triumph daytona 900, of een kawa zx9r

Zjimmie

MF veteraan
21 aug 2009
1.311
0
Nijmegen
Hoi,
Er zullen best mensen hier op het forum een beetje extra info kunnen geven over een van beide motoren,
De rede dat ik op zoek ben naar een brommert erbij, is het constante gesleutel aan de oldtimer...
Ik zoek gewoon een sportief model, waar je toch een eindje op kan rijden zonder stuk te gaan van de pijn in mijn schouders...

Ik vind beide motoren gaaf om te zien (als kleine jongen hing er een poster van een kawa zxr 750 boven het bed :9~ ).

Die zxr is ook een optie, maar de zx9r vind ik toch net wat mooier...

gr Jim
 
heb geen oordeel over de triumph, want nooit gehad of bereden.
Wat ik wel weet dat de zx9r, zeker een perfecte stuurmachine is waar je niet extreem sportief op zit, bloed snel maar ook makkelijk als rustige toer motor te gebruiken.
De ZX9R die ik had was model 2001, de eerste met dubbele koplampen. Maar denk dat vanaf 1998 de rij eigenschappen weinig zullen verschillen.
 
Wat ik veel hoor is dat oudere types van de zx9r last hebben van zakkende cilinder bussen,maar ik denk dat dat meestal wel gefixt is.

Ook een T595 al overwogen?
 
Deze dus

full
 
die t595 is ook pracht machine om te zien, ik zoek niks om te racen, ben niet zo van de hoge snelheid, maar lekker door trekken en een eind sturen is heerlijk...

Zal er eens serieus naar gaan kijken....al moet ik dan wel nieuw gereedschap aanschaffen, aangezien ik bijna alles zelf doen..

gr Jim
 
De zx9r is sneller en stuurt makkelijker dan de daytona 900. En toch heb ik veel liever de daytona: meer bottompower, geluid, looks. Nooit een probleem gehad met de mijne (30000 mee gereden).
 
Ik heb een ZX9 uit 2000 en ben er heel erg tevreden mee....

Welk bouwjaar had je in gedachten?
 
Wat ik veel hoor is dat oudere types van de zx9r last hebben van zakkende cilinder bussen,maar ik denk dat dat meestal wel gefixt is.

Ook een T595 al overwogen?

dat verhaal van de zakkende cilinder bussen klopt, maar dat betreft bouwjaar 95.
volgens mij was dat probleem al opgelost bij het zelfde model van 96 en 97, bij het latere model vanaf 98 had je er zeker weten geen probleem mee.
blijf het zelfs nu ik een 2010 fireblade rij, noch steeds een super machine vinden.
 
De zx9r is sneller en stuurt makkelijker dan de daytona 900. En toch heb ik veel liever de daytona: meer bottompower, geluid, looks. Nooit een probleem gehad met de mijne (30000 mee gereden).


Da's nou precies mijn probleem...
Ik wil lekker rijden, en vlot vooruit komen.

Bouwjaar maakt me niet zoveel uit, budget weer wel, ik kan max 2250 uitgeven anders moet ik echt in de schuur gaan slapen ;)

Ik heb reeds een yamaha xj 550 van dik 25 jaar oud( woon werk) een half opgebouwde gsx 1100 f, in een lollige bui gekocht, en da's een project fiets.(bijna klaar, dat dan weer wel)...Nu nog een mooie vlotte fiets om lekker te touren.

Laat ik nou een mooie zx9 gezien uit '95....zal eens mailen of ie 'geholpen is'

Thanxs voor de info en sugestie's

gr Jim
 
Da's nou precies mijn probleem...
Ik wil lekker rijden, en vlot vooruit komen.

Bouwjaar maakt me niet zoveel uit, budget weer wel, ik kan max 2250 uitgeven anders moet ik echt in de schuur gaan slapen ;)

Ik heb reeds een yamaha xj 550 van dik 25 jaar oud( woon werk) een half opgebouwde gsx 1100 f, in een lollige bui gekocht, en da's een project fiets.(bijna klaar, dat dan weer wel)...Nu nog een mooie vlotte fiets om lekker te touren.

Laat ik nou een mooie zx9 gezien uit '95....zal eens mailen of ie 'geholpen is'

Thanxs voor de info en sugestie's

gr Jim

Aha, het budget is nu bekend. Dan zou ik voor een Kwak gaan. Had zelf ruim het dubbele te besteden en heb na maaaaanden zoeken en vele keren proefrijden geen fatsoenlijke Triumph 900 gevonden.
 
Aha, het budget is nu bekend. Dan zou ik voor een Kwak gaan. Had zelf ruim het dubbele te besteden en heb na maaaaanden zoeken en vele keren proefrijden geen fatsoenlijke Triumph 900 gevonden.

Voor ongeveer 3000.-- heb je toch wel een mooie daytona?

Blijven wel bruut gave machines. Niet al te "pussy" en het geluid is en blijft verslavend.

@TS, ik zou een VFR750 halen. Betrouwbaar, veel liefhebbers (en dus onderdelen en handleidingen/beschrijvingen) en toch weer wat "anders' dan een standaar 4 in lijn.

Voor een dikke 2 mille moet je toch wel een VFR kunnen vinden lijkt me?
 
Voor ongeveer 3000.-- heb je toch wel een mooie daytona?

Blijven wel bruut gave machines. Niet al te "pussy" en het geluid is en blijft verslavend.

@TS, ik zou een VFR750 halen. Betrouwbaar, veel liefhebbers (en dus onderdelen en handleidingen/beschrijvingen) en toch weer wat "anders' dan een standaar 4 in lijn.

Voor een dikke 2 mille moet je toch wel een VFR kunnen vinden lijkt me?

Ik had wel iets meer te besteden dan 3k, maar zoals gezegd, alleen maar slechte exemplaren (stuk of 7) tegengekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan