triumph daytona 955i, suzuki gsx-r 750 of de kawa

Boom Boom

MF veteraan
9 jul 2001
4.238
0
Amsterdam
Heb sinds januari mijn motorrijbewijs en ben sindsdien op zoek naar een leuk snel ding.

Heb een beetje zitten rondsnuffelen en heb nu de keuze teruggebracht naar deze drie.

Wat zijn de grote verschillen tussen deze drie motoren? Vooral de triumph spreekt me aan, maar die is ook een stukje duurder dan de andere twee. Heeft iemand ervaring met deze motor of weet iemand waar ik tests hierover kan lezen.
 
ZXR 750 is een oudere generatie, het grote verschil zit hem hoofdzakelijk in het gewicht.

Ook vallen de pk´s een beetje tegen, tegenwoordig R6 met meer vermogen.

welke gsxr bedoel je, welk jaar, veel verschil onderling.

955i is erg nieuw model, vandaar de prijs.
 
En dit wordt je eerste motor ???

Suzuki GSXR750
gewicht: 176kg (droog)
pk: 141

Triumph Daytona 955i
gewicht: 188kg
pk: 147

Kawa ZX7R
gewicht: 203kg
pk: 122

Dat zijn nogal stevige gegevens voor een eerste motor.
 
Je weet niet naar welk jaar GSX r 750 hij gekeken heeft, kan wel `87 zijn.

Hij heeft het ook over een ZXR 750 ipv ZX7-R, Zxr750 was er al in ´92 meen ik.

Dus dan krijg je wel andere waarden
 
En nog even over die T955i met 147 pk, die moet nog uitkomen, dat is dat hele nieuwe model, oudere modellen hebben minder pk en zijn zwaarder.
 
sorry voor het tekort aan de gegevens, maar hier komen ze:
de triumph: (20.950 piek)
daytona 955i
bouwjaar '99
18802 km op de teller
mooi rood, inclusief een carbon demper

de soes: (15.950 piek)
gsx-r 750
bouwjaar 1996
22950 km
incl. Alarm en nieuwe banden

de kawa (14.950 piek)
bouwjaar 1995
21000 km
de oude vertrouwde (en mooie) groen wit blauwe kleuren

Ze zijn allemaal in perfecte staat en er zit op alle drie garantie (nee niet tot de voordeur)

Het zijn wel stevige motoren voor een beginner, maar ik heb geen zin om op een opgevoerde lesmotor te starten. Ben al een tijdje bezig om er een te vinden en heb net mijn rijbewijs binnen (ben wel al 26, maar nog steeds erg wild).

Tevens nog wel een zx6r gezien uit 98 die even duur was als de zxr 750. Wat is hier het verschil tussen.


 
sorry voor het tekort aan de gegevens, maar hier komen ze:
de triumph: (20.950 piek)
daytona 955i
bouwjaar '99
18802 km op de teller
mooi rood, inclusief een carbon demper

de soes: (15.950 piek)
gsx-r 750
bouwjaar 1996
22950 km
incl. Alarm en nieuwe banden

de kawa (14.950 piek)
bouwjaar 1995
21000 km
de oude vertrouwde (en mooie) groen wit blauwe kleuren

Ze zijn allemaal in perfecte staat en er zit op alle drie garantie (nee niet tot de voordeur)

Het zijn wel stevige motoren voor een beginner, maar ik heb geen zin om op een opgevoerde lesmotor te starten. Ben al een tijdje bezig om er een te vinden en heb net mijn rijbewijs binnen (ben wel al 26, maar nog steeds erg wild).

Tevens nog wel een zx6r gezien uit 98 die even duur was als de zxr 750. Wat is hier het verschil tussen.

Dit zijn wel hele spannende machines om mee te beginnen.
Ik rijd nu pas 5 maanden en ik ben begonnen met een CBR600F (105pk) en heb laatst op op een 98er GSXR 750 gereden en ik scheet 7 kleuren stront.
Vol gas in zijn 1 resulteert in wheelie (zo eentje die je achterover doet slaan) en dat ding was echt nog veelste snel voor mij. :}

Als ik jou was zou ik met een 600tje beginnen, die zijn ook waardevast dus als je hem na een tijdje beu bent ben je hem zo weer kwijt en je verliest dan niet veel geld in tegenstelling tot de wat zwaardere motoren, die wat moeilijker te verkopen zijn.

_________________
Bijna alle CBR600F op een rijtje, wie vult me aan ?

[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-07-09 14:48 ]

[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-07-09 14:51 ]
 
Ik zou de Kawa vergeten, zwaar, is nog echt een motor van de oude generatie.
 
Ik zou de Kawa vergeten, zwaar, is nog echt een motor van de oude generatie.
Idd als je toch voor zo'n zware bak wil gaan laat die Kawa maar zitten dan. Die Triumph is mijn persoonlijke favoriet. Die 99'er heeft toch ook 130 pk op het, prachtig enkelzijdig opgehangen, achterwiel. Je moet alleen wel van het driecilinder concept houden. Vergeleken met de GSXR750 is het een wereld van verschil (gevat in 1 cilinder minder en 200cc meer inhoud).

Helaas ben ik compleet niet objectief op dat gebied. Mijn tweede motor wordt een T955i }) *D (over een jaar of drie).

{edit}voor tests kijk ik trouwens vaak op MotorCycle Online{/edit}

[ Dit Bericht is bewerkt door: MartijnL op 2001-07-09 17:41 ]
 
Ik heb zelf nog niet op zo'n t955 gereden maar het schijnt zeerrrrrrrrrrrrrrrr goed te sturen.
Die zxr is langzamerhand oude poep.
Die soes tja is eigenlijk nooit mijn model geweest maar is zeker geen verkeerde fiets.
 
bedankt voor de tips!!

Ik denk dat ik toch maar eerst wat ervaring op ga doen op een iets rustigere motor. Niet al te rustig want in slaap vallen in duitsland is niets voor mij.

Ik ga deze week nog even een afspraak maken met de dealer om even wat proefritjes te gaan maken op de kawa zx6r. Inderdaad, nog steeds een motor met ballen, en daarom maar even de proefrit.

Trouwens, extreem coole movies duderuud. Mijn vriendin heeft je gek verklaard. Zij gaat waarschijnlijk voor de cbr 600 dus dat word lekker racen op de autobahn/strada.
 
Terug
Bovenaan Onderaan