Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat mij betreft de Pirelli Scorpion trail. Ik heb hem onder mijn Explorer 1200. Geweldige band! Prima grip en slijtvast.Even de stilte hier doorbreken
Mijn Scrambler moet toch echt wel nieuwe banden hebben, twijfel alleen over welke. Zijn er rijders hier die al andere hebben gedaan dan de standaard Metzeler Tourance?
Ik twijfel over de Tourance Next, Dunlop Trailsmart (max?), of de Pirelli Scorpion Trail 2.
Tourance Next en Trailsmart heb ik beide mee gereden op de Tiger 800 en dat reed beide prima. Ik wilde toen graag de Scorpion Trail 2 proberen vanwege alle lovende verhalen, maar die waren nooit op voorraad
Ik wil iets meer weg gerichte banden. Ik rij 99% van de tijd op asfalt en de Tourance banden slijten dan wel heel snel..
De 1 of de 2?Wat mij betreft de Pirelli Scorpion trail. Ik heb hem onder mijn Explorer 1200. Geweldige band! Prima grip en slijtvast.
Dat klinkt vrij vaag, hoop ook voor je dat het snel opgelost is!Zelf heb ik er de Michelin anakee adventure onder liggen. Vind hem wat fijner dan de standaard Tourance. Maar met de andere helaas nog geen vergelijking gemaakt.
Motor staat momenteel ook vrij veel stil, zit met een elektronische probleempje waarvoor ik hem zaterdag ga wegbrengen. Er lijkt iets te zitten in de elektronica van de instrumentatie. Wanneer ik de motor aanzet, doet alle verlichting het gewoon normaal. Maar wanneer ik hem start begint de verlichting op een hoge frequentie. Dit is niet afhankelijk van het toerental, dus lijkt de dynamo uit te sluiten. Daarnaast heb ik dit ook uitgesloten door 1 voor 1 de zekering eruit te halen en bij zekering nummer 2 doet de motor dit niet meer, helaas is dit die van de instrumentatie en zie ik dan niet meer hoe hard ik rij (wel een goed excuus)
Dit was net gebeurd na de jaarlijkse beurt en hierbij waren de mistlichten erbij geplaatst + een extra usb-punt geplaatst. Dealer en ik dachten eerst dat het hier aan lag, maar deze 1 voor 1 loskoppelen en testen bleef het probleem aanwezig. Net als de koplamp zelf en nog wat zaken, die ik zelf kon loskoppelen. Dus nu mag de dealer het gaan problemen.
Hoop wel dat het snel is opgelost
Dat klinkt vrij vaag, hoop ook voor je dat het snel opgelost is!
De Anakee adventure lijken me prima banden ipv de Tourance inderdaad. Maar ik ga liever voor iets dat meer op de weg gericht is
Dat hoop ik ook. Zeker heel raar kan zelf ook niet een oplossing bedenken wat het kan zijn.
Toen ik hem gisteren wegbracht werd het ook een stuk minder erg. Dus of dat de motor warm wordt dat het minder is of het is iets met trilling. Eerste lijkt me niet want het is iets elektronisch en was ook echt pas na uurtje rijden (was verklaring van eer vergeten om belgie in te mogen) of het moet iets geweest zijn met vocht dat door de warmte is verdampt. Tweede lijkt me ook niet want het was er in eens toen ik hem startte.
Maar de motor lijkt een massaprobleem te hebben. maar met zaken die ik heb losgekoppeld het niet kunnen vinden. Accu lijkt mij ook heel sterk want de motor start wel gewoon en bij een accu die slecht zou zijn, zou je verwachten dat dit een probleem is.
Ja, ze zijn wel al een stuk beter op de weg dan de Tourance, maar gaan er echt met minder groeven zijn die nog een stukje beter zijn.
Ondertussen al nieuws over je motor?
Nice, mooi dat het opgelost is! Scheelt weer dat het slecht weer was afgelopen weken, heb je het vast minder gemistDinsdag contact gehad met dealer. Ze hebben van Triumph een vervangend dashboard gekregen en deze getest. Daarna was het probleem opgelost. Ze gingen nu de motor weer helemaal in elkaar steken en dan zou ik er van het weekeind om kunnen. Alleen ben ik dan niet thuis i.v.m. werk, ach de week erop er dan maar om en dan lekker gaan rijden
Eerst vond ik de XE te hoog en te duur, want ik kon de XC nieuw kopen met 2710 euro korting. Maar de XE heeft betere off road specs. Zit ook iets hoger en heeft breder stuur. Geeft een nog meer commanding gevoel. Ook door verkoop boot meer financiële ruimte om een XE te kopen. Tot slot vind ik hem toch wat mooier/dikker (goudkleurige voorvork, zwarte rem- en koppelingshends). Wilde niet wachten op nieuwe Euro 5 XE mede omdat het koppel ietsje later komt (500) maar dat is meer een nerd dingetje. Heel blij mee met de wit/groene. Toch vind ik hem ook mooi in het blauw. In Basel bij de Triumph dealer de nieuwe matgroene XE gezien en toch ook mooier in het echt dan op de foto’s. Vandaag de Grimsel- en Furkapass rijden.Mooi, dat gaat ook prima met een scrambler. Wat was je reden om over te stappen, naast dat de witgroene xe uiteraard veruit de mooiste is
Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat ik nog meer zou moeten veranderen, voor mij prima zo. Waar ik me wel aan stoor zijn de uitlaatbochten, zouden eigenlijk zwart moeten zijn voor het complete plaatje.Mooie uitvoering in deze kleur en ook al behoorlijk af.