Triumph scrambler 1200

Ik heb een weekje met de 1200 XE gereden. Aangenaam verrast, vooral omdat we eindelijk 's een scrambler krijgen waarmee je wél offroad kan (in tegenstelling tot de BMW R9T Scrambler en de Duc Scrambler 1200 waarbij het vooral om stijl gaat). Hoog op de poten, uitschakelbare ABS en tractiecontrole, goed positie als je op de voetsteuntjes staat, en zo meer.
Prijs is inderdaad stevig, maar de uitrusting is ook zeer compleet op de XE, en de afwerking is super.
Wie interesse heeft om meer te horen (of beter: lezen), m'n volledige review staat op Test: Triumph Scrambler 1200 XE
 
Wegwezen oma, zijn er al meer scrambler rijders? Ik heb hem een paar weken , dikke pret, leuker dan mijn oude tiger 800xc en zowaar nog comfortabel ook, ook snelweg gaat prima. Alleen de uitlaat wordt lekker warm, vooral in de stad met 30+
DSC_0100.JPG
DSC_0095.JPG
 
Ik heb afgelopen periode een scrambler 1200XE aangeschaft, na een heerlijke testrit. Maar is echt een heerlijke motor om op te rijden .

Ga er binnenkort om nu nog de laatste zaken op order stellen om hem fatsoenlijk te kunnen stallen. Nu ben ik nog opzoek naar een fatsoenlijke motorhoes, maar kan helaas de maten van de motor niet vinden. Dus mijn vraag is heeft iemand hier tips voor. Kan helaas ook niet de complete lengte van de motor online vinden.

Breedte is 840 mm & hoogte 1200 mm. Maar weet iemand de totale lengte van de motor?
 
Ik heb afgelopen periode een scrambler 1200XE aangeschaft, na een heerlijke testrit. Maar is echt een heerlijke motor om op te rijden .

Ga er binnenkort om nu nog de laatste zaken op order stellen om hem fatsoenlijk te kunnen stallen. Nu ben ik nog opzoek naar een fatsoenlijke motorhoes, maar kan helaas de maten van de motor niet vinden. Dus mijn vraag is heeft iemand hier tips voor. Kan helaas ook niet de complete lengte van de motor online vinden.

Breedte is 840 mm & hoogte 1200 mm. Maar weet iemand de totale lengte van de motor?
Gefeliciteerd met de goede keuze. Ik heb even gekeken, maar hij is een stuk groter, best een lomp apparaat, maar geweldig. Stuur is 920mm breed en met kappen 1300mm hoog, spiegels nog 200mm hoger. De lengte is 2350mm.
Welke kleur heb je gekozen?
 
Gefeliciteerd met de goede keuze. Ik heb even gekeken, maar hij is een stuk groter, best een lomp apparaat, maar geweldig. Stuur is 920mm breed en met kappen 1300mm hoog, spiegels nog 200mm hoger. De lengte is 2350mm.
Welke kleur heb je gekozen?

Bedankt voor de maten. Ik ga eens zoeken naar een mooie die past.

Ik heb de blauwe variant XE gekocht. Was een oude demo motor van triumph nederland. Dus niet echt een keuze, maar de kleurvarianten waren mij eigenlijk om het even. Dus wel een mooie deal kunnen krijgen.
 
Lekker druk topic :P

Ik heb vanmiddag ook een Scrambler 1200 XE gekocht! Een nieuwe, in het blauw :)
Moet nog even wachten tot ik hem op kan halen, als het goed is eind volgende week. De langste dagen van het jaar!
gefeliciteerd met je aankoop. Volgens mij zag ik jou ook wel eens voorbij komen in het tiger800 en het sv-topic?
 
Ik heb dezelfde stappen gemaakt. sv650s 2000, gsxr750 2004, sv650s 2006, Tiger800xc2012 en sinds september de scrambler
 
Mooi rijtje motoren!

Wat voor accesoires/aanpassingen heb je op je Scrambler? :)
Ik zie op de foto's een koplampgril, mistlampen, side pannier, bagagerek en een zumo?

Ik heb bij de mijne in ieder geval de side pannier, bagagerek en de zumo wordt overgezet van m'n Tiger naar de Scrambler.
Zit nog te kijken naar wat bescherming, zoals de radiator bescherming, valbeugels.
 
Gefeliciteerd met je nieuwe motor Tankiej.
Prachtige motor ! De details en afwerking,om je vingers bij af te likken!
Triumph maakt hele mooie motoren ,eigenlijk te mooi om zand weggetjes mee te rijden.
 
goed gezien tankie, alleen de standaardverbreder heb je gemist...
valbeugel t.p.v. blok staat nog op de wishlist.
@jos16 inderdaad eigenlijk te mooi, maar het is een ontzettend leuk en fijn lomp apparaat die er wel om vraagt
 
Gistermiddag de Scrambler opgehaald, gelijk een rit van 180km er aan vastgeplakt. Hij moet nog ingereden worden, dus gaat niet al te gek, maar wat een machine! Hier ga ik me de komende jaren wel mee vermaken :]

Stap zo weer op voor een flinke ronde, eens kijken of ik een mooi plekje tegen kom voor wat foto's!
 
Ook nog maar eens een foto van mijn 1200XE, wat is het toch een heerlijke motor. vanmiddag lekker weer eens wat grintwegen opgezocht wat is het dan een leuke motor.

y8Dw7MkC9iJOvjQTk7jfrln0.jpg



Zelf zit ik qua upgrades nog te denken aan de mistverlichting, valbeugels (binnenkort is daarvan de planning), de radiatorguard en de jiffy).

Moet alleen nog eens een goeie manier verzinnen om mijn achterwiel/spaken goed schoon te houden, tips hiervoor zijn zeker welkom.
 
Ik heb ook nog een klein rondje gereden. Hij moest voor de eerste beurt (800km), daarna met een flinke omweg weer naar huis. Zit nu bijna op 1000km *D

[...]

Moet alleen nog eens een goeie manier verzinnen om mijn achterwiel/spaken goed schoon te houden, tips hiervoor zijn zeker welkom.

Ik heb een fles 'Biker's Super Teufel' (Biker Super Duivel - Oliehandel.nl) staan om de motor schoon te maken. Werkte prima op mn vorige motor, maar dat waren geen spaakwielen.
Voor de autovelgen gebruik ik 'Alu Teufel' (Alu-Duivel 1L - Oliehandel.nl), dat werkt daar perfect voor. Alleen bij hele hardnekkige troep (of als je te lang wacht met poetsen), moet je erna nog even met een spons/doekje langs. Meeste zooi spoelt er gelijk af. Maar mocht die speciaal voor de motor niet genoeg zijn, kan ik dit wellicht nog even proberen.
 
Ook nog maar eens een foto van mijn 1200XE, wat is het toch een heerlijke motor. vanmiddag lekker weer eens wat grintwegen opgezocht wat is het dan een leuke motor.

y8Dw7MkC9iJOvjQTk7jfrln0.jpg



Zelf zit ik qua upgrades nog te denken aan de mistverlichting, valbeugels (binnenkort is daarvan de planning), de radiatorguard en de jiffy).

Moet alleen nog eens een goeie manier verzinnen om mijn achterwiel/spaken goed schoon te houden, tips hiervoor zijn zeker welkom.
WD40 werkt perfect. Alleen wel ervoor zorgen dat het niet op de banden of remmen terecht komt!
 
Ik rijd nog wat woon werk en gisteren een goed excuus voor een rit ivm geplande beurt. Op een enkele plek beginnen weggetjes door de droogte mul te worden, dan is een scrambler toch wel zwaar, maar dat ligt vooral aan mijn gebrek aan off road rijkunsten. Grind, hobbels, gaten enz. gaat prima.
iemand tips voor een cursus? 8 jaar geleden bij Berrt een keer gedaan, daarna niks meer en vrijwel niet onverhard gereden. Berrt vind ik nu nogal prijzig.
 
Wat is het stil hier, iedereen druk met rijden? :]
Twee weken geleden heb ik het inrijschema voltooid en nu zit ik al op 2400km, gaat lekker! Wat een geweldige motor is het toch!

E8JlYjU.jpg
 
Hoe staat het met de Scramblers?
Ik heb de mijne ondertussen voorzien van wat extra accessoires: valbeugels, verbreding van zijstandaard, koplampgril en radiatorbescherming :]

vQmpuZO.jpg
 
Het is hier erg rustig. het blijft een prachtige motor. Ikzelf heb een Rocket 3R gekocht, het is geen scrambler geworden. Wellicht in de toekomst ooit een gebruikte erbij...
 
Het is hier erg rustig. het blijft een prachtige motor. Ikzelf heb een Rocket 3R gekocht, het is geen scrambler geworden. Wellicht in de toekomst ooit een gebruikte erbij...
Ik vind het een geweldige motor maar die prijsB|. Trouwens zijn er nog een beetje bagage mogelijkheden voor de Scramblers? Koffer of tassensets?
 
Ik vind het een geweldige motor maar die prijsB|. Trouwens zijn er nog een beetje bagage mogelijkheden voor de Scramblers? Koffer of tassensets?
je bedoelt de prijs van de Rocket ,neem ik aan. Die is idd stevig maar je krijgt er ook wel wat voor terug.
voor de scrambler is qua bagagemogelijkheden voldoende op de markt, zowel van Triumph als aftermarket.
 
Terug
Bovenaan Onderaan