Triumph scrambler 1200

Even de stilte hier doorbreken :W

Mijn Scrambler moet toch echt wel nieuwe banden hebben, twijfel alleen over welke. Zijn er rijders hier die al andere hebben gedaan dan de standaard Metzeler Tourance?
Ik twijfel over de Tourance Next, Dunlop Trailsmart (max?), of de Pirelli Scorpion Trail 2.

Tourance Next en Trailsmart heb ik beide mee gereden op de Tiger 800 en dat reed beide prima. Ik wilde toen graag de Scorpion Trail 2 proberen vanwege alle lovende verhalen, maar die waren nooit op voorraad :')

Ik wil iets meer weg gerichte banden. Ik rij 99% van de tijd op asfalt en de Tourance banden slijten dan wel heel snel..
 
Even de stilte hier doorbreken :W

Mijn Scrambler moet toch echt wel nieuwe banden hebben, twijfel alleen over welke. Zijn er rijders hier die al andere hebben gedaan dan de standaard Metzeler Tourance?
Ik twijfel over de Tourance Next, Dunlop Trailsmart (max?), of de Pirelli Scorpion Trail 2.

Tourance Next en Trailsmart heb ik beide mee gereden op de Tiger 800 en dat reed beide prima. Ik wilde toen graag de Scorpion Trail 2 proberen vanwege alle lovende verhalen, maar die waren nooit op voorraad :')

Ik wil iets meer weg gerichte banden. Ik rij 99% van de tijd op asfalt en de Tourance banden slijten dan wel heel snel..
Wat mij betreft de Pirelli Scorpion trail. Ik heb hem onder mijn Explorer 1200. Geweldige band! Prima grip en slijtvast.
 
Zelf heb ik er de Michelin anakee adventure onder liggen. Vind hem wat fijner dan de standaard Tourance. Maar met de andere helaas nog geen vergelijking gemaakt.

Motor staat momenteel ook vrij veel stil, zit met een elektronische probleempje waarvoor ik hem zaterdag ga wegbrengen. Er lijkt iets te zitten in de elektronica van de instrumentatie. Wanneer ik de motor aanzet, doet alle verlichting het gewoon normaal. Maar wanneer ik hem start begint de verlichting op een hoge frequentie. Dit is niet afhankelijk van het toerental, dus lijkt de dynamo uit te sluiten. Daarnaast heb ik dit ook uitgesloten door 1 voor 1 de zekering eruit te halen en bij zekering nummer 2 doet de motor dit niet meer, helaas is dit die van de instrumentatie en zie ik dan niet meer hoe hard ik rij (wel een goed excuus)

Dit was net gebeurd na de jaarlijkse beurt en hierbij waren de mistlichten erbij geplaatst + een extra usb-punt geplaatst. Dealer en ik dachten eerst dat het hier aan lag, maar deze 1 voor 1 loskoppelen en testen bleef het probleem aanwezig. Net als de koplamp zelf en nog wat zaken, die ik zelf kon loskoppelen. Dus nu mag de dealer het gaan problemen.

Hoop wel dat het snel is opgelost ;(
 
Wat mij betreft de Pirelli Scorpion trail. Ik heb hem onder mijn Explorer 1200. Geweldige band! Prima grip en slijtvast.
De 1 of de 2?

Zelf heb ik er de Michelin anakee adventure onder liggen. Vind hem wat fijner dan de standaard Tourance. Maar met de andere helaas nog geen vergelijking gemaakt.

Motor staat momenteel ook vrij veel stil, zit met een elektronische probleempje waarvoor ik hem zaterdag ga wegbrengen. Er lijkt iets te zitten in de elektronica van de instrumentatie. Wanneer ik de motor aanzet, doet alle verlichting het gewoon normaal. Maar wanneer ik hem start begint de verlichting op een hoge frequentie. Dit is niet afhankelijk van het toerental, dus lijkt de dynamo uit te sluiten. Daarnaast heb ik dit ook uitgesloten door 1 voor 1 de zekering eruit te halen en bij zekering nummer 2 doet de motor dit niet meer, helaas is dit die van de instrumentatie en zie ik dan niet meer hoe hard ik rij (wel een goed excuus)

Dit was net gebeurd na de jaarlijkse beurt en hierbij waren de mistlichten erbij geplaatst + een extra usb-punt geplaatst. Dealer en ik dachten eerst dat het hier aan lag, maar deze 1 voor 1 loskoppelen en testen bleef het probleem aanwezig. Net als de koplamp zelf en nog wat zaken, die ik zelf kon loskoppelen. Dus nu mag de dealer het gaan problemen.

Hoop wel dat het snel is opgelost ;(
Dat klinkt vrij vaag, hoop ook voor je dat het snel opgelost is!

De Anakee adventure lijken me prima banden ipv de Tourance inderdaad. Maar ik ga liever voor iets dat meer op de weg gericht is :P
 
Dat klinkt vrij vaag, hoop ook voor je dat het snel opgelost is!

Dat hoop ik ook. Zeker heel raar kan zelf ook niet een oplossing bedenken wat het kan zijn.

Toen ik hem gisteren wegbracht werd het ook een stuk minder erg. Dus of dat de motor warm wordt dat het minder is of het is iets met trilling. Eerste lijkt me niet want het is iets elektronisch en was ook echt pas na uurtje rijden (was verklaring van eer vergeten om belgie in te mogen) of het moet iets geweest zijn met vocht dat door de warmte is verdampt. Tweede lijkt me ook niet want het was er in eens toen ik hem startte.

Maar de motor lijkt een massaprobleem te hebben. maar met zaken die ik heb losgekoppeld het niet kunnen vinden. Accu lijkt mij ook heel sterk want de motor start wel gewoon en bij een accu die slecht zou zijn, zou je verwachten dat dit een probleem is. '(

De Anakee adventure lijken me prima banden ipv de Tourance inderdaad. Maar ik ga liever voor iets dat meer op de weg gericht is

Ja, ze zijn wel al een stuk beter op de weg dan de Tourance, maar gaan er echt met minder groeven zijn die nog een stukje beter zijn.
 
Vandaag voor een jaarbeurtje bij de dealer geweest en de set nieuwe banden, ik ben voor de Scorpion Trail 2's gegaan. Moeten nog even goed ingereden worden, maar voelde gelijk al vertrouwd. Hier ga ik wel plezier aan beleven denk ik :]

Dat hoop ik ook. Zeker heel raar kan zelf ook niet een oplossing bedenken wat het kan zijn.

Toen ik hem gisteren wegbracht werd het ook een stuk minder erg. Dus of dat de motor warm wordt dat het minder is of het is iets met trilling. Eerste lijkt me niet want het is iets elektronisch en was ook echt pas na uurtje rijden (was verklaring van eer vergeten om belgie in te mogen) of het moet iets geweest zijn met vocht dat door de warmte is verdampt. Tweede lijkt me ook niet want het was er in eens toen ik hem startte.

Maar de motor lijkt een massaprobleem te hebben. maar met zaken die ik heb losgekoppeld het niet kunnen vinden. Accu lijkt mij ook heel sterk want de motor start wel gewoon en bij een accu die slecht zou zijn, zou je verwachten dat dit een probleem is. '(



Ja, ze zijn wel al een stuk beter op de weg dan de Tourance, maar gaan er echt met minder groeven zijn die nog een stukje beter zijn.

Ondertussen al nieuws over je motor?
 
Ondertussen al nieuws over je motor?

Ja, vorige week vrijdag contact gehad. Ze gaven aan dat het waarschijnlijk het dashboard gaat zijn. Ze hebben daarop contact genomen met importeur of ze toestemming hebben om deze te mogen vervangen. Maar daarna niets gehoord, natuurlijk Koningsdag in Nederland en zij hebben de dag van de arbeid vandaag, dus gok dat ze nog niet teruggehoord hebben.

Maar ga dinsdag even contact zoeken want dan zijn ze open. Want ben motor 3 weken kwijt en je zou toch wel mogen hopen dat ze dan een oplossing hebben. Ben zelf wel dan een week weg ivm werk, maar als ik terug ben bij hemelvaart wil ik toch wel kunnen rijden.
 
Dinsdag contact gehad met dealer. Ze hebben van Triumph een vervangend dashboard gekregen en deze getest. Daarna was het probleem opgelost. Ze gingen nu de motor weer helemaal in elkaar steken en dan zou ik er van het weekeind om kunnen. Alleen ben ik dan niet thuis i.v.m. werk, ach de week erop er dan maar om en dan lekker gaan rijden
 
Dinsdag contact gehad met dealer. Ze hebben van Triumph een vervangend dashboard gekregen en deze getest. Daarna was het probleem opgelost. Ze gingen nu de motor weer helemaal in elkaar steken en dan zou ik er van het weekeind om kunnen. Alleen ben ik dan niet thuis i.v.m. werk, ach de week erop er dan maar om en dan lekker gaan rijden
Nice, mooi dat het opgelost is! Scheelt weer dat het slecht weer was afgelopen weken, heb je het vast minder gemist :P
 
Hoi, inmiddels geswitcht van een XC naar een XE en nu roadtrip aan het maken:
 

Bijlagen

  • 619982F0-0C97-4B1B-973A-42E39BD49E49.jpeg
    619982F0-0C97-4B1B-973A-42E39BD49E49.jpeg
    533,8 KB · Weergaven: 40
  • 3935152A-170D-4D6F-ABEF-6C0F5326F022.jpeg
    3935152A-170D-4D6F-ABEF-6C0F5326F022.jpeg
    397,6 KB · Weergaven: 41
Mooi, dat gaat ook prima met een scrambler. Wat was je reden om over te stappen, naast dat de witgroene xe uiteraard veruit de mooiste is
 
Mooi, dat gaat ook prima met een scrambler. Wat was je reden om over te stappen, naast dat de witgroene xe uiteraard veruit de mooiste is
Eerst vond ik de XE te hoog en te duur, want ik kon de XC nieuw kopen met 2710 euro korting. Maar de XE heeft betere off road specs. Zit ook iets hoger en heeft breder stuur. Geeft een nog meer commanding gevoel. Ook door verkoop boot meer financiële ruimte om een XE te kopen. Tot slot vind ik hem toch wat mooier/dikker (goudkleurige voorvork, zwarte rem- en koppelingshends). Wilde niet wachten op nieuwe Euro 5 XE mede omdat het koppel ietsje later komt (500) maar dat is meer een nerd dingetje. Heel blij mee met de wit/groene. Toch vind ik hem ook mooi in het blauw. In Basel bij de Triumph dealer de nieuwe matgroene XE gezien en toch ook mooier in het echt dan op de foto’s. Vandaag de Grimsel- en Furkapass rijden.
 
Mooi ding @beelies! Veel plezier met je roadtrip *D

Ik ben ook met m'n XE onderweg, lang weekend in de Eifel. Niet zo ver weg, maar toch mooi om even weg te zijn. Zal proberen een mooie foto van de Scrambler te maken komende dagen :P
 
Even wakker maken dit topic om te kijken of er nog mf-ers zijn die de scrambler rijden. Ik heb m nu al 4 jaar, de tractor blijft een leuk apparaat voor lange trips en blokjes om de kerk.
 

Bijlagen

  • IMG_0254.jpeg
    IMG_0254.jpeg
    807,1 KB · Weergaven: 6
  • IMG_9947.jpeg
    IMG_9947.jpeg
    648,8 KB · Weergaven: 7
  • IMG_8448.jpeg
    IMG_8448.jpeg
    586,5 KB · Weergaven: 7
  • IMG_4390.jpeg
    IMG_4390.jpeg
    657,2 KB · Weergaven: 7
Heerlijke fiets, veel bottom power, kracht waar je het ook echt nodig hebt.
Veranderd: hoog spatbord voor, tail tidy , kleine(originele) knipperlichten, bar-end spiegels.
De “snorkel” is gedemonteerd voor een iets betere sound.
Dit is een rubber wat de ingang van het luchtfilter vernauwd.

IMG_0707.jpeg
 
De Triumph is echt een supercomfortabele motor, Ohlins vering achter die makkelijk te stellen is , ruim zadel waar af en toe ook iemand op een normale manier achterop kan zitten. Stuur wat je een prima rechtop zithouding geeft.
TFT dashboard is een juweeltje om te zien.

IMG_3808.jpeg
 
Mooie uitvoering in deze kleur en ook al behoorlijk af.
Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat ik nog meer zou moeten veranderen, voor mij prima zo. Waar ik me wel aan stoor zijn de uitlaatbochten, zouden eigenlijk zwart moeten zijn voor het complete plaatje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan