Triumph Daytona VI(75) (600/650/675) Daytona all the way?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo druk bezig met het maken van een route voor morgen. Eerste keer dat ik zelf een route in elkaar knoop voor de Tomtom. Is wel op de mobiel maar toch, gebruik hier voor het programma Tyre werkt opzich nog wel eenvoudig. Morgen maar eens zien of dat ik er ook nog wat van gemaakt heb.
 
Zo druk bezig met het maken van een route voor morgen. Eerste keer dat ik zelf een route in elkaar knoop voor de Tomtom. Is wel op de mobiel maar toch, gebruik hier voor het programma Tyre werkt opzich nog wel eenvoudig. Morgen maar eens zien of dat ik er ook nog wat van gemaakt heb.

Begrijp ik goed dat jij Tom Tom op je mobiel gebruikt en met het programma tyre de routes inlaad? Ik heb een iPhone met Tom Tom dus vandaar.
 
Begrijp ik goed dat jij Tom Tom op je mobiel gebruikt en met het programma tyre de routes inlaad? Ik heb een iPhone met Tom Tom dus vandaar.

Jep heb je goed begrepen en als goed is heb ik het nu voor elkaar heb nu voor morgen een route staan van 150km dus eens kijken of ik het goed gedaan heb.

Nadeel is wel dat je maar 48 punten aan kunt geven dus twee routes in elkaar laten overlopen als je er meer nodig hebt en dan aan einde van eerste route nieuwe in gaan laden.

Tyre Help
 
Laatst bewerkt:
De zon begint hier al zijn best te doen om het asfalt lekker op te warmen. Zo de 675 maar eens de schuur uit rollen.
 
Het weer is eens gelukkig wat van de betere kant zo meteen maar eens de garmin met route uit proberen ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen *D
 
Weer ff aanmelden hier. Wordt tijd voor wat warmer weer, dan mag het beestje weer naar buiten.
 
*O* pakkie zo aan(zal tegenvallen haha) en dan lekker me nieuwe bandjes inrijden!!!!!!! :Y zin in!!!!!!! *O*
 
Laatst bewerkt:
Hier voorspellen ze zondag goed weer voor maandag. Maandag, dikke wolken met regen...voorspellen ze nu goed weer voor morgen.

Hoe knn ze nu in godsnaam op minder dan 24u nog geen benul van het weer hebben anno 2010, echt amateurs die voorspellers hier in belgie :9
 
Jullie mogen onze "weerKwal" pauluspietsma gratis hebben hoor. Ik betaal de porto!
Hij kan redelijk voorspellen, maar voor de rest....... lul 1e klas . :r
Zeg maar wanneer jullie in België een hok voor hem hebben. Zijn wij hem mooi kwijt van TV . *O*

Hier voorspellen ze zondag goed weer voor maandag. Maandag, dikke wolken met regen...voorspellen ze nu goed weer voor morgen.

Hoe knn ze nu in godsnaam op minder dan 24u nog geen benul van het weer hebben anno 2010, echt amateurs die voorspellers hier in belgie :9
 
ik zou die dingen niet in occasie kopen, je hebt garantie nodig op die krengen !! ;)

Garantie heb je twee jaar lang naar dat hij op kenteken gezet is. Dus als hij een jaar oud is heb je gewoon nog een jaar garantie op de motor. Nu weet ik niet of de garantie ook overdraagbaar is op een volgende persoon maar dat lijkt me wel.
 
Vandaag de 675 weer even uitgelaten toch weer een 180km er bij gezet.
Heb er nu 1800 km opstaan maar betekent dat nou ook dat ik hem helemaal los mag trekken.
Want na de 1600km staat geen toeren tal mee aangegeven waar je op moet letten.

large
 
Garantie heb je twee jaar lang naar dat hij op kenteken gezet is. Dus als hij een jaar oud is heb je gewoon nog een jaar garantie op de motor. Nu weet ik niet of de garantie ook overdraagbaar is op een volgende persoon maar dat lijkt me wel.

De garantie staat niet op naam maar op de motor zelf, een vriend van me heeft zich een street triple gekocht deze was 3 maanden oud, garantie heeft hij gewoon de rest van de 2 jaar.
Zolang je de papieren maar bij elkaar hebt, fractuur ervan!
 
Zo vandaag nog een flink stuk wezen rijden!
Op en neer naar Assen, de paas races waren een succes.
Alleen een beetje heel erg fris op de tribunes!! brrrr
Maar wat was het super lekker om te rijden zeg.
 
ja die garantie is idd europees maar wie gaat je die voldoende geven he.
ik kan mij geen dealer voorstellen die dan nog je garantiegevallen afdoende behandelt als je met motor van paar maand oud ineens komt aankloppen ..

bon, zoveel te beter als dat zo is

en pedro, ik zou hem helemaal doortrekken hoor, maar bouw hem ff op, hoog tijd dat je nu die machine leert waar hij voor gemaakt is ;)

(ikzelf ook tot ongeveer 1500km ingehouden)
roderen is toerentallen wisselen, niet zozeer onder bepaald toerental blijven altijd (als hij erg goed warm heeft tenminste)
 
Is een Daytona 675 geschikt als eerste motor of is dit totaal geen beginners motor?
Want ik ga binnenkort mijn A rijbewijs halen en vind de Daytona best wel mooi maar weet niet goed of deze geschikt is als eerste motor.

Grtz Jens
 
Vandaag de 675 weer even uitgelaten toch weer een 180km er bij gezet.
Heb er nu 1800 km opstaan maar betekent dat nou ook dat ik hem helemaal los mag trekken.
Want na de 1600km staat geen toeren tal mee aangegeven waar je op moet letten.

[afbeelding]

Die toerenlimiten moet je niet al te strikt nemen. Vooral:
- heel rustig wegrijden met koude motor
- korte ritten vermijden, je moet de motor goed laten doorwarmen
- niet veel gas geven bij heel lage toerentallen (en vooral niet lang achtereen)
- niet de hele tijd op hetzelfde toerental blijven hangen

Als hij goed warm is, mag je kortstondig wel een stukje over de limiet heen. Liever niet bij de eerste paar honderd km, maar tussen de 1000 en 1600 kun je wel eens doortrekken tot wat hogere toeren. Alleen niet te lang in die hoge toeren blijven hangen, da's teveel van het goede.

Na 1600 is het inrijden in principe klaar. Je mag dus voluit.

Wel de oliewissel gedaan bij de 1000-beurt? Da's namelijk wel belangrijk voordat je meer van het blok gaat vragen.
 
Die toerenlimiten moet je niet al te strikt nemen. Vooral:
- heel rustig wegrijden met koude motor
- korte ritten vermijden, je moet de motor goed laten doorwarmen
- niet veel gas geven bij heel lage toerentallen (en vooral niet lang achtereen)
- niet de hele tijd op hetzelfde toerental blijven hangen

Als hij goed warm is, mag je kortstondig wel een stukje over de limiet heen. Liever niet bij de eerste paar honderd km, maar tussen de 1000 en 1600 kun je wel eens doortrekken tot wat hogere toeren. Alleen niet te lang in die hoge toeren blijven hangen, da's teveel van het goede.

Na 1600 is het inrijden in principe klaar. Je mag dus voluit.

Wel de oliewissel gedaan bij de 1000-beurt? Da's namelijk wel belangrijk voordat je meer van het blok gaat vragen.

Olie wissel is 22-3 gebeurd, heb ik dan alweer zoveel gereden in de tussen tijd :?
Zal dan wel komt denk ik gewoon omdat zo'n Daytona zo lekker rijd.

En heb me wel aan het toerental gehouden wat er op de sticker stond. Maar zal hem nu dan maar eens stiekem wat meer boven in toeren gaan sturen als hij lekker warm is.
 
Is een Daytona 675 geschikt als eerste motor of is dit totaal geen beginners motor?
Want ik ga binnenkort mijn A rijbewijs halen en vind de Daytona best wel mooi maar weet niet goed of deze geschikt is als eerste motor.

Grtz Jens

Ja wat is een beginners motor ben zelf op een SV650 begonnen en daar kun je ook vlot mee rond gaan.
Weet wel dat ik met de Daytona veel anders ben gaan rijden, dat is ook wat de personen waar ik veel mee rij opgevallen.
Je hoofd niet bang te zijn dat hij je maar zo van het zadel af zal gooien en tuurlijk als je het gas los trekt komt er echt wel wat. Maar zou zeggen zorg eerst dat je dat Pasje in je bezit krijgt en ga lekker een paar Triumph dealer af en ga een proefritje maken. Weet niet of je nog 25kw moet gaan rijden, want daar zul je er denk ik weinig van vinden. Oh zie dat je uit Belgie komt dus geen idee hoe de regels daar zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan