Triumph mijn eerste fiets

Greeny

Die hard MF'er
5 okt 2005
338
12
Belgie
Vorig jaar kocht ik een Yamaha XJ900f (1984) om op te knappen en begon ik aan mijn rijlessen. Nu hij bijna af was en hem wou laten afstellen (carburator, ontsteking en onderhoud) ben ik bij een prutser eerste klasse toegekomen in Oost-vlaanderen(België). Deze was er in geslaagd om 2 vijzen af te breken van mijn collector in het motorblok en niet een een choke kabel na behoren monteren. Ik ben van de mening, ik doe het niet goed, dan hou ik er mijn poten van af. RAZEND was ik daar hij dat enkel op mijn kosten wou herstellen en ik enorm véél tijd heb verloren.

Dan heb ik maar besloten om deze te laten vallen en een betere bike te kopen en ben ik op een Triumph Trident 900 uitgekomen. Deze mag ik morgen halen *O* *O* en eindelijk zal ik kunnen touren :]

Later zal ik jullie foto's en bevindingen meegeven, maar heeft er intussen iemand al ervaringen met een Triumph Trident ???

Ik heb een kennis die met een Trophy 900 rijdt en hierover super tevreden is en hem voor geen geld van de wereld wenst om te ruilen na 70.000Km...

Ik vind het leuk een fiets te bezitten die je niet te vaak ziet rondrijden... Misschien allemaal al op hun laaste rustplaats :?

Zo als er nog onder jullie zijn die een Triumph Trident hebben, laat het me weten en wat jullie er van vinden... ;)
 
Die Triumphs zijn gewoon hele goeie fietsen met een lange levensduur. Het geluid van zo'n driecilinder is verslavend, ik waarschuw je maar alvast...........
Zelf rij ik een Speed Triple 1050, m'n vierde driecilinder.

Er zitten overigens nogal wat - NL en BE - Triumph rijders op www.triumphriders.nl; een virtuele Triumph club die ook ritten e.d. organiseert.
Het kan zijn dat de link even niet goed werkt, die site was onlangs door hackers bezocht en is mogelijk op het moment dat je de link aanklinkt nog niet weer volledig functioneel........
 
Daar ga ik alvast toch eens een kijkje gaan nemen. Dit is ook wat me verteld werd. Degelijke motors... en vooral een legende... :}
 
Vorig jaar kocht ik een Yamaha XJ900f (1984) om op te knappen en begon ik aan mijn rijlessen. Nu hij bijna af was en hem wou laten afstellen (carburator, ontsteking en onderhoud) ben ik bij een prutser eerste klasse toegekomen in Oost-vlaanderen(België). Deze was er in geslaagd om 2 vijzen af te breken van mijn collector in het motorblok en niet een een choke kabel na behoren monteren. Ik ben van de mening, ik doe het niet goed, dan hou ik er mijn poten van af. RAZEND was ik daar hij dat enkel op mijn kosten wou herstellen en ik enorm véél tijd heb verloren.

Dan heb ik maar besloten om deze te laten vallen en een betere bike te kopen en ben ik op een Triumph Trident 900 uitgekomen. Deze mag ik morgen halen *O* *O* en eindelijk zal ik kunnen touren :]

Later zal ik jullie foto's en bevindingen meegeven, maar heeft er intussen iemand al ervaringen met een Triumph Trident ???

Ik heb een kennis die met een Trophy 900 rijdt en hierover super tevreden is en hem voor geen geld van de wereld wenst om te ruilen na 70.000Km...

Ik vind het leuk een fiets te bezitten die je niet te vaak ziet rondrijden... Misschien allemaal al op hun laaste rustplaats :?

Zo als er nog onder jullie zijn die een Triumph Trident hebben, laat het me weten en wat jullie er van vinden... ;)


ik wil je voorpoten wel kopen.

*O*
 
Van de XJ ofzo...

Ik ga deze afwerken deze winter en helemaal verkopen. Ik heb hem helemaal geupgrade en een modernere fiets van gemaakt. Deze wordt in de winter volledig verkocht. Sorry !! Al gaan kijken op http://www.XJ900club.nl. Daar kunnen ze u misschien wel helpen.
 
Jaja pas op erg verslavend drie cylinder geluid koppel en power... :-)
Heb zelf een trophy 900 met circa 93000 op de teller inmiddels en een sprint rs 955i voor de leuk. 130 pk en 105 nm houd meer dan genoeg fietsen op afstand :-), behalve dan natuurlijk de echte supersport kanonnen... maarja tis natturlijk een sporttour dus das niet zo gek..
Maar euh sturen als een scheermes (de trophy trouwens ook vreemd genoeg, op assen zelfs een kneus op een r1 mee ingehaald, de steppies zijn alleen voor ongeveer een kwart afgesleten (kan alleen als je de koffers dr af haalt)
En dan het remmen! Alle triumph gaan heel behoorlijk in de ankers!
 
Joh, en dat voor mijn eerste fiets... Iemand een middeleeuws harnas om mijn Triumph te bereiden...
Ik ben alvast nog niet zo snel... :o eerst dat Triumphken leren temmen...
 
full


Gefeliciteerd *D
 
Een klassieker in wording, Greeny!


Ik dacht daaraan deze week ook. Je ziet er echt weinig van, zijn ze veel verkocht??? Als ik dit koester en mooi bewaar... wat zou dit waard zijn binnen 10 jaar... :?
't Is misschien ook maar een utopie natuurlijk.
 
Gaat je wel lukken!

Gefeliciteerd! 8-)


Henkes, uw duca mag dan ook wel wezen... Ik ben niet zo fanaat om een bike te tunen maar zo 2 brulpijpen achteraan zou ik ook zien zitten... Alleen voor die triumphen is er praktisch niets op de markt van sportuitlaten. Tenzij iemand?...
 
Jaja pas op erg verslavend drie cylinder geluid koppel en power... :-)
Heb zelf een trophy 900 met circa 93000 op de teller inmiddels en een sprint rs 955i voor de leuk. 130 pk en 105 nm houd meer dan genoeg fietsen op afstand :-), behalve dan natuurlijk de echte supersport kanonnen... maarja tis natturlijk een sporttour dus das niet zo gek..
Maar euh sturen als een scheermes (de trophy trouwens ook vreemd genoeg, op assen zelfs een kneus op een r1 mee ingehaald, de steppies zijn alleen voor ongeveer een kwart afgesleten (kan alleen als je de koffers dr af haalt)
En dan het remmen! Alle triumph gaan heel behoorlijk in de ankers!

Doezz... Ik ben super tevreden met mijn Triumph maar waar ik moeilijk kan aan wennen is het ratellend geluid van de 3cyl. Had jij dat ook met je Trophy ??
 
Doezz... Ik ben super tevreden met mijn Triumph maar waar ik moeilijk kan aan wennen is het ratellend geluid van de 3cyl. Had jij dat ook met je Trophy ??

Die triples klinken stationair inderdaad nogal, eh... agrarisch. :+
Dus ook al klinkt het een beetje vreemd, het gaat niet (snel) stuk, zeker die T300-serie is built like a brick outhouse.
Eenmaal op toeren zou het gerammel moeten ophouden.

Succes!
 
Die triples klinken stationair inderdaad nogal, eh... agrarisch. :+
Dus ook al klinkt het een beetje vreemd, het gaat niet (snel) stuk, zeker die T300-serie is built like a brick outhouse.
Eenmaal op toeren zou het gerammel moeten ophouden.

Succes!


Inderdaad boven 2000 gaat dat mooi zacht... Agrarisch :? mooi cytaat !!!
 
Yep dr zit , in de driecylinder 900 carburatieblooken een "rammel" van stationair tot +- 3000 toeren.. Niets om je zorgen over te maken tenzij het van de rechtervoorkant van je blok komt en als een koffiemolen op volle toeren met een hand grind dr in klinkt :X

(Geleider van de nokkenasketting gebroken, maar ik moet eerlijk zeggen dat er wel de nodige circuitkilometers mee gemaakt zijn en af en toe wel wat te hoog in de toeren is gereden.... Dan kan zo'n onderdeeltje het na 93000 km gaan begeven :) )
 
lol!

Maar ik hoor mn 955 niet rammelen stationair. (Zal wel door de open carbonpijp komen... :P )


Dus als oplossing, als ik er niet kan aan wennen is een pijpje op te plaatsen. Ik heb zo'n duo IXIL gezien maar vindt het wel wat duur...
 
Terug
Bovenaan Onderaan