Triumph hardtail choppertje legaal de weg op

el Vikingo

Rookie
21 okt 2005
6
0
Amsterdam
Hey dudes,

Ik heb sinds kort een Triumph Tiger 750 uit '78 weten te bemachtigen. T'is een oldschool choppertje, waarbij het frame in de jaren '80 is omgebouwd dmv. een weld-on achterkant en de rake van het balhoofd is veranderd. De bedoeling is om 'm helemaal op te gaan knappen.

Er zit echter een Triumph kenteken bij, waardoor ik vermoed dat ik zo niet de weg op mag (gay). Ik zat te denken aan een paar mogelijkheden:

1:Om 'm bij de RDW te laten keuren, maar dan moet ik 'm eerst voor hun bouwen, en dan alles weer eraf slopen om 'm te krijgen zoals ik 'm zelf wil hebben.

2:Ik zoek een hardtail frame met eigenbouw kenteken. (die zijn nogal schaars geloof ik)

3:ik zoek een hardtail frame met een oud kenteken?

Anyways, wellicht zijn jullie wat beter thuis in de eigenbouw praktijken en hebben jullie goede tips!

Greetz,

Fedde
 
Tja, officieel mag je er idd de weg niet mee op.... lekker boeiend.. gewoon zo mee gaan rijden..

herkeuren lukt je niet, zit namelijk al een framenummer in..
dan word het dus een frame maken, keuren, opbouwen, weer keuren, BTW betalen en rijden...

Ik zou voor optie 1 gaan, opknappen en rijden.
 
optie 1 valt al af omdat je frame alleen al nooit door de keuring komt omdat je moet bewijzen dat je em helemaal zelf hebt gemaakt, en in de eerste instantie kaal aan moet leveren (zonder afwerking/paint, met zichtbare lassen).
 
Opknappen en gewoon gaan rijden al wordt dat laatste lastig met een oude Triumph :) .
 
dudes,

plaatjes moeten nog even wachten, want de bliksem heeft mn modempje thuis aan gort geblazen. Die Bonnie van jou Ed lijkt me ook een plaatje! Oldschool Britbike! Staan er ergens fotootjes van op het internet?

Greetz,

Fedde
 
Gasten, ik zat inderdaad op het terras.
Hierbij 2 foto's, inmiddels wel het een en ander al gedaan.

Voorvork----------> zitten nu veren in, staat dus erg laag
Wielen zijn voor de vorm, zijn van mijn XT, inmiddels wel de
juiste wielen gevonden.
full
 
helemaal goed!! Hou je ons op de hoogte over de voortgang van t bouwen?? (en ploaties heh!!) Ben erg benieuwd want hou van zulk brits spul.
Maak er wat moois van !!

Een (dom waarschijnlijk..) vraagje : zijn die bonnie-blokjes eigenlijk t enige triumph-spul waar me te 'werken'valt ?? qua choppers bouwen bedoel k ??

(heb al tijdje een erg mooie 3ta-zo'n 'leger-model'- ergens zien staan..technies best betrouwbaar hoor ik links en rechts al is de snelheid en aant.cc's natuurlijk niet echt stoer .. ;)
 
helemaal goed!! Hou je ons op de hoogte over de voortgang van t bouwen?? (en ploaties heh!!) Ben erg benieuwd want hou van zulk brits spul.
Maak er wat moois van !!

Een (dom waarschijnlijk..) vraagje : zijn die bonnie-blokjes eigenlijk t enige triumph-spul waar me te 'werken'valt ?? qua choppers bouwen bedoel k ??

(heb al tijdje een erg mooie 3ta-zo'n 'leger-model'- ergens zien staan..technies best betrouwbaar hoor ik links en rechts al is de snelheid en aant.cc's natuurlijk niet echt stoer .. ;)

Ik kijk meer naar de looks!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan