaan ook een stuk minder lang mee en op plaatjes kan je moeilijk de dikte meten om te weten hoe versleten ze zijn.

Ik denk dat ik de schijven maar gewoon ga bestellen. Het lijkt me dat er niet heel veel techniek in zo'n plaatje kan zitten dat je als plezier rijder nodig hebt.

Ben nog wel benieuwd wat ik naast remschijven moet kopen om ze te vervangen, iemand?

Joost

Waarom zou die versleten moeten zijn?
 
Ze zijn gebruikt? Voor zo ver ik kennis heb van remschijven is nummer 1 gebruiksgevolg slijtage van de schijf qua dikte.

Je mag ook meer posten dan los zo'n opmerking... Het suggereert dat je het wel weet namelijk dus deel dat :)
 
Ze hoeven niet versleten te zijn, maar kunnen wél krom zijn. Is mij 2 keer overkomen bij een 2e hands koop via internet. Pas de 3e keer waren de schijven recht. Lullige is dat je er pas achterkomt als ze gemonteerd zitten, zie je met het blote oog niet (tenzij ze écht heel erg krom zijn).
Die schijven zou ik dus nieuw kopen, nieuwe remblokjes / olie ook gelijk doen (dat zijn dan de kosten niet meer, en je hebt alles al los liggen).
Die ketting......... geen idee, voor dat geld... je kan het gewoon proberen. Als je niet veel rijdt, kun je d'r misschien wel 2-3-4 jaar mee vooruit!

Succes.
 
Wat betreft een bok... al eens gedacht om je motor op te tillen, bijv. met sjorbanden? Of een auto-krik onder je blok? Als je niet een erg sportieve rijder bent, is een vaste middenbok misschien wel praktisch (wel minder grondspeling misschien).
 
Het zijn geen astronomische bedragen inderdaad dus ik probeer het even met de nieuwe spullen. Ketting is gelukkig nog niet aan vervanging toe.

Sjorbanden idee is niet gek, zelf zat ik te denken aan een soort krik zodat ik makkelijk de voorkant en achterkant op te tillen. Ik heb namelijk niet meteen een plek waar ik sjorbanden aan kan bevestigen

thx voor de tip
 
Ik denk dat ik de schijven maar gewoon ga bestellen. Het lijkt me dat er niet heel veel techniek in zo'n plaatje kan zitten dat je als plezier rijder nodig hebt.
Je bedoelt dat je als plezierrijder geen goeie remmen nodig hebt? :X
Remschijven worden érg zwaar belast, zelfs als je niet continu een noodstop maakt. Er zijn verhalen bekend van schijven die in stukken uit elkaar springen of haarscheuren vertonen. Of je dan je ziel en zaligheid wilt toevertrouwen aan een setje bamischijven van een onbekend merk? Maar die discussie is al vrij oud.
Je zou eens kunnen kijken bij Jos Smit in Haarlem, die verkoopt bv. Nissin schijven. Let wel op het aantal boutgaten en de hart op hart afstand.

Wat de ketting betreft: alle waar is naar z'n geld. Een beetje knap kettingsetje van een goed merk (tandwielen voor- en achter moeten ook worden vervangen) kost al snel rond de 150-200 Eurie. Voor 66 Euro, tja......
Ik doe met een goeie kettingset (DID bv) en een Scottoiler zo'n 40.000 km. Ik hoor van mensen met een goedkoop setje (bv Regina) dat ze er tussen de 10000 en 20000 mee doen. Reken je de montagekosten mee, dan is zo'n goedkoop setje dus gewoon duurder.....

Ben nog wel benieuwd wat ik naast remschijven moet kopen om ze te vervangen, iemand?
Joost
Ik weet niet waar je dan op doelt?
Je zou kunnen denken aan het vervangen van de "floaters"(de ronde ringen die tussen de remschijf en het hart zitten, die vervormen na verloop van tijd nogal eens) en als je nieuwe schijven monteert, moet je áltijd nieuwe remblokken monteren.

Edit: ik zie dat je het spul inmiddels al via E-bay hebt besteld. Veel geluk er mee......
 
Laatst bewerkt:
Beste JanB,


Dat is een mooie reactie.
Ik heb de spullen, alleen remschijven, bijna besteld ik wacht nog even op een definitieve prijs. De ketting vind ik zelf ook te goedkoop er is een grens. De schijven zijn los gewoon 350E voor en 250E achter +/- totaal wordt mij dat gewoon te veel.

Maar ja het blijft lastig. Met een motor is alles net even belangrijker dan met b.v een auto, zoals je zelf al zegt. Ook voor pleziertochtjes wil je gewoon betrouwbare remmen.

Remblokjes/pads (in feite het zelfde toch?) heb ik op mijn lijstje staan. Moet nog veel leren maar elke reactie helpt daarin. Zit ook te kijken naar techniek cursus voor motors.

groet,


EDIT:

Even contact opgenomen met Jos Smit in Haarlem, aardig kerel/winkel. Helaas had hij ze niet. Alleen via een bestelling van MetalGear ~600E ><
 
Laatst bewerkt:
Beste JanB,
Dat is een mooie reactie.
Ik heb de spullen, alleen remschijven, bijna besteld ik wacht nog even op een definitieve prijs. De ketting vind ik zelf ook te goedkoop er is een grens. De schijven zijn los gewoon 350E voor en 250E achter +/- totaal wordt mij dat gewoon te veel.
Maar ja het blijft lastig. Met een motor is alles net even belangrijker dan met b.v een auto, zoals je zelf al zegt. Ook voor pleziertochtjes wil je gewoon betrouwbare remmen.
Remblokjes/pads (in feite het zelfde toch?) heb ik op mijn lijstje staan. Moet nog veel leren maar elke reactie helpt daarin. Zit ook te kijken naar techniek cursus voor motors.
groet,

Tja, hoeveel je er ook wel of niet van af weet, goedkope remschijven blijft een gok die alle kanten kan uitpakken. Je hoort mensen die helemaal lyrisch zijn van die Arashi bamischijven, maar ook verhalen over kromtrekken etc.
Ik stond een tijdje terug voor dezelfde keuze en heb toen toch maar een OEM setje gekocht via een betrouwbare motorboer. Vond het best een hoop geld, maar dat is m'n gemoedsrust en m'n veiligheid me wel waard.

EDIT:
Even contact opgenomen met Jos Smit in Haarlem, aardig kerel/winkel. Helaas had hij ze niet. Alleen via een bestelling van MetalGear ~600E ><
Da's jammer. Je zou eens kunnen kijken voor een gebruikte schijf achter. Die gebruik je naar verhouding toch al veel minder, dikke kans dat je een goed exemplaar kunt vinden. Scheelt ook weer.
En ach, als je de hele handel bij een motorboer bestelt, wil ie misschien ook nog een leuke prijs voor je maken......?
 
Even contact opgenomen met Jos Smit in Haarlem, aardig kerel/winkel. Helaas had hij ze niet. Alleen via een bestelling van MetalGear ~600E ><

hoi Jan, met gebruikte spullen kopen is helemaal niets mis. Als dat zo was bestond er geen enkele motorsloper. Je kunt van te voren afspraken maken over retour sturen bij krom of versleten als een sloper dat al niet uit zijn eigen doet.

kijk hier ook eens:

klik

klik

klik

heeft ook links klik
 
Haha mooie links Mathh,

De helft van je links zijn de onderdelen die ik van plan ben om te kopen. Maar ik kom er niet achter wat het merk precies is van deze schijven. De comments liegen er ook niet om dus ben toch nog even verder aan het zoeken naar net iets beters.

Over KAGIZUME brake discs lees ik niet veel goeds, Zone products dan weer wel voor de prijs... Gebruikte schijven ben ik denk ik geen fan van, in ieder geval niet via internet.

Maar goed dat het nog glad is, geeft mij de tijd om lekker door te zoeken :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan