Triumph RBS 955i

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga zeker voor een compleet blok. Aankomend weekend krijg ik mail van iemand die een paar heeft liggen.
 
Ik ga zeker voor een compleet blok. Aankomend weekend krijg ik mail van iemand die een paar heeft liggen.


ik ben benieuwd.
mijn motor wordt eind van de maand even helemaal nagekeken ,komen nieuwe koppelingsplaten in en goede olie.
nieuwe remblokken en remolie en bougies en luchtfilter ,we kijken gelijk de lagers na en smeren de boel.
 
Zo, nieuwe laptop dus we kunnen weer wat plaatsen. Dat gehannes op tablets en telefoons is helemaal niks. Afgelopen weken het één en ander provisorisch gemonteerd.

Ook liggen ook de kroonplaten weer bij de coater. Met beetje geluk ligt het spul vrijdag klaar. Daarnaast wat mailcontact over een ander blok. Wat foto's ontvangen maar wacht op meer info.

Ben benieuwd wat jullie vinden van de kleurstelling. Zal vast niet iedereen bekoren....

full
 
Laatst bewerkt:
Speed Triple 1050 achterveer, amper gebruikt.

full
 
Laatst bewerkt:
Zo, nieuwe laptop dus we kunnen weer wat plaatsen. Dat gehannes op tablets en telefoons is helemaal niks. Afgelopen weken het één en ander provisorisch gemonteerd.

Ook liggen ook de kroonplaten weer bij de coater. Met beetje geluk ligt het spul vrijdag klaar. Daarnaast wat mailcontact over een ander blok. Wat foto's ontvangen maar wacht op meer info.

Ben benieuwd wat jullie vinden van de kleurstelling. Zal vast niet iedereen bekoren....

[afbeelding]

Heel eerlijk, lef heb je wel maar ik vindt het nu niet mooi om te zien . maar mss als de motor is opgebouwd dat het dan wel mooi is.
gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak ;)
 
Wel mooi hoor zo'n blauw frame en gecombineerd met de juiste kleur kan het zeer fraai zijn.

Mat zilver kan heel mooi combineren , vindt alleen die grijze wielen weer helemaal niet combineren.

Of is het een andere kleur dan grijs zoals het op de foto overkomt?
 
Ik heb lang lopen wikken en wegen over de kleur. Ga je voor safe ofwel grijs en zwart of doe je iets anders. Toen kwam ik een Speed Triple tegen die mij wel erg aansprak. Uiteindelijk wat kleurstalen gehaald bij de bouwmarkt en die erbij gehouden. En zo is het ontstaan. Ben wel blij met de keuze, gewoon niet standaard. Verder moet de paintjob er voor zorgen dat het geen kermisbike wordt. De kans bestaat dat ik de velgen dan ook nog een andere kleur moet geven.
full
 
Ben wel nieuwsgierig hoe het gaat worden. Vind je het niet zonde om dat frame om dat oude blok te hangen al? Vaak is het al lastig zonder beschadigen te doen, en nu moet je twee keer.
 
mijn vriendin zegt, mooie kleur. dus bij de vrouwen valt hij goed ;). en wat maakt het uit wat uitgezakte ouwe mannen vinden van je motor, als de vrouwen er maar bij staan te kwijlen ;).
 
Ben wel nieuwsgierig hoe het gaat worden. Vind je het niet zonde om dat frame om dat oude blok te hangen al? Vaak is het al lastig zonder beschadigen te doen, en nu moet je twee keer.

Nee, niet zonde. Dit frame is heel eenvoudig over het blok te lepelen. Het enige is dat nu de achterbrug er al in zit, waardoor het wat moeilijker is. Dit blok zit amper vast in het frame, heel lichtjes vastgezet.
 
mijn vriendin zegt, mooie kleur. dus bij de vrouwen valt hij goed ;). en wat maakt het uit wat uitgezakte ouwe mannen vinden van je motor, als de vrouwen er maar bij staan te kwijlen ;).

Bedank de vrouw maar even :}
 
Ik heb lang lopen wikken en wegen over de kleur. Ga je voor safe ofwel grijs en zwart of doe je iets anders. Toen kwam ik een Speed Triple tegen die mij wel erg aansprak. Uiteindelijk wat kleurstalen gehaald bij de bouwmarkt en die erbij gehouden. En zo is het ontstaan. Ben wel blij met de keuze, gewoon niet standaard. Verder moet de paintjob er voor zorgen dat het geen kermisbike wordt. De kans bestaat dat ik de velgen dan ook nog een andere kleur moet geven.
[afbeelding]


kijk dat bedoel ik dus ,als je het zo ziet dan is het wel heel mooi
 
kijk dat bedoel ik dus ,als je het zo ziet dan is het wel heel mooi

Dacht ik, nu alleen een dergelijke kleurstelling nog benaderen.

Ook mail gekregen over een blokje. Wel alleen een Sprint ST blok. De beste man heeft hem open gehaald om de staat van het blok te kunnen beoordelen. Volgens hem zijn erg weinig km's gemaakt met het blok, exacte km-stand weet hij niet. Maar op de foto's zag het er wel goed uit. Zaken als de dynamo, gaskleppenhuis en startmotor kunnen over worden gezet van mijn oude blok. Als blijkt dat het blok niet goed is kan ik hem terug brengen, zegt hij. Prijs 750 euro.

Verder een Sprint RS blok kunnen vinden met ca. 40.000 km's. Deze kan ik kopen voor 450 euro. Hiervan weet ik alleen niet of ik de zaken over kan zetten. Iemand een idee of dit past?

En nog een blokje gevonden in Belgie nabij de grens met Maastricht. Die heeft alleen een koppakking stuk. Staat niet voor veel geld te koop maar ik heb geen idee hoe makkelijk een koppakking te vervangen is? Nog suggesties?
 
Laatst bewerkt:
Vind het vreemd dat je apart een blok open haalt om de staat te bekijken en 750 vind ik een boel geld voor zo'n oud blok.Okee,je hebt dan wel garantie........
Zou persoonlijkste goedkope blok met lekke koppakking kopen.Er van uit gaand dat alleen de koppakking lek is.Is prima te doen met een nieuw cilkoppakkingsetje,zou dan ook direct de klephoedjes vervangen en de kleppen effe opnieuw inslijpen.
Maar goed,als je voor 100 pct zeker wilt gaan dan het blok van 750 kopen.......
 
Vind het vreemd dat je apart een blok open haalt om de staat te bekijken en 750 vind ik een boel geld voor zo'n oud blok.Okee,je hebt dan wel garantie........
Zou persoonlijkste goedkope blok met lekke koppakking kopen.Er van uit gaand dat alleen de koppakking lek is.Is prima te doen met een nieuw cilkoppakkingsetje,zou dan ook direct de klephoedjes vervangen en de kleppen effe opnieuw inslijpen.
Maar goed,als je voor 100 pct zeker wilt gaan dan het blok van 750 kopen.......

Hij schijnt voor de hobby te sleutelen en handelen in Triumph onderdelen. Wat ik begrepen heb heeft hij tientallen blokken liggen. Sommige goed maar meeste met gebreken. Meeste blokken zal hij ook nooit gehoord hebben, om te weten of een blok goed is draait hij vaak wat zaken los. Lijkt mij legitiem. Ik vind het ook erg veel geld, daar hik ik tegen aan.

Ga eerst maar eens kijken wat dat blok met de lekke koppakking moet kosten. Als het interessant is kijk ik dan wel wie mij daarmee kan helpen. Hint hint :+
 
Ow jah, vrijdag heb ik de kroonplaten weer weggebracht. Werd vanmorgen gebeld, ze waren al gespoten. Heerlijk zo'n schuldgevoel.....
 
Wat vraagt Boonstra voor een goed blok met garantie dan? Een zelfde die je hebt?
 
Wat vraagt Boonstra voor een goed blok met garantie dan? Een zelfde die je hebt?
 
Die blauwe kleur is mijn ding zeker niet maar wel lekker apart ja. :+
Boonstra zal ook wel 750/1000 voor een blokkie vragen denk ik.
Als je nu dat lekkekoppakking blok voor een prikkie kan krijgen zou ik dat zeker doen. :Y
 
Boonstra vraagt ook zeker 700 a 800 euro voor een motorblok. En heb niet zo veel zin om hun rijk te maken.
Heb al een mail gestuurd naar België. Afwachten maar. Ik vermoed dat het een blok van een Tiger is, weet ook dan niet of alles er op past. Denk wel dat ik iemand heb die de kennis in huis heeft om de koppakking te vervangen. Als de prijs maar interessant genoeg is liggen er mogelijkheden.
 
Dan moet het blok wel echt heel goedkoop zijn met die lekke pakking.....
Als je het goed wilt doen dan vervang je niet alleen die koppakking maar doe je de voetpakking ook.
Wat ook mooi is om gelijk te doen:

Kleppen opnieuw inslijpen
Nieuwe klepseals
zuigerveren controleren indien nodig vervangen
Nieuwe klepdeksel pakking
kop vlakken
keerringen vervangen

Ga je dat allemaal doen omdat je het toch open hebt liggen ben je snel 150/200 euro kwijt aan pakkingen/klepseals en dan nog een tientje of 5/6/7 aan vlakken.
En dan moet alles eerst nog uit elkaar en ook weer in elkaar......

Ik heb zelf ook een keer op zo'n manier een blok gekocht waar ik overgens nog steeds blij mee ben maar het viel me tegen wat al die zooi kost......en dan heb ik bijna alles zelf gedaan.
Je weet dan wel zeker dat het echt goed zit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan