Triumph Daytona VI(75) (600/650/675) Daytona all the way?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja die garantie is idd europees maar wie gaat je die voldoende geven he.
ik kan mij geen dealer voorstellen die dan nog je garantiegevallen afdoende behandelt als je met motor van paar maand oud ineens komt aankloppen ..

Dat maakt niets uit.. :N
De betreffende dealer krijgt gewoon een vergoeding van Triumph zelf voor de gemaakte werkplaatsuren en de onderdelen worden kosteloos opgestuurd.
Voor de dealer is het gewoon omzet, dus ik zie geen redenen waarom ie minder z'n best zou doen als de motor niet bij hem gekocht is.


Ben gisteren trouwens op de testbank geweest. :]

:Y 119,7 pk op het achterwiel en 74,3nm koppel. :Y
Vond ik niet verkeerd moet ik zeggen. Mijn vorige (een rode) had 1pk en 4nm minder. Zwart is dus toch sneller _O-

ik gooi later nog wel een filmpje op youtube....
 
Dat maakt niets uit.. :N
De betreffende dealer krijgt gewoon een vergoeding van Triumph zelf voor de gemaakte werkplaatsuren en de onderdelen worden kosteloos opgestuurd.
Voor de dealer is het gewoon omzet, dus ik zie geen redenen waarom ie minder z'n best zou doen als de motor niet bij hem gekocht is.

Ik denk het niet. en dealers gaven het mij ook zelf aan, ik kan het niet op papier aantonen maar das ook maar een forfaitair dat zij krijgen hoor per bepaald werkuur !
Een slimme dealer schrijft dan gewoon meer uren op en het is opgelost maar mij is wijsgemaakt dat ze helemaal geen 100% vergoed zijn. (forfaitair bedrag per uur denk ik)
De stukken 100% uiteraard maar das vaak het gros van de kost niet
 
vind het maar raar.. garantie is garantie.. klaar.. ongeacht waar je em hebt gekocht..die dealer kan de kosten verhalen bij triumph, vind het maar een weird verhaal. maar goed.. wellicht kun je triumph zelf hierover bellen.
 
mijn motor is ook bij een andere dealer gemaakt onder fabrieks garantie... Een beetje slimme dealer weet dat je terug blijft komen na je garantie,
 
Hmm.. ik vind t toch vreemd.

ik weet dat het in elk geval bij Yamaha wel zo werkt. De werkplaatsuren worden gewoon vergoed. Inderdaad wel tegen een vooraf vastgesteld tarief.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag eens wat foto's gemaakt van mijn carbon uitlaat cover,ik vond dat de orginele(grijze) te snel zwarte vlekken gaf,deze camoufleert wat beter :9

full
 
yup, nice :)

he, het demo dagen bij eibergen.. wie ging daar allemaal nog heen? en hoe laat ongeveer?
 
Is een Daytona 675 geschikt als eerste motor of is dit totaal geen beginners motor?
Want ik ga binnenkort mijn A rijbewijs halen en vind de Daytona best wel mooi maar weet niet goed of deze geschikt is als eerste motor.

Grtz Jens

Dit is een onderwerp waar de meningen nogal over verschillen ;). Ik vind de 675 geen goede beginnersmotor. Ik zou eerst een (klein) jaar een goedkopere allround motor rijden, VEEL kilometers proberen te maken in allerlei omstandigheden. Die motor misschien een keer uit je handen laten flikkeren of mee op je muil gaan, en zodra je wat meer ervaring hebt een 675 kopen :)

Heb ik zelf ook gedaan (inclusief het uit m'n klauwen laten flikkeren van m'n 1e motor, mee op m'n muil gegaan etc :+ ). Pas als 3e motor een nieuwe Daytona 650 gekocht en daarna twee keer een 675. Ben nog steeds blij dat ik op een oude GSX600f heb leren rijden ipv direct op een nieuwe snelle supersport.
 
Laatst bewerkt:
Hmm.. ik vind t toch vreemd.

ik weet dat het in elk geval bij Yamaha wel zo werkt. De werkplaatsuren worden gewoon vergoed. Inderdaad wel tegen een vooraf vastgesteld tarief.

voilà een forfaitair bedrag dus. en dus volgens mij niet helemaal de 100%
*edit: die van in oostende zei me zelfs hoogstpersoonlijk dat hij er van de 10 werkuren er maar 6 vergoed ziet ..

of het nu waar is laat ik in het midden, stof tot nadenken dat wel.

ik zou het alleszins niet doen met zo'n jonge motor om die (paar) duizend € verschil dat erop zit hem van een particulier te kopen.
Je kan de zaak van je leven doen .. of de miserie van je leven :)

bon, ik ben mss wel beetje achterdochtig geworden ook op die garantiegevallen, ik heb mijn deel al gezien
 
Laatst bewerkt:
Dit is een onderwerp waar de meningen nogal over verschillen ;). Ik vind de 675 geen goede beginnersmotor. Ik zou eerst een (klein) jaar een goedkopere allround motor rijden, VEEL kilometers proberen te maken in allerlei omstandigheden. Die motor misschien een keer uit je handen laten flikkeren of mee op je muil gaan, en zodra je wat meer ervaring hebt een 675 kopen :)

Heb ik zelf ook gedaan (inclusief het uit m'n klauwen laten flikkeren van m'n 1e motor, mee op m'n muil gegaan etc :+ ). Pas als 3e motor een nieuwe Daytona 650 gekocht en daarna twee keer een 675. Ben nog steeds blij dat ik op een oude GSX600f heb leren rijden ipv direct op een nieuwe snelle supersport.

ik ben het hier persoonlijk volledig mee eens. Ik geloof dat het voor maatN wel de erste motor is overigens.. dus ieder z'n eigen keuze.

ik zelf ben op een lichte bandit 400 begonnen. dit is geen 25 KW fiets... mar een beetje rijv aardigheid opdoen, een keer een VRO oid is niet mis. want, vergis je niet in hoe veel vermogen eeen 600cc supersport heeft (en dan doel ik op de klasse waar de daytona 675 ook in valt) Je bent als beginnend motorrijder eerder geneigd een foutje te maken doordat je op het verkeerde moment, of op en glad stuk net even wat te veel gas geeft.. mooi zonde van je motor! en eventuel je botten!
 
ook mee eens.

ikzelf met RS250 begonne, geen seconde spijt van gehad.

ken mensen uit m'n vriendenkring die met een fireblade e.d. begonne of een race 600.
degene die zichzelf echt willen verbeteren zijn teruggestapt naar een lichtere motor.

Er is ongeveer een 95% kans volgens da je er eens mee valt, hoe dan ook, al is het van hem verkeerd op de bok te zetten :)
Een groot deel die ik ken heeft zijn eerste motor zelfs total loss gereden ! niet aan te raden, maar het gebeurd op de stomste manieren en een scheve vork met frame heb je al vlug aan 40 per uur als ie ergens verkeerd tegen aantikt hoor.

Het beste om je tonen is eens gaan naar kleinere (franse) circuits. Je zal versteld staan hoe die honda rs125's en aprilia rs250's het vuur aan de schenen leggen aan die zwaardere 4takten.

En nog laatste zaak, 't is de bedoeling dat je niet alleen begint maar blijft motorrijden .. ik was klaar voor een 1000cc in principe, maar ik moet nog zolang leven .. daarom als tussenmotor ook ff nog op 600 klasse gebleven, waar is de fun als je met zware motor begint ... wat koop je dan als volgende motor? ;)
 
Laatst bewerkt:
ik heb vorig jaar mn motor rijbewijs gehaalt op m 21e, Gelijk de daytona 675 gekocht.
en om eerlijk te zijn, had ik miss ook beter een andere motor kunnen kopen om te beginnen.

Nou heb ik ook praktisch niet meer gereden vorig jaar, dus heb ik inmiddels na het halen van mn rijbewijs miss 1500 km gereden nu.
Dus het is voor mij helemaal weer aftasten.
Zoals Chielme zegt, de foutjes, het laten vallen van de motor enz enz, allemaal dingen die kunnen gebeuren, Ik dieuwde de daytona over het gras bij ons thuis, en toen wipte er een stoeptegel omhoog, dus de motor viel om in het gras ( gelukkig geen schade,)
ik weet dus nu wel dat ik daar niet meer langs loop,:P
de daytona is gewoon een motor met heel erg veel vermogen, die je gewoon naait als je een fout maakt:)

als je 25 KW gaat rijden, dan is het natuurlijk anders, en heeft de motor minder vermogen:)

Dus miss is het dan anders,
verder kan ik alleen maar zeggen doe wat je zelf wil, je kunt 100 mensen vragen wat ze vinden 90% zegt dat je beter op een lichtere motor kan beginnen, en waarschijnlijk koop je toch de daytona, waarom? omdat je er verlieft op bent geworden!

Succes met het halen van je papiertje.

Groet Peter
 
@ freddie.


Ochtenddienst vanmorgen?
kwam je om 3uur tegen voor de karwei;) t was aardig druk op de weg, gheghe zag je met een gangetje van 35 tuffen, ik hoorde je uitlaat niet eens!!
 
Dat maakt niets uit.. :N
De betreffende dealer krijgt gewoon een vergoeding van Triumph zelf voor de gemaakte werkplaatsuren en de onderdelen worden kosteloos opgestuurd.
Voor de dealer is het gewoon omzet, dus ik zie geen redenen waarom ie minder z'n best zou doen als de motor niet bij hem gekocht is.


Ben gisteren trouwens op de testbank geweest. :]

:Y 119,7 pk op het achterwiel en 74,3nm koppel. :Y
Vond ik niet verkeerd moet ik zeggen. Mijn vorige (een rode) had 1pk en 4nm minder. Zwart is dus toch sneller _O-

ik gooi later nog wel een filmpje op youtube....

Kijk dat is netjes, op papier heeft hij iets van 123pk op de krukas als ik me niet vergis.
En ben benieuwd naar het filmpje.


En van de zijkant

full

Mooi he dat carbon, en een carbonen hitteschild maakt het inderdaad net weer een stukkie verder af

large
 
ik heb vorig jaar mn motor rijbewijs gehaalt op m 21e, Gelijk de daytona 675 gekocht.
en om eerlijk te zijn, had ik miss ook beter een andere motor kunnen kopen om te beginnen.

Nou heb ik ook praktisch niet meer gereden vorig jaar, dus heb ik inmiddels na het halen van mn rijbewijs miss 1500 km gereden nu.
Dus het is voor mij helemaal weer aftasten.
Zoals Chielme zegt, de foutjes, het laten vallen van de motor enz enz, allemaal dingen die kunnen gebeuren, Ik dieuwde de daytona over het gras bij ons thuis, en toen wipte er een stoeptegel omhoog, dus de motor viel om in het gras ( gelukkig geen schade,)
ik weet dus nu wel dat ik daar niet meer langs loop,:P
de daytona is gewoon een motor met heel erg veel vermogen, die je gewoon naait als je een fout maakt:)

als je 25 KW gaat rijden, dan is het natuurlijk anders, en heeft de motor minder vermogen:)

Dus miss is het dan anders,
verder kan ik alleen maar zeggen doe wat je zelf wil, je kunt 100 mensen vragen wat ze vinden 90% zegt dat je beter op een lichtere motor kan beginnen, en waarschijnlijk koop je toch de daytona, waarom? omdat je er verlieft op bent geworden!

Succes met het halen van je papiertje.

Groet Peter

Ik heb ook zelf gelijk een daytona gekocht. (zoals paul al zei idd)
En dat laten om flikkeren of dergelijks, dat kan natuurlijk altijd gebeuren. Ongelukje zit in een klein hoekje, daar hoef je niet perse een beginnend motor rijder voor te zijn in mijn ogen? Zie het voorbeeld bij jou met de stoeptegel!
En verder maakt het opzich ook niet uit of je nou 250 cc rijdt of 600, je kan jezelf altijd gelijk naar de klote rijden ligt er puur aan hoe jij zelf omgaat met het gas en hoe je het overzicht houdt op de rest van het weg verkeer.
Al ben ik wel van mening dat je niet met een 1000cc moet beginnen, want dat is zker gekkewerk. 1 keer op gereden en dat is echt ziek.
En ik kan het ook beamen dat de schoonheid ook een rol heeft gespeeld als aankoop van de 1ste motor voor mezelf *O*

Gr maarten
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het in het echt er ook wel eens over gehad met Chielmi en de Daytona is echt geen geschikte eerste motor! :o Naar mijn mening zijn de redenen daarvoor o.a:

1. De rukkerige gasreactie onderin, waar je nogal mee te maken krijgt als je net rijdt en nogal stuntelig bent

2. Het onmiddelijk beschikbare koppel (net je rijbewijs, ff kijken wat er gebeurt als ik dat gashendel vol open ros |( )

3. De extreme zithouding.

Er zijn er nog wel meer, maar dit schiet me zo binnen..

Ik ben zelf begonnen op een Suzuki GSX-R 600 K6.. Dat ding was BLOEDSNEL en ik ben er meerdere malen mee door het oog van de naald gekropen, vooral omdat ik niet om kon gaan met 125 pk en omdat ik nog voor geen meter kon rijden.. Ik onderschatte de motor en mezelf veel te veel en dat doet iedereen die net rijdt. :Y

Het beste is denk ik nog altijd mooi op een 400tje of iets dergelijks leren sturen en dan voor het zwaardere werk gaan. En een 400 gaat hard zat..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het in het echt er ook wel eens over gehad met Chielmi en de Daytona is echt geen geschikte eerste motor! :o Naar mijn mening zijn de redenen daarvoor o.a:

1. De rukkerige gasreactie onderin, waar je nogal mee te maken krijgt als je net rijdt en nogal stuntelig bent

2. Het onmiddelijk beschikbare koppel (net je rijbewijs, ff kijken wat er gebeurt als ik dat gashendel vol open ros |( )

3. De extreme zithouding.

Er zijn er nog wel meer, maar dit schiet me zo binnen..

Ik ben zelf begonnen op een Suzuki GSX-R 600 K6.. Dat ding was BLOEDSNEL en ik ben er meerdere malen mee door het oog van de naald gekropen, vooral omdat ik niet om kon gaan met 125 pk en omdat ik nog voor geen meter kon rijden.. Ik onderschatte de motor en mezelf veel te veel en dat doet iedereen die net rijdt. :Y

Het beste is denk ik nog altijd mooi op een 400tje of iets dergelijks leren sturen en dan voor het zwaardere werk gaan. En een 400 gaat hard zat..

Zelf meteen op de 675 begonnen en mn vriendin ook. Ligt puur aan de persoon die erop zit of het verstandig is of niet is mijn mening.
 
Ben gisteren trouwens op de testbank geweest. :]

:Y 119,7 pk op het achterwiel en 74,3nm koppel. :Y
Vond ik niet verkeerd moet ik zeggen. Mijn vorige (een rode) had 1pk en 4nm minder. Zwart is dus toch sneller _O-

ik gooi later nog wel een filmpje op youtube....



____FILMPJE____
 
Laatst bewerkt:
ik zag de bodis nog toen ik over mn schouder keek ;) ik was vandaag op de motor naar t werk, had hem perongeluk op parkeerstand gezet :(
 
vanaf morgen is mijn arrow weer leverbaar.. vraag me af hoe lang het duurt voor ie er is.. kan niet wachten :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan