Triumph Rocket

24 okt 2001
82
0
Amsterdam
2,3 Liter 3-cilynder WOEF!

Best wel mooie motor eigenlijk...

www.motorcycledaily.com

081903top.jpg


081903middle.jpg


081903side2.jpg


081903side1.jpg
 
Is niet mijn type motor maar het is in elk geval wel origineel.

[me]Kofferrek weet nog niet of hij hem :r of :} vind[/me]
 
I copy!

Voor alle HD rijders die nog een beetje koel willen zijn.

(ik bedoel dus dat het een toffe bike is als je voor een Sjoppah gaat.)
 
Kep wel lelijkere concepten gezien....zoals de Honda Valkyrie geloof ik...

Gaaf ding dit!
 
Gaaf dingetje!

Van Pistonheads.com:

2.3 LITRE TRIUMPH LAUNCHED
Wednesday 20th August



Triumph USA unveils the Rocket
Triumph Motorcycles (America) Ltd. unveiled Triumph's new power cruiser - the Rocket III - in San Antonio, Texas, during the annual US dealer conference this week.
7199-112414.jpg

Size matters - it's the biggest production motorcycle currently being built. They claim it's the first production motorcycle to break the 2 litre barrier.
The Rocket III is powered by a triple cylinder engine with fuel-injection. The longitudinally-mounted, in-line three-cylinder motor has a cubic capacity of 2,294cc and uses the same size pistons as a Dodge Viper .
A tubular steel spine frame houses the motor while a maintenance-free shaft drive powers the power to the rear wheel - shod in a massive 240/50-section tyre.
The last motorcycle to bear this name, was the 1960's BSA Rocket, although badged as a BSA, the motorcycle was powered by the very first Triumph triple engine. Triumph's own version of the same machine was the 1969 Trident.
The Rocket III will make its European debut at the International Motorcycle Show in Milan next month.
 
Ik vind dat ze die drie pijpen aan 1 kant hadden moeten houden, zo vind ik het geen gezicht met (eerlijk waar). En het stuur vind ik te hoog, moet een lager en breder stuur op.


Voor de rest heb ik nix te zeiken hoor O-)
 
Lijkt een beetje zo'n speelgoedmotortje, niet mooi :r !!!
Maar het concept is wel weer heel gaaf en qua uiterlijk is het dan net een Harley; gewoon voor het aankoopbedrag eraan verbouwen en dan ziet het er vast wel weer een beetje uit. Ik ben ook ontzettend benieuwd naar het geluid van zo'n enorm dikke driecilinder :9~
 
PERFORMANCE
(MEASURED AT CRANKSHAFT TO DIN 70020)
Maximum Power:142PS (140bhp) at 5,750rpm
Maximum Torque: 200Nm (147ft.lbf) at 2,500rpm

Hij wil in ieder geval wel vooruit komen ;)
 
Triumph rules!!!!! Altijd al gezegd dat Triumph karakter had. Zal me benieuwen hoelang het duurt voor de Japps deze fiets weer copieeren :r .Alleen jammer dat de drie uitlaten niet aan 1 kant zitten. Wat een lef om zo'n motorfiets te produceren :} :} :}
 
Volgens MCN en MotorCycle Daily schijn je de R1's en Hayabusa's ermee uit te trekken bij de stoplicht sprintjes... Dus uh ik ga er niet naast staan.
 
Zijn 3 cilinders niet per definitie zondagskindjes omdat de krachten op de krukas niet zo in balans zijn als bij 2 of 4 cilinders :?

Of is dat hele oude achterhaalde info ?
 
yep, wordt tegenwoordig veelal opgelost door balanceer ringen. Loopt als een naaimachientje. Lijkt wat op de honda 6 pitter.
 
Stoer ding!!

full


TRIUMPH ROCKET III SPECIFICATIONS

Price: Under $20,000
Standard colors: Black, red

ENGINE & DRIVETRAIN
Type: Liquid-cooled, DOHC, longitudinal in-line triple
Valve arrangement: DOHC, 4 valves per cylinder
Bore & stroke, displacement: 101.6 x 94.3mm, 2294cc
Compression ratio: 8.7:1
Carburetion: Electronic fuel injection
Transmission: Wet clutch, 5 speeds
Final Drive: Shaft

CHASSIS
Dry weight: 704 lbs
Wheelbase: 66.5 in.
Overall length: 97.6 in.
Rake/Trail: 32 degrees / 6.0 in.
Weight (dry): 704lbs
Seat height: 29.1 in.
Handlebar width: 34.6 in.
Fuel capacity: 6.6 gal.
Wheels: Cast alloy; 17 x 3.5 front, 16 x 7.5 rear
Front tire: 150/80V17 Metzeler ME880
Rear tire: 240/50V16 Metzeler ME880
Front suspension: Inverted, 43mm stanchions
Rear suspension: Dual dampers, adjustable for preload
Front brake: 2, 10.6-in floating discs, 4-piston calipers
Rear brake: 10.5-in disc, 2-piston caliper




 
Laatst bewerkt:
Heb er bij Bass Custombikes al ff op mogen zitten. Het is wel een monster hoor!!!

En als je dan die accelleratietijden hoor....0-200 in 7 sec :9 . Dan mag je jezelf wel goed beet houden.

En idd, die pijpen vind ik ook niet geweldig. Maar daar komen ook wel weer oplossingen voor.
 
Ik vind het motorblok saai, de pijpen zijn vrij weird en hij heeft door die koplampen een beetje een race-uiterlijk, maar verder vind ik 'm zekers mooi! Leuk voor naast m'n Harley er bj te hebben. ;)
 
Dit ding lijkt nergens op.
Prestaties zijn zonder meer indrukwekkend, maar valt dit onder de categorie choppers?
Nee, ik ga op dit forum geen discussie aan over de definitie chopper.
 
Mooi of lelijk is voor iedereen persoonlijk weer iets anders. Ik heb een paar weken geleden op deze motor gereden. Nou, ondanks dat-ie loodzwaar is, loopt-ie als een KOGEL. Sensationeel.... Ik was er stil van. Maar je kon er ook prima rustig mee rijden!
 
Ik heb erop gereden, kameraad van me heeft er 1 gekocht

De enigste cruiser die me niet aan een bejaardenhuis doet denken
Mooie bike, rijdt lekker, zit heerlijk, alleen vangt enorm veel wind bij gassen door de overdossis voor dat ding aan pk's

Doorsnee jap van 170 kilo is sneller (hij reedt op mijn gsx-r maar ik kon um niet bijhouden)
 
Dit ding lijkt nergens op.
Prestaties zijn zonder meer indrukwekkend, maar valt dit onder de categorie choppers?
Nee, ik ga op dit forum geen discussie aan over de definitie chopper.

NEE, dit valt niet onder de catagorie chopper, maar onder de (super)cruisers. Maar geld dat ook niet voor de Shadows ACE, Vulcan classics, Wildstars, Road Kings, Elektra Glides en de R1200C ? Juist.......en die mogen hier toch ook staan, nou dan.

het toont van lef dat een europeese producent, naast BMW, op serieuse wijze de handschoen opneemt tegen al dat japanse cruiser geweld.

Hoe dan ook, ik vind het een bruut mooie motor, en vooral in het oranje met Tribals.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan