Triumph Dealer of niet?

LeeuwenKind

Rookie
16 jul 2020
9
0
Hallo allemaal!

Ik ben op dit moment druk bezig met het zoeken naar een tweedehands Triumph Tiger 800 xc 2011-2014.

De keuze gaat eigenlijk op dit moment tussen twee fietsen:

https://www.motoport.nl/occasions/triumph-tiger-800-xc-27148212
Deze heeft de 30,000-40,000-50,000 keuringen allemaal gehad maar moet dus nog voor de 60,0000 keuring. Ik heb meerdere triumph dealers gebeld en die geven aan dat deze beurt 800-900 tot 1200 kan kosten.

Bij motoport doen ze voor 299 de beurt volgens fabrieksspecificaties zeggen zei zelf. Sommige dingen kunnen zij echter niet omdat ze geen triumph apparatuur hebben.

De andere optie is:

https://tlm.nl/voorraad-motoren/triumph-tiger-800-xc-30505617-1/
Deze motor is als het goed is volledig dealer onderhouden en komt ook met de grote beurt van 60,000 km. Deze motor mist alleen de koffers wat er uiteindelijk nog boven op zou komen.

Het liefst zou ik de motor bij motoport aanschaffen, alleen vind ik het lastig om te bepalen hoe belangrijk het is om mijn motor bij een Triumph dealer te laten onderhouden.

Kunnen jullie mij hierbij helpen? Also wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt!
 
De 60K km-beurt bij Motoport is dus incompleet terwijl die bij TLM 100% gedaan wordt. Dat betekent dus in het geval van Motorport dat je nog ergens anders het resterende deel van de onderhoudsbeurt moet laten uitvoeren. Lijkt me niet heel erg handig. Mijn voorkeur in deze zou dan toch zijn voor TLM als dealer aangezien die hem al aflevert met een 60K km-beurt. + nieuwe remschijven voor. Tevens is de motor een jaar jonger daar en minder km's (scheelt 6K km). Die bagage optie kun je altijd nog laten monteren evenals de aftermarktet handvatverwarming.
 
299 voor een grote beurt kan niet. weet niet precies wat een de grote beurt van een Tiger kost maar voor mijn street zat ik op 800 incl kleppen stellen. Dus voor 299 mis je nogal wat
 
Dank voor jullie reacties, het komt er eigenlijk dus gewoon op neer dat de motor bij Motoport nog een beurt moet krijgen bij een andere dealer. Op die manier wordt de keuze wel makkelijker!
 
Beide zullen de beurt moeten hebben dus. Mijn 1200 zit op 50K, maar daar is 48k het kritieke punt. Die heb ik gelukkig gehad. Maar grootste deel is volgens mij kleppen stellen. Dealer waar ik hem gehaald had, gaf wel aan dat dit overrated is. Meestal is het controle zonder aanpassing omdat het nog goed is.
 
tis ergens jammer dat de termen grote beurt en kleine beurt nog steeds gebruikt worden zonder dat het duidelijk word gemaakt wat het inhoud.

En nee, ik had geen zin om uit te gaan zoeken wat het inhoud bij dat merk en dat type en die 60k interval.
 
tis ergens jammer dat de termen grote beurt en kleine beurt nog steeds gebruikt worden zonder dat het duidelijk word gemaakt wat het inhoud.

En nee, ik had geen zin om uit te gaan zoeken wat het inhoud bij dat merk en dat type en die 60k interval.
Nee hoor, kleine beurt en grote beurt zijn duidelijk omschreven in de onderhoudsrichtlijnen van Triumph. Iedere 10 k een kleine beurt, iedere 20 k een grote beurt.
 
Als ze bij motoport niet de hele beurt kunnen doen, zou ik lekker naar een andere gaan.
Of een offerte voor de beurt opvragen bij Triumph en dat bedrag als korting op de motor vragen.
 
Nee hoor, kleine beurt en grote beurt zijn duidelijk omschreven in de onderhoudsrichtlijnen van Triumph. Iedere 10 k een kleine beurt, iedere 20 k een grote beurt.
en als men dan ook vertelt of laat zien wat dat inhoud zou de offerte van motoport en Triumph zelf beter te vergelijken zijn.
 
299 is oliewissel, ketting spannen en misschien een luchtfilter..... Meer kan echt niet.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan